Кјури го напушта Диор, приклучувајќи се на растечкиот список на познати светски модни заминувања

60-годишната Кјури остава зад себе наследство кое го преобликува креативниот правец на Диор и го прошири неговиот глобален шарм


Париз — Марија Грација Кјури, првата жена што ги водеше женските колекции на Диор, објави во четврток дека се повлекува од функцијата креативен директор по девет години во познатата француска модна куќа – најновиот знак за растечки притисок и континуиран креативен пресврт на врвот на модната индустрија.

Италијанската дизајнерка го потврди своето долгоочекувано заминување во објава на Инстаграм, завршувајќи ја трансформативната ера дефинирана со смели феминистички пораки, рекордна продажба и колекции што ја дефинираат индустријата.

„Особено сум благодарна за работата што ја постигнаа моите тимови и ателјеата. Нивниот талент и експертиза ми овозможија да ја реализирам мојата визија за посветена женска мода, во тесен дијалог со неколку генерации женски уметници“, напиша Кјури. „Заедно, напишавме извонредно и влијателно поглавје, на кое сум неизмерно горда.“

60-годишната Кјури остава зад себе наследство кое го преобликува креативниот правец на Диор и го прошири неговиот глобален шарм. Од нејзиното доаѓање во 2016 година, таа го водеше Диор низ златна ера на комерцијален и културен успех. Приходите, според извештаите, се зголемиле за речиси 8 милијарди долари од 2017 до 2023 година, бидејќи визијата на Кјури за овластена женственост резонирала со новата генерација клиенти.

Самата куќа ѝ оддаде признание на Кјури за ништо помалку од редефинирање на „идентитетот и женственоста на жената Диор, прославување и преосмислување на иконското наследство и умешност“.

Делфин Арно, извршната директорка на LVMH која го надгледува Диор, оддаде почит на „огромната работа со инспиративна феминистичка перспектива и исклучителна креативност, сите проткаени со духот на господинот Диор“. Кјури, додаде Арно, не само што дизајнираше „многу посакувани колекции“, туку „напиша клучно поглавје во историјата на Кристијан Диор“ – поглавје кое засекогаш ќе биде обележано со пресвртницата што ја донесе како прва жена што ги водеше женските колекции.

Дебито на Кјури за пролет 2017 година ги привлече насловните страници со маички „Сите треба да бидеме феминистки“, најавувајќи нова ера за Диор. Таа донесе активизам на пистата, соработувајќи со уметници како Џуди Чикаго и Фејт Рингголд. Таа ги оживеа иконите како што е Saddle Bag и направи простор за женските гласови, потпирајќи се на минатото на Диор, додека ја преработуваше неговата естетика.

Кјури заминува како прва жена што го водеше Диор од неговото основање во 1947 година, откако ги редефинираше кодовите на куќата и ја отвори вратата за ново поглавје во еден од највлијателните модни брендови. Нејзиното заминување доаѓа во услови на поширок бран креативни превирања низ индустријата. Пјерпаоло Пичоли, нејзиниот поранешен ко-креативен директор во Валентино, неодамна беше именуван за уметнички директор на Баленсијага – по Алесандро Микеле, познат по неговата максималистичка, родово-флуидна реинвенција на Гучи, беше назначен да го наследи Пичоли во Валентино во 2024 година.

Во меѓувреме, Матие Блази, кој минатата година се повлече од Ботега Венета, ќе дебитира во Шанел оваа есен, наследувајќи ја Вирџини Вијард – чие нецеремонијално заминување ја шокираше индустријата.

Неодамнешната рунда на високопрофилни заминувања и назначувања се претвори во најдраматичната игра на музички столчиња во модата во последниве години – и ѝ дава удар на индустријата.

Потезите одразуваат период на транзиција за големите модни куќи додека се прилагодуваат на променливите очекувања на потрошувачите, побавниот раст на луксузот и барањата на дигиталниот пазар. Најмалку половина дузина врвни куќи го сменија креативното лидерство само во изминатата година – знак на зголемениот притисок врз дизајнерите да испорачаат и уметничка визија и комерцијални резултати во сè понестабилен пејзаж.

Ревиите на Кјури опфаќаа континенти, од Мумбаи до Кјото, секоја славејќи го занаетчиството и заедницата. Но, за нејзината последна колекција, „Крузерската 2026“, Кјури се врати дома во Рим – поставувајќи ја ревијата во Вила Торлонија, обвивајќи ги своите гости во ритуално бело и повикувајќи го духот на италијанското кино со филм од Матео Гароне. Изборот на нејзиниот роден град, во комбинација со целосно белиот дрес код, сигнализираше намерен момент на целосен круг; интимно збогување и суптилна навестување дека Кјури се подготвуваше да го затвори своето поглавје во Диор.

Диор сè уште не именувал наследник, но шпекулациите се фокусираат на Џонатан Андерсон, кој неодамна ги презеде машките колекции на Диор. (АП)