Кечери, атентати и Мекдоналдс: Како Трамп ја води најлудата кампања во историјата на САД


Во историјата на САД, претседателските кампањи имаа јасни правила. Низа ТВ настапи, серија состаноци и настани за донатори и најмалку две дебати кои беа како случајни дискусии меѓу двајца пријатели. Сето тоа беше така до појавувањето на Доналд Трамп.

Иако ги помести границите на конвенционалната американска политика и во 2016 година, осум години подоцна, во кампањата против противкандидатката Камала Харис, Трамп повторно шокираше и ги внесе работите во претседателската кампања што треба да станат „нова нормала“ во САД.

Пред сѐ, треба да се каже дека има и конвенционален аспект на кампањата на Трамп. Одржува голем број митинзи и плаќа за голем број ТВ реклами каде Харис се обидува да се претстави како радикален левичар, но вистинскиот успех ѝ го носи она што досега не сме го виделе во претседателската кампања, барем не до овој степен. 

Кампања прилагодена на 21 век

Највпечатливо е бројот на поткасти што ги прави Трамп, што сигнализира дека неговиот тим разбрал каде е иднината на медиумите. Додека неговиот потпретседател Ј.Д. Венс задолжен за ТВ интервјуа, Трамп посети неколку големи поткасти каде имаше повеќечасовни разговори.

Така дојде до интернет суперѕвездата Логан Пол, како и до комичарот и познат водител на поткаст Ендрју Шулц. Првото гостување беше и кај популарниот стример Адин Рос. Заедничко за сите гостувања е тоа што собраа милиони прегледи и одекнаа кај младите гласачи, група која сепак е поповолна за Харис.

Сепак, неговото последно појавување доби посебно внимание, а причината е водителот. Имено, Трамп дошол да разговара со Марк Калавеј, кој е многу попознат по псевдонимот „Погребник“, име што го користел во кариерата како ловец.

Од 1990 до 2022 година тој беше едно од најголемите имиња во компанијата WWE, чиј сега поранешен сопственик Винс МекМахон не ги крие добрите односи со Трамп, кој неколку пати беше гостин на нивните настани. Така го запознал Калавеј и се согласил да се појави на неговиот поткаст.

Улогата на Барон Трамп

Вреди да се напомене дека неколку американски медиуми објавија дека овие посети на Трамп му ги препорачал неговиот син Барон, кој сега има 18 години. Тој стана познат пред осум години затоа што речиси заспал на сцената додека татко му го држел својот победнички говор, а денес изгледа како суштински член на неговиот тим.

Според пишувањата на американските медиуми, Барон му посочил на својот татко дека помладите гласачи не гледаат телевизија, туку слушаат поткасти и дека ако сака да им се приближи, мора да ја прилагоди кампањата, што и го направи.

Треба да се додаде и дека Трамп наводно сака да дојде на поткаст со Џо Роган, кој важи за најголемиот и најпопуларен водител во светот. Роган обично ги избегнува политичарите, особено оние кои се во кампањи, како гости, но се чини дека може да се премисли до крајот на оваа кампања.

Атентати користени во кампањата

Интересен детаљ од оваа кампања се двата обиди за атентат врз претседателскиот кандидат на Републиканската партија. Првиот атентат беше извршен на 13 јули, а Трамп беше застрелан во уво.

Вториот пат, за среќа, американската тајна служба успеа да уапси лице кое планирало да го убие поранешниот претседател на оваа земја, кој се наоѓаше во близина на неговиот голф клуб на Флорида.

И двата настани Трамп интензивно ги користи во кампањата, а тоа особено се однесува на првиот атентат. Сликата на Трамп, опкружен со агенти на Тајната служба, како ја крева тупаницата во воздух, а фотографиите со крваво уво станаа хит меѓу конзервативците, а често се споделуваат на социјалните мрежи.

Иако сите високи членови на Демократската партија ги осудија нападите врз животот на нивниот политички противник, тимот на Трамп не се оддалечи од активно користење на овие настани за да каже дека тие „повикале на насилство“ и дека тие се „главните виновници“ за овие обиди за атентат.

Провокација на противникот

Сепак, како клучен момент веројатно ќе се издвои настанот од финишот на кампањата. Имено, во градот Фестервил, Пенсилванија, Трамп дојде во еден локален Мекдоналдс каде што работеше во кујната и им делеше храна на посетителите.

За време на неговото пристигнување, Трамп се осврна и на тврдењето на Харис дека таа работела во Мекдоналдс, за што вели дека е „лага“, иако за тоа нема докази. Трамп рече дека „сега официјално работи подолго во Мекдоналдс отколку Харис“, што е директен удар во нејзината кампања, која делумно се заснова на нејзиното воспитување од средната класа.

Овој потег може да се нарече политички гениј, бидејќи успеа да одекне кај средната и ниската економска класа во САД, како и директно да ја нападне кампањата.

Освен тоа, Мекдоналдс е иконски американски бренд со кој голем број граѓани се поистоветуваат, а гледањето бизнисмен, политичар и поранешен претседател со престилката, како дели помфрит и хамбургери, сигурно ќе биде една од дефинирачките фотографии на оваа, на крајот, неконвенционална кампања. 

Студиска кампања

Ако Трамп победи на изборите во ноември, неговата кампања ќе се гледа како план за модерна политичка стратегија која вклучува современа акција, додека конвенционално им го делегира тоа на луѓето под лидерот.

Кога ќе се земе предвид дека Харис се обиде истото, со поддршка на најголемата музичка ѕвезда во светот, Тејлор Свифт, како и со бројни познати личности на нејзините митинзи и со гостувања на поткасти, може да се види дека Трамп ја смени парадигмата на американската политика во овој контекст со овогодинешната кампања.