ЕУ не е единствена во однос на царините за кинеските автомобили
Во петокот, на 4 октомври, земјите членки на Европската унија го потврдија воведувањето дополнителни царини за увоз на кинески електрични возила, со што царините ќе се зголемат на 45,3 отсто, но се почувствува значително неединство меѓу земјите во однос на одлуката: пет земји биле против, а 12 се воздржани.
Иако одлуката е донесена на затворен состанок, набрзо „протече“ кој како гласал. Хрватска била воздржана, пренесува Форбс, кој ја прашал Владата како дошло до овој став.
Германија, Унгарија, Малта, Словачка и Словенија, кои заедно претставуваат 22,65 отсто од населението на ЕУ, беа против новото воведување царини за увоз на кинески возила, што не беше доволно да се отфрли предлогот од Брисел. За тоа, против би требало да гласа квалификуваното мнозинство од 15-те членови, што претставува 65 отсто од населението.
Со оглед на тоа дека Словенија е против, Форбс Словенија побара објаснување, а од кабинетот на министерот за економија Матјаж Хан одговорија дека по правило овие ставови не се објавуваат во јавноста, но, со оглед на тоа што веста веќе „ протекоа“, потврдија дека Словенија гласала против, а појаснија дека Словенија го донела својот став за царините по темелни консултации со словенечката автомобилска индустрија.
„Не е неважно што ставот на Германија беше ист како нашиот, бидејќи таа земја е нашиот најважен партнер во областа на автомобилската индустрија“, напишаа тие како одговор на барањето на Форбс Словенија.
Познато е дека Германија уште пред гласањето отворено се спротивстави на предлогот за дополнителни царини, а причината се пред се интересите на нејзината автомобилска индустрија. Производителите Фолксваген и БМВ предупредија дека трговските мерки или кинеските контрамерки може да ја загрозат продажбата на нивниот најголем пазар.
Во петокот воведувањето тарифи го нарекоа погрешен потег. Министерот за финансии Кристијан Линднер предупреди на опасност од ескалација на трговскиот конфликт меѓу Кина и ЕУ, а набрзо беше објавена веста дека Кина и возврати на Европа со воведување дополнителни царини за коњакот.