Непотоплив брод изграден во Шибеник, ќе биде доставен до Министерството за здравство


Првиот од шесте чамци за итна медицинска интервенција на море и на острови кои се градат во бродоградилиштето Искра во Шибеник ги помина сите тестови и наскоро треба да биде предаден на Министерството за здравство.

Бродот е долг 15 метри, изработен од алуминиумски легури, практично не потонува и е опремен со современа медицинска опрема, соопшти бродоградилиштето.

Во бродоградилиштето Искра во Шибеник, сложено тестирање на отпорноста на бродот на слободен пад од височина од два метри, отпорноста на трупот на бродот на ударот на лакот врз цврст брег со брзина од 4 јазли и тестирање на независното враќање на чамецот во неговата почетна положба по извршеното странично превртување од 180 степени. Бродот беспрекорно ги издржа сите тестови и ја потврди цврстината и беспрекорната структура на неговата конструкција.

Процедурата за тестирање на предавањето на бродот САР 1 беше спроведена во бродоградилиштето Искра во Шибеник, каде што беше изграден, а на тестирањето на бродот присуствуваа претставници на Министерството за море, транспорт и инфраструктура и Министерството за здравство, кој е клиентот.

„Ова е одлична референца за ова бродоградилиште и олеснување за нас што имаме на кого да се потпреме за изградба и ремонт на вакви бродови“, рече помошник-министерот за здравство Синиша Орлиќ и откри дека првиот брод најверојатно ќе заврши во Дубровник. .

До крајот на годината ќе бидат испорачани 5
Директорот на бродоградилиштето „Искра“ Шибеник Роко Вулетиќ најави претстојна испорака на првиот брод, а останатите пет ќе бидат испорачани до крајот на годинава.

Бродоградилиштето наведува дека бродот ја потврдил цврстината на конструкцијата и издржал сложени тестирања, вклучувајќи слободен пад од височина од два метри, удар со лакот на цврст брег и независно враќање на бродот во почетната положба по превртувањето. на негова страна.

„Изградивме брод за морнари кои спасуваат животи на други во тешки околности. При спасувањето треба да имаат супериорен и безбеден брод за сите услови, а денешното тестирање потврди дека успеавме во тоа. Со овој тест покажавме дека ги разбираме крајните корисници и условите во кои тие ја вршат својата работа.

За вакви потреби и услови изградивме чамец кој не потонува, а покрај тоа е максимално безбеден и удобен. Како што клиентите веруваа во нас да испорачаме производ со врвен квалитет, така и јас верувам во мојот тим и овој тест ја оправда таа доверба. Јас лично учествував во тестирањето во име на целиот тим дизајнери, производствени работници и сите други вклучени во овој предизвикувачки проект“, рече Алеш Екар.

Во следните неколку дена ќе бидат извршени тестови на сите системи на бродот, како и тест возење за тестирање на максималната брзина и други навигациски карактеристики.

Проектот беше кофинансиран од фондовите на ЕУ преку Оперативната програма за конкурентност и кохезија. Работата на изградба и опремување на шест чамци е во вредност од околу 76,4 милиони куни, а договорениот рок за изградба е 24 месеци.

Договорот за јавна набавка е потпишан во октомври 2021 година во Гаженица од страна на министерот за здравство Вили Берош и Здружението на понудувачи Бродоградилиштето Техномонт Пула и бродоградилиштето Искра.

Берош тогаш изјави дека ова е голем чекор напред за нашите пациенти и за жителите на островот кои, како и сите други, понекогаш се наоѓаат во здравствени потешкотии и имаат потреба од таква здравствена заштита.

Проектот на чамецот го изработи хрватската филијала на американската компанија Metal Shark, која е светски лидер во дизајнирањето на овој тип пловни објекти.

Во чамците се сместени тројца членови на екипажот и девет лица. Со должина на трупот од 15 метри во идеални услови, ќе може да достигне максимална брзина од најмалку 35 јазли. Освен за итни случаи, тие ќе се користат и за потрага и спасување на море.