Како современите материјали и процедури ги спасија животите на 379 патници на аеродромот во Токио
Воздухопловни експерти ја анализираа авионската несреќа што се случи на аеродромот во Токио и конкретно се осврнаа на фактот дека современите материјали всушност ги спасиле патниците од речиси сигурна смрт.
Според анализа на британски Телеграф, ова е првпат Ербас А350 да биде уништен во несреќа.
„Овој модел е првиот патнички авион кој е направен главно од композити од јаглеродни влакна. Тоа е пресвртница во безбедноста на воздухопловството“, рече новинарот Андреас Спает.
Истакнува и дека се работи за целосно нов авион.
„Да се види дека сите се безбедно евакуирани е вистинско чудо. Никогаш порано не сме виделе труп од јаглеродни влакна да гори. Структурата се држеше прилично добро“, истакнува Спет.
Фактот дека авионот бил направен од јаглеродни влакна, според Спает, придонел да се спречи поголема трагедија.
„Има авиони на Боинг 787 и Ербас 350 направени од јаглеродни влакна наместо од алуминиум. Внатрешноста исто така ги има најновите материјали за навлаки за седишта, ѕидни облоги и теписи. Деновиве имаме многу строги стандарди. Нормално никогаш не би виделе во реалниот живот како овие материјали всушност се однесуваат во голем пожар, така што ова беше потврда дека стандардите всушност служат за целта“, објаснува Спет.
Основачот и директор на Бирото за воздухопловна безбедност во Германија, Јан-Арвед Рихтер, се согласи со изјавата дека јаглеродните влакна одиграле клучна улога.
„Секој модерен авион е дизајниран, произведен и сертифициран за да овозможи безбедна евакуација во рок од 90 секунди. Оваа несреќа покажа дека концептот функционира“, објаснува тој.
Многу експерти ги пофалија пилотите и кабинскиот персонал на Japan Airlines, кои многу брзо ги извлекуваат патниците без да им ги земат торбите.
„Ова е извонреден резултат и мислам дека има некои луѓе кои беа особено среќни денес. Пораката овде е навистина важна. Ако нешто вакво ви се случи, имате шанса и еден приоритет, а тоа е да се евакуирате“, објаснија тие.