Мајкл Даглас од Карлови Вари: „Парите влегоа во демократијата како профитен центар“

Работев доста напорно речиси 60 години и не сакав да бидам еден од оние луѓе што умираат на снимањето. Немам вистинска намера да се вратам, изјави актерската легенда


Мајкл Даглас, кој е на Филмскиот фестивал во Карлови Вари за да претстави новореставрирана копирана верзија на класикот на Милош Форман „Лет над кукавичјото гнездо“, зборуваше на фестивалот за своите стравови за демократијата во САД под администрацијата на Трамп. Кога беше прашан на прес-конференција за состојбата на политиката во неговата татковина, добитникот на Оскар рече дека нацијата во моментов „флертува со автократијата“.

„Генерално гледам на тоа како на фактот колку е драгоцена демократијата, колку е ранлива и како секогаш мора да биде заштитена“, додаде тој. „Се надевам дека она со што се бориме во моментов е потсетник за целата напорна работа што ја направија Чесите за да ја добијат својата слобода и независност. Политиката сега се чини дека е за профит. Парите влегоа во демократијата како профитен центар. Луѓето сега влегуваат во политиката за да заработат пари. Ние одржавме идеал, идеализам во САД, кој сега не постои“.

Актерот го заврши својот коментар велејќи дека претпочита „да не навлегува премногу во детали“ бидејќи „вестите зборуваат сами за себе“. „Јас самиот сум загрижен, нервозен сум и мислам дека е наша одговорност да се грижиме за себе.“

Проекцијата на повеќекратно наградениот филм со Оскар се одржа половина деценија откако „Лет над кукавичкото гнездо“ се прикажа во Карлови Вари и ја оддава почит врската на класикот со градот и родната земја на Форман. Режисерот беше лојален поддржувач на фестивалот и, заедно со Даглас, продуцентот на „Кукавица“ Саул Заенц и Дени ДеВито, кои исто така се појавија во филмот, беа добитници на Кристалниот глобус на фестивалот за извонреден уметнички придонес во светскиот филм. На Даглас му се придружија во спа-градот внукот на Заенц, продуцентот Пол Заенц и членови на семејството на Форман.

„Фестивалот штотуку започнуваше кога првпат дојдовме тука“, се присети Даглас. „Беше нов фестивал и Милош сметаше дека е важно за неговата земја да биде на фестивалот. Се сеќавам дека се забавувавме добро, тоа е шармантен, шармантен град. Многу е невообичаено да се поддржува и да се оддава почит на филм од пред 50 години. Тоа беше потсетник за мене колку посебен беше тој филм. Уживање е да се вратиш тука на местото на злосторството, каде што Милош пораснал, со сето она што го постигнал.“

Актерот се осврна на легендарната листа на Оскари за најдобар филм од 1976 година, во која беа вклучени и победникот на Форман заедно со „Dog Day Afternoon“, „Jaws“, „Barry Lyndon“ и „Nashville“. „Ве прашувам, во последните 20 години, дали некогаш имало филмови со таков квалитет таму?“

Заенц се согласи, додавајќи дека сега не би го преработил филмот, но моментално работи на сериска адаптација на класикот на Кен Кизи од гледна точка на поглаварот Бромден. „Тукушто се договоривме со семејството на Кеси, за евентуално снимање на телевизиска серија, но таа е базирана на книгата и книгата е раскажана низ очите на шефот Бромден. На крајот од првата сезона, ликот на Џек Николсон ќе умре. А потоа втората година ќе биде она што му се случува на шефот откако ќе избега. Со тоа сум во ред, но никогаш римејк на филмот.“

Продуцентот, исто така, спомена дека работи на адаптација на претстава надвор од Бродвеј, насловена како „Пустина во дворот“, а која ги следи четирите американски гранични агенти во Аризона кои среќаваат умирачки мексикански имигрант кој се обидува да ја премине границата. „Тие сфаќаат дека ова се вистински луѓе кои бегаат од ужасни ситуации и заслужуваат да бидат почитувани, а не фрлени во концентрациони логори во Еверглејдс. На половина од буџетот сме и се надеваме дека ќе можеме да го снимаме во октомври.“

Заенц, исто така, работи на телевизиска адаптација на уште еден од филмовите на неговиот чичко, награден со Оскар, „Англискиот пациент“, иако вели дека „прекрасното“ сценарио што го има во моментов „е премногу скапо за стримерите“. „Се базира на она што беше во книгата, а не во филмот. Сега го преработуваме.“

Додека поголемиот дел од прес-конференцијата се вртеше околу 50-годишниот филм и легендарната кариера на Даглас, актерот зборуваше и за својата сегашност и иднина, поточно за неговата борба против ракот на грлото. „Ракот во стадиум 4 не е празник, но нема многу избори, нели?“, рече тој. „Се вклучив во програмата, која вклучуваше хемотерапија и зрачење, и имав среќа. Операцијата ќе значеше дека нема да можам да зборувам и ќе ми се отстрани дел од вилицата, а тоа ќе беше ограничувачко како актер.“

„Не работев од 2022 година намерно бидејќи сфатив дека морам да престанам“, додаде тој. „Работев доста напорно речиси 60 години и не сакав да бидам еден од оние луѓе што умираат на снимањето. Немам вистинска намера да се вратам. Велам дека не сум во пензија затоа што ако се појави нешто посебно, би се вратил, но во спротивно, не.“

Даглас рече дека има „еден мал независен филм“ од кој „се обидува да добие добро сценарио“, но заокружи со изјава дека, „во духот на одржување на добар брак“, засега е „среќен што ја игра сопругата“ на својата долгогодишна сопруга Кетрин Зета-Џонс. (Варајати)