Како стоечките овации во Венеција и во Кан станаа културен феномен
„Гласот на Хинд Раџаб“ на Каутер Бен Ханија, годинава, ги сруши светските рекорди со овации кои наводно траеле над 23 минути

Традицијата стана вистински културен феномен на филмските фестивали и во Кан и во Венеција, со стоечки овации што траат до 20 цели минути… без зборови, само силни емоции и одзив на публика.
Филмскиот фестивал во Венеција започнува секоја година на крајот од летото, како дел од Биеналето ди Венеција, изложба на уметности во Венеција. Како најстар филмски фестивал во историјата, неговите награди се сметаат за едни од најпосакуваните во кино индустријата. Приливот на медиумско покривање на настанот во последните неколку децении, исто така, доведе до тренд и на Филмските фестивали во Венеција и во Кан… стоечките овации.
Зошто стоечки овации?
Трендот е очигледна еволуција што доаѓа од возбудена толпа што чувствува потреба да скокне на нозе, но доби еден вид валута во филмската индустрија. Критичарите и огласувачите ја користат должината на стоечките овации на филмот како индикатор за квалитетот на филмот, што ја прави метрика релевантна за висината на вниманието и продажбата на филмот. Иако стоечките овации можат да бидат показател за кинематографска културна појава во развој, тие не се секогаш безгрешен метод за мерење на комерцијалниот успех на филмот – пример за тоа е „The Paperboy“, кој доби 15-минутни овации на Канскиот филмски фестивал, а потоа врати само половина од буџетот во продажба.
Рекордни аплаузи
Сепак, реакцијата на публиката на овие проекции е често многу емотивна и драматична, со стоечки овации за најомилените филмови што траат до 20 минути. Овој неверојатен приказ на поддршка само се зголемува во последниве години, при што секоја година носи нов рекорд за борба за првото место во најдолги стоечки овации.
Најдолгата овација досега на фестивалот е забележана во 2024 година кога „The Room Next Door“ доби 18-минутен аплауз. И „The Testament of Ann Lee“ и „The Smashing Machine“ се приближија до рекордот во 2025 година, воодушевувајќи ги гледачите со по 15 минути аплауз. Ѕвездата Аманда Сејфрид беше трогната до солзи од овој одговор, доживувајќи го моментот со очигледна благодарност и понизност. „Франкенштајн“, во кој глумат Оскар Исак, Миа Гот и Џејкоб Елорди, наводно добил 14 минути аплауз, оставајќи ги актерите во главните улоги преплавени од благодарност.
На осмиот ден од Венецискиот филмски фестивал вчера беа прикажани неколку премиери, вклучувајќи два филма кои се бореа за Златниот лав во главната конкуренција. „Дусе“ на Пјетро Марчело и „Гласот на Хинд Раџаб“ на Каутер Бен Ханија, кој доби нешто што може да биде рекорд на филмски фестивал, со 23 минути и 50 секунди.
Надвор од главната конкуренција, филмот на Џулијан Шнабел „Во рацете на Данте“ ја имаше својата светска премиера, во кој глумат Оскар Исак, Гал Гадот, Џерард Батлер, Ал Пачино, Џон Малкович, Џејсон Мамоа и други.
Фестивалот е преполн со познати филмови и ѕвезди уште од почетокот во среда, 27 август. Џорџ и Амал Клуни пристигнаа рано на премиерата на „Џеј Кели“ на Ноа Баумбах, филм во кој глуми Џорџ Клуни како филмска ѕвезда, а во кој глумат и Адам Сандлер и Лора Дерн. Филмот доби 10-минутни овации.
Јоргос Лантимос и Ема Стоун, кои минатата година го освоија Златниот лав за „Сиромашни нешта“, се вратија со својот нов филм „Бугонија“, чија премиера беше во четврток, 28 август. Исто така, предизвика бранувања и „Франкенштајн“ на Гилермо дел Торо, во кој глумат Оскар Исак и Џејкоб Елорди, кој доби 13-минутни овации, и „По ловот“ на Лука Гвадањино, во кој глумат Џулија Робертс и Ендру Гарфилд.
Меѓу главните наслови се политичкиот трилер „Куќа од динамит“ на Кетрин Бигелоу, кој се одвива во Белата куќа за време на претстоен ракетен напад. На својата премиера доби 11-минутни овации. Исто така, филмот на Гас Ван Сант „Жицата на мртвиот човек“, кој се прикажуваше надвор од конкуренција, и возбудениот наслов во натпреварот „Машината на кршењето“, кој ги натера луѓето да зборуваат за Двејн Џонсон во сериозна, драматична улога како борец на UFC Марк Кер. Режисер на Бени Сафди, во филмот глуми и Емили Блант. Друг очекуван филм што премиерно се прикажа во натпреварот беше мјузиклот на Мона Фастволд, „Тестаментот на Ен Ли“, во кој глумат Аманда Сејфрид и Луис Пулман.( Според агенциите)