Кетрин Бигелоу го сними „Куќа од динамит“ за да го предупреди светот за нуклеарното уништување

Венеција —Кетрин Бигелоу вели дека го снимила својот најнов политички трилер, „Куќа од динамит“, за да го предупреди светот за реалните и секогаш присутни ризици од целосно глобално нуклеарно уништување.
Режисерката, добитничка на Оскар, допатува во Венеција, Италија, за да го претстави својот прв филм по осум години во конкуренција на најстариот филмски фестивал во светот. Таа ја опиша долгоочекуваната тема на филмот, нуклеарното оружје, како „глобално прашање“ и рече дека е мотивирана од желбата да „ги објави тие информации“.
„Надеж наспроти надежта, можеби еден ден ќе го намалиме нуклеарниот фонд“, додаде таа, „но во меѓувреме, навистина живееме во куќа од динамит“.
Бигелоу и нејзината екипа пристигнаа на прес-конференцијата во Венеција со бран позитивни емоции откако „Куќа од динамит“ се прикажа за прв пат на две преполни проекции за печатот наутро. Возбудениот брборење околу насловот сугерира дека ова би можело да биде возбудливо враќање во форма за режисерката.
„Куќа од динамит“ е опишана како напнат политички трилер во стилот на нејзините наградени со Оскар „The Hurt Locker“ и „Nero Dark Thirty“, спојувајќи ја клаустрофобичната итност со геополитичкиот страв.
Сместен главно во Белата куќа, филмот го замислува застрашувачкиот сценарио на непосреден нуклеарен ракетен напад врз Соединетите Држави од страна на непознат непријател, принудувајќи ги воените и цивилните лидери да донесат невозможни одлуки под огромен временски притисок. Ребека Фергусон ја игра капетанот Оливија Вокер, висок службеник во Белата куќа задолжен да ја одржи владата во функција додека паниката се шири, додека Идрис Елба игра врвен советник за национална безбедност кој мора да ја балансира стратегијата со моралот. Ним им се придружува ансамбл кој ги вклучува Џаред Харис, Трејси Летс, Габриел Басо, Ентони Рамос, Грета Ли, Мозес Инграм и Џејсон Кларк, секој од нив отелотворувајќи ги членовите на кабинетот, воените офицери и помошниците кои се борат да спречат целосна катастрофа. Филмот е напишан од новинарот, а потоа сценарист Ноа Опенхајмер (Џеки, Нулта ден).
Кога еден новинар на прес-конференцијата ја прашал да ја дестилира пораката на новиот филм во една изјава, Бигелоу рекла: „Треба да бидеме многу поинформирани, а тоа би била мојата најголема надеж – дека всушност ќе започнеме разговор за нуклеарно оружје и неширење во еден посовршен свет“.
„Филмот е покана да се одлучи што да се прави со сето ова оружје“, продолжи таа. „Како уништувањето на светот е добра одбранбена мерка?“
„Куќа од динамит“ е третиот и последен наслов на импресивно силната листа на натпреварувачки наслови на Нетфликс на фестивалот во Венеција оваа година, по Џеј Кели на Ноа Баумбах со Џорџ Клуни со Адам Сендлер, и долгоочекуваната адаптација на Франкенштајн на Гилермо дел Торо, во која глумат Џејкоб Елорди, Оскар Исак, Миа Гот и Кристоф Валц. „Куќа од динамит“ е закажана за светска премиера на Нетфликс на 24 октомври.
Опенхајмер рече дека почнал да го пишува филмот пред две години и дека „прецизните геополитички динамики во кое било време не се всушност поентата“ на делото. Наместо тоа, тој се надеваше дека ќе ја нагласи „реалноста на нашиот свет од почетокот на нуклеарното доба“.
„Сега на земјата има девет земји кои имаат нуклеарни арсенали кои би можеле да ја уништат човечката цивилизација неколку пати“, додаде Опенхајмер. „Искрено, чудо е што нешто ужасно сè уште не се случило. Толку многу од овие оружја се на систем за активирање и, во земји како нашата, една личност, претседателот, има единствено овластување да ја одобри нивната употреба“.
Упатувајќи се кон Венеција, Бигелоу ги искажа своите намери за новиот филм велејќи: „Пораснав во ера кога криењето под училишната клупа се сметаше за протокол за преживување на атомска бомба. Сега изгледа апсурдно – и беше – но во тоа време, заканата се чувствуваше толку непосредна што таквите мерки беа преземени сериозно. Денес, опасноста само ескалираше. Повеќе нации поседуваат доволно нуклеарно оружје за да ја уништат цивилизацијата за неколку минути. И сепак, постои еден вид колективна вкочанетост – тивка нормализација на незамисливото. Како можеме да ја наречеме оваа „одбрана“ кога неизбежниот исход е целосно уништување?“
Таа додаде: „Сакав да направам филм што се соочува со овој парадокс – да го истражам лудилото на еден свет што живее под постојаната сенка на уништување, а сепак ретко зборува за тоа.“
Наградите во Венеција, за кои ќе одлучува жирито предводено од Александар Пејн, ќе бидат доделени на затворањето на фестивалот на 6 септември. (Холивуд Рипортер)