Може ли кариерата на Диди да ја преживее пресудата? Што вели музичката индустрија

Шон „Диди“ Комбс постигна голема правна победа оваа недела, бидејќи успеа да ги избегне најсериозните обвинувања за трговија со луѓе и рекетирање во неговото кривично судење, оставајќи ги оние во музичкиот бизнис да се прашуваат како индустријата со озлогласено мрачно минато во справувањето со злоупотребувачко однесување ќе се движи напред.
„Уморна сум од живеењето во свет каде што парите, моќта, мизогинијата и патријархатот продолжуваат да победуваат“, напиша Тифани Ред, истакнат застапник на музичката индустрија и блиска пријателка на Кеси Вентура на Инстаграм откако пресудата беше објавена во среда.
Шансите самиот имиџ на Комбс да биде значително рехабилитиран изгледаат мали, со оглед на тоа што насилното, злоупотребувачко однесување беше снимено на камера и емитувано на милиони луѓе низ целиот свет. А Комбс сè уште се соочува со низа граѓански тужби кои ќе продолжат да го следат во догледна иднина. Без разлика на кариерата на која треба да се врати, доаѓа со значителна ѕвездичка.
Рано е да се знае каква, ако воопшто има можност, би била можна за Комбс во иднина. Комбс се соочи со недели брутални сведочења од сведоци, вклучувајќи ги Вентура и Кид Куди, а неговото ослободување дојде од она што набљудувачите го нарекуваат претерување од страна на обвинителството во врска со неговите обвиненија. Во среда му беше одбиена кауција, што го задржа во затвор до изрекувањето на пресудата во октомври. А неговите два пресуди за вклучување во проституција може да носат максимална казна од 20 години, иако неговата официјална должина на казната е нејасна.
Освен затворската казна, Комбс веројатно никогаш нема да ја задржи истата мејнстрим привлечност или успех што ја имаше пред да се појават обвинувањата. Но, ако постои бизнис каде што оцрнетата слика можеби нема да ве дисквалификува од одредено ниво на поврат, велат упатените, тоа би била музиката. И покрај годините обиди за културни промени во ерата по #MeToo, стравот од одмазда за овие прашања сè уште е голем во музичкиот бизнис. Седум различни раководители кои разговараа со The Hollywood Reporter за оваа статија, сите побараа анонимност, наведувајќи страв од одмазда или желба да ги заштитат своите односи во индустријата.
„Тој е чудовиште. А реалноста е дека музичкиот индустриски комплекс го штити со децении“, вели еден музички претприемач кој поминал многу години во системот на големи издавачки куќи.
Додава еден долгогодишен директор за комуникации кој работел со неколку големи компании за забава: „Музичката индустрија е беззакона, а луѓето имаат многу кратка меморија“, вели таа. „На уметниците им се дава лиценца. Рокенролот отсекогаш бил валкана игра, отсекогаш бил секс, дрога и рокенрол. Отсекогаш сте имале лоши момци и лошо однесување. Тоа било величено, не било казнувано. Тоа е вградено во корените на бизнисот.“
Всушност, музичкиот бизнис, можеби дури и повеќе од пошироката индустрија за забава, има нејасна историја во начинот на кој се справува со контроверзиите меѓу своите ѕвезди и моќни директори. Иако комерцијалните резултати варираат, има малку уметници кои биле целосно ставен на црната листа од бизнисот по обвинувања за злоупотреба или лошо однесување.
Крис Браун се изјасни за виновен за напад врз поранешната девојка Ријана во 2009 година, озлогласен случај што го нарушува угледот на Браун до ден-денес. И покрај бројните кривични и граѓански обвинувања за насилно однесување – вклучително и апсење во Англија во мај поради инцидент каде што го удрил продуцентот по главата со шише текила – тој останува еден од најпопуларните уметници во бизнисот, издавајќи осум албуми на големи издавачки куќи оттогаш (сите дебитираа во топ-10) и моментално распродавајќи ги стадионите на неговата тековна турнеја.
Откако CAA го отфрли Канје Вест како клиент по првиот антисемитски колапс на контроверзниот рапер во 2022 година, тој успеа да најде ново застапување за резервации кај 33 & West пред таа агенција за резервации да одлучи да го отфрли претходно оваа година кога повторно почна да ги кажува своите омразни забелешки.
