Хрватите на црн петок потрошиле 123 милиони евра


Црниот петок е денот на големи попусти (барем така треба да биде) кога продавниците ширум светот ја забележуваат својата најголема продажба.
Во Хрватска годинава е забележан раст на потрошувачката од 7,2 отсто во однос на 2023 година, покажуваат податоците за фискализираните сметки на 29 ноември.

Иако попустите во Хрватска често не се ни блиску до оние во САД на црниот петок, масовниот консумеризам не ја заобиколува ниту оваа земја. Поевтина бела техника, облека, училишни чанти, лаптопи, чевли, сето тоа „вреска“ од излозите и од социјалните мрежи, а во време на инфлација е важен секој цент, па некои работи се купуваат исклучиво на црниот петок.

„Потрошувачката во Хрватска беше на ниво на нашите проценки за раст, а на самиот ден на црниот петок беше остварена вредност од 136.843.103 евра, што е раст од 7,49 отсто во однос на црниот петок, 24.11.2023 година, кога беа 127.296 реализирани 066 евра за набљудуваната дејност трговија на мало (трговија на мало освен трговија со моторни возила, трговија на мало со храна, пијалаци и тутунски производи. и трговија на мало во неспецијализирани продавници со храна, пијалаци и тутунски производи)“, изјавија за Форбс Хрватска од Хрватската стопанска комора.

Според податоците на даночната управа, ситуацијата е нешто поинаква. Во продавниците Хрватите „оставиле“ 122.623.280 евра на околу пет и пол милиони фискализирани сметки. За споредба, според податоците на даночната управа, на минатогодишниот црн петок Хрватите потрошиле 113.877.561 евра во продавниците на околу 5.400.000 фискализирани сметки. Затоа, Хрватите годинава на црниот петок потрошиле 7,2 отсто повеќе во продавниците.

Годинава имало повеќе јадење и пиење, па потрошувачката била 11.918.782 евра. За други услуги се потрошени 19.848.416 евра.