ЕУ воведува построги правила за набавка и рециклирање на ЕВ батерии


Европската унија сака да ја направи набавката на батерии за електрични возила и нивното рециклирање поодржливо и поеколошко

Европската унија дојде до привремен политички договор кој има за цел да ги направи сите батерии за електрични возила поодржливи, побезбедни и полесни за рециклирање.

Веќе од јули 2024 година, производителите ќе мора да го пријават целиот CO2 отпечаток на нивните батерии, од рударството до производството, па дури и до рециклирањето. Со тие податоци, ЕУ ќе постави максимални ограничувања за CO2 за батериите што би можеле да стапат на сила во јули 2027 година.

„Батериите се веќе многу поодржливи од согорувањето на нафтата во нашите автомобили, но тие можат да бидат многу подобри“, вели Алекс Кејнс, менаџер за чисти возила во Transport & Environment, водечки европски активист за зелен транспорт. „Новите правила за CO2 отпечаток, рециклирањето и проверките за длабинска анализа ќе значат дека батериите што се продаваат во Европа се најодржливи на глобално ниво, поставувајќи ги стандардите за остатокот од светот“.

Според ЕУ, компаниите ќе бидат принудени да обновуваат сè повеќе батерии со текот на времето и да рециклираат важни материјали од нив, како што се бакар, кобалт, литиум, никел и олово. Тие, исто така, ќе мора да повратат литиум од батериите, при што се очекува производителите да рециклираат 50 проценти од нивниот литиум до 2027 година и 80 проценти до 2031 година.

Во Европа ќе има само „чисти“ батерии

Компаниите кои сакаат да продаваат на европскиот пазар, исто така, ќе бидат принудени да докажат дека материјалите што влегле во нивните батерии на прво место се набавувале одговорно. Тоа значи да се погледне како компонентите биле извлечени, обработени, тргувани и произведени. Законот ќе настојува да обезбеди дека чистите батерии не можат да бидат поткопани со батерии направени со валкана енергија или производители кои ги злоупотребуваат човековите права.

„Законот помага дури и на полето за игра меѓу европската индустрија за батерии и увозот што е предмет на минимални стандарди“, рече Кејнс. „Глобалните производители можат да инвестираат во почисти производствени процеси и нов капацитет за рециклирање во Европа, знаејќи дека ќе имаат загарантиран пазар за зелени батерии овде“.

Европскиот парламент и Советот сега ќе бараат формално да ја усвојат оваа регулатива. Поинтензивните правила ќе бидат напишани во текот на следните години и ќе бидат усвоени од 2024 до 2028 година. Правилата ќе ги заменат постоечките прописи кои беа донесени во 2006 година.