Седум жени – вклучувајќи ја инди-ѕвездата Фиби Бриџерс – се јавија во „Њујорк тајмс“ во 2019 година за обвинувања за одмазда против Рајан Адамс ако ги одбиле неговите сексуални додворувања, а пејачот ги негираше обвинувањата во тоа време и се извини во 2020 година. Адамс е секако помалку популарен сега, иако сè уште обезбедува датуми за турнеја, вклучително и на претстојниот концерт во познатиот аудиториум „Рајман“ во Нешвил во август.
„Кого можете да посочите во индустријата кој всушност бил протеран поради своето однесување“, прашува извршната директорка за комуникации. „Расел Симонс сè уште излегува на настани во музичката индустрија топло пречекан од неговите колеги. Крис Браун ги распродава арените, Мерилин Менсон сè уште свири концерти. Можеби е тука и Р. Кели, но тоа се случи дури откако беше ставен во затвор.“
Извршната директорка за комуникации вели дека Комбс ќе биде „прогнаник“ во догледна иднина и таа не очекува тој значајно да се врати како уметник или продуцент, но додава дека верува оти индустријата „ќе се врати ако мислат дека тој може да им заработи пари“.
„Немам вера во тоа“
„Во мојата кариера ќе има уште едно движење #MeToo, мислам дека е завршено“, вели извршниот директор. „Што друго би било потребно?“
Друг истакнат основач на издавачка куќа, кој рече дека „секогаш имал многу добри односи со Пафи“, вели дека се сомнева дека Комбс би можел повторно да воспостави кариера во брендирањето како што имал со Диаџио, но не ги исклучил шансите на Комбс со музичка компанија.
„Дали ќе има кариера по ова? Не сум сигурен. Претпоставувам дека треба да се одреди колку е времетраењето на затворот“, вели раководителот на издавачката куќа. „Мислам дека ќе биде еден вид персона нон грата неколку години, но потоа, ако можете да обезбедите хитови и да пронајдете талент, тоа е издавачкиот бизнис. Тоа е фер игра, сè е фер во љубовта и војната. Никогаш не би го исклучил, но сигурно нема да биде прифатен барем во догледна иднина.“
Неколку други не се толку самоуверени.
„Не мислам дека судот на јавното мислење ќе биде помилуван“, изјави во среда Ан Оливариус, истакната адвокатка фокусирана на сексуално вознемирување и права на жените. „Штетата врз угледот на Диди е реална и покажува дека светот гледа и дека преживеаните се важни дури и ако нивните злоставувачи се моќни“.
Една жена музички директор рече дека иако Комбс „може да продолжи да издава музика, [да има] кариера со грижлива публика, тој повеќе нема да го има тоа“.
„И не треба да го имате тоа повеќе“, вели таа. „Дали навистина ќе имате восхит, суперфанови и љубов? Не мислам така. Но, се случија и полуди работи, погледнете го Мајкл Џексон. Не знам дали луѓето ќе го стримуваат [Диди]. Но, сигурна сум дека ќе има приказна за раскажување нова музика“.
Еден хип-хоп и Р&Б раководител вели дека Комбс бил „преку ридот“ во својата популарност пред обвинувањата да почнат да се појавуваат. Тоа, заедно со морничавото видео, ќе го спречи да биде релевантен во иднина, вели тој.
„Каде одите откако ќе добиете видео на кое ја тепате вашата девојка на подот од хотел пред лифт“, вели А&Р. „Крис Браун беше многу помлад, а луѓето наскоро ќе заборават. Не знам каде ќе оди оттука. Се надевам дека ќе мора да остане во затвор барем неколку години. Бидејќи ако не остане, чувствувам дека речиси ќе се врати таму каде што беше. Можеби ќе биде повнимателен во врска со тоа, нели? Но, тој сепак ќе биде тој човек.“
Сепак, судовите ќе одлучат за евентуалното изрекување казна на Комбс, многумина во бизнисот го гледаат случајот Комбс како само едно прашање што одразува пошироки системски проблеми во индустријата. Начинот на кој тоа е решено досега не инспирира голема доверба.
„Премногу луѓе се виновни за корупција и злоупотреба во музичката индустрија“, напиша Ред во среда, „но многу малку се разоткриени и речиси никој не е повикан на одговорност“. (Холивуд Репортер)