Како корона вирусот го натера „Твитер“ да ги провери твитовите на Трамп


Компанијата ги применува научените лекции за спротивставување на твитовите што можат да го загрозат здравјето на луѓето

 

Тоа беше пандемијата, наведува „Твитер“, што ја ослободи компанијата да приложи предупредувања за проверка на факти за два твита на претседателот на САД Доналд Трамп оваа недела.

Критичарите со години се жалат дека „Твитер“ му дозволува на Трамп да работи диво на платформата. Но, компанијата генерално презеде пристап да ги тргне рацете од претседателот, делумно заради политика на компанијата што смета дека е во интерес на јавноста да знае што размислуваат светските лидери, а делумно затоа што Твитер оцени дека многу твитови на Трамп паѓаат во сивата област која не е опфатена со нејзините правила што забрануваат специфични однесувања, како злоупотреба или објавување содржина на омраза.

„Твитер“ соопшти дека појавата на корона вирусот го поттикнала да го преиспита својот пристап кон овие твитови во сивата област и да третира некои од нив како потенцијално опасни.

„Ковид беше работата што ја смени играта“, рече портпаролот на „Твитер“, Кејти Розборо.

„Сега имаме алатки за да означиме содржина што може да содржи погрешни тврдења кои можат да предизвикаат штета“, рече Розборо. Овие алатки вклучуваат етикети за предупредување прикачени на твитовите на Трамп кои водат до „Момент“ на Твитер, или колекција на содржини, во кои се објаснети приговори за неговиот пост.

„Твитер“ сè уште не го дефинираше она што генерално се смета за офлајн штета, но во случај на содржина поврзана со корона вирусот, идентификуваше твитови како оние кои се залагаат да ве заштитат од вирусот, користејќи методи што јавните здравствени власти велат дека се неефикасни.

Сега „Твитер“ применува слична метрика за не-корона вирус твитови од страна на претседателот на Соединетите Држави.

Во вторникот, „Твитер“ додаде етикети за предупредување на двата твита на Трамп, во кои се тврди дека без докази дека гласачките ливчиња по пошта, како оние што се користат во Калифорнија среде пандемијата, веројатно ќе бидат „значително измамнички“. Советите ги насочија корисниците да ги користат линковите „да ги добијат фактите за гласачките ливчиња по пошта“.

Таа одлука предизвика голема конфронтација со Трамп, кој во средата вети дека ќе преземе „голема акција“ против компаниите за социјални медиуми за кои обвинува дека ги замолчуваат конзервативците. Секретарот за печат на Белата куќа, Кејли Мекенани, подоцна изјави дека Трамп в четврток ќе потпише извршна наредба насочена кон компаниите за социјални медиуми, во услови на голем број повици од сојузниците на републиканците за намалување на заштитата на компаниите од тужби.

Но, „Твитер“ во последните неколку месеци тивко ги постави темелите за понатамошно испитување на твитовите на Трамп – евентуално поставување на сцената за уште поостри судири со претседателот и неговите приврзаници кои веќе беснеат против компанијата од Сан Франциско.

За разлика од „Фејсбук“ и „Гугл“, компанијата е премала за да ја активира контролата на федералните антимонополски власти на кои може да се потпира гневниот претседател.

Компанијата направи други неодамнешни потези во политичката арена со цел да ги инокулира поплаките дека ја дестабилизира демократијата во Соединетите Држави, но кои исто така служеа да се налутат некои од десницата, вклучително и забрана за политичко рекламирање.

Според новиот пристап, на пример, „Твитер“ додаде насоки со предупредување на твитови во кои се тврди дека новиот корона вирус не се шири не од човечки контакт, туку од безжичната технологија 5G.

„Нашето истражување покажа дека луѓето не сакаат ние да одлучиме што е точно за нив, но тие сакаат да обезбедиме понатамошен контекст кога е можно“, рече Розборо.

Во случајот со твитовите на Трамп за гласачките ливчиња по пошта, дел од пресметката на штетата беше нивниот временски распоред: Трамп ги нарече гласачките ливчиња по пошта „измамнички“ во моментот кога некои од американските држави ги користат за спроведување на изборите среде пандемија, соопшти компанијата.

Но, додека „Твитер“ може да ја смета одлуката како природна еволуција, обележувањето на оваа недела на твитовите на Трамп за гласачките ливчиња со пошта означува промена во ставот на компанијата кон претседателот и може да биде почеток на нова ескалација на тензиите. Тоа беше првата апликација на новиот пристап на Твитер за дезинформација на твитовите што немаат врска со Ковид-19 – како во во февруари, кога компанијата првпат примени тридневна политика на т.н. синтетички медиуми на твитот од помошникот на Трамп, Дан Скавино, во кое е снимен видео запис на Џо Бајден.

Од левицата, многумина тврдат дека Твитер ја презема само најслабата можна акција како одговор на неконтролираните дезинформации од Белата куќа и игнорирање на многу твитови кои се исто толку необични. Истиот ден кога Твитер одлучи дека твитовите за гласањето на Трамп отидоа предалеку, го одби барањето на сопругот на починатата жена од Флорида, за кого Трамп сугерираше без докази бил убиен од водителот на МСНБЦ Џо Скарборо. Компанијата соопшти дека одлуката да ги остави цитатите на Трамп за Скарборо е донесена брзо, бидејќи се сметаше дека не е во спротивност со постојната политика на „Твитер“.

Но, „Твитер“ остави навестување оваа недела дека може да продолжи да ги проширува категориите твитови што ги оценува со овој нов пристап кон твитови како оној што Трамп го наметна за Скарборо.

Изразувајќи сочувство на вдовецот, „Твитер“ даде малку увид во размислувањето во редот што најпрво изгледаше како отпад: „Работевме да ги прошириме постојните политики на производите за да можеме поефикасно да одговориме на ваквите работи и се надеваме дека ќе ги оствариме тие промени наскоро“. (Политико)