Зошто Швајцарија создаде воз долг два километри?

Во саботата на најспектакуларната линија во светот која е теснолинејка со многу вијадукти свиоци и тунели патуваше воз составен од 100 вагони и 2.990 тони


На возот му немаше крај

 

Високо во швајцарските Алпи, Сент Мориц го стекна своето име како место за поместување на границите на зимските спортови. До моментот кога беше домаќин на вторите Зимски олимписки игри во 1928 година, неговата репутација како игралиште за богатите авантуристи веќе беше добро воспоставена.

Во саботата, регионот ја продолжи својата долга традиција на проширување на границите на она што е можно со епски обид за светски рекорд — не на снег или мраз, туку на шини.

За да ја прослави 175-годишнината од првата железница во Швајцарија, железничката индустрија во земјата го состави најдолгиот патнички воз во светот – 100 вагони, 2.990 тони и долг речиси два километри.

Направен од 25 нови електрични возови „Јарец“, на возот од 1.906 метри, соборувајќи го рекордот, му требаше речиси еден час за да помине околу 25 километри преку спектакуларната линија Албула на светското наследство на УНЕСКО од Преда до Алванеу во источна Швајцарија.

Како и легендарната патека за тобоган Cresta Run, линијата Албула е позната по своите бескрајни свиоци и стрмни спуштања. На светски познатото ремек-дело на градежништвото, на линијата долга 62 километри меѓу Тусис и Сент Мориц му беа потребни само пет години да се изгради и покрај тоа што беа потребни 55 мостови и 39 тунели.

Пред неговото завршување во јули 1904 година, посетителите се соочувале со ризично 14-часовно патување по нерамни патеки во кочии или санки.

Централно место на пругата е тунелот Албула долг 5.866 метри, кој се протега длабоко под сливот помеѓу реките Рајна и Дунав.

Следејќи дел од маршрутата на светски познатиот „Глечер експрес“ од 1930 година, обидот за светски рекорд го зеде спектакуларниот вијадукт Ландвасер и извонредните спирали кои го обезбедија статусот на меѓународното наследство на линијата.

За помалку од 25 километри, возот падна од 1.788 метри надморска височина кај Преда на 999,3 метри кај Алванеу, користејќи низа свиоци, високи вијадукти и тунели.

Обидот за рекорд беше организиран од Rhaetische Bahn, поддржан од швајцарскиот градител на воз Штадлер, и е можеби уште позачудувачки што се одвива на железничка пруга со тесен колосек.

За разлика од повеќето швајцарски и европски железници, кои користат „стандарден“ мерач помеѓу шините од 1.435 метри, RhB шините се оддалечени само еден метар.

Комбинирајте го ова со рута со познати тесни кривини, стрмни наклони, 22 тунели и 48 мостови преку длабоки долини и предизвиците стануваат очигледни.

Претходните носители на рекордот за најдолг патнички воз во светот – Белгија и, пред тоа, Холандија – користеа железнички пруги со стандарден колосек низ рамни пејзажи.

Подготовките започнаа неколку месеци пред настанот RhB, вклучително и пробни возења за да се осигура дека уникатниот воз може безбедно да се управува.

„Сите многу добро ја познаваме линијата Албула, секоја промена на наклонот “, рече водечкиот возач Андреас Крамер (46), пред големиот ден. „Се подразбира дека ние поминуваме низ процесот повторно и повторно“.

Тој додаде: „Треба да бидеме 100% синхронизирани, секоја секунда. Секој мора да ја држи својата брзина и другите системи под контрола во секое време“.

Првичното пробно возење заврши неуспешно пред возот дури и да се помести кога беше откриено дека системот за сопирачки за итни случаи не може да се активира и седумте машиновозачи не можат да комуницираат меѓу себе преку радио или мобилен телефон во многуте тунели.

Специјално модифицираниот софтвер и домофонот меѓу седумте машиновозачи им овозможија на 25-те возови да работат хармонично. Секое неусогласеност во забрзувањето или забавувањето за време на патувањето би извршило неприфатливо високи сили на шините и напојувањата, создавајќи голем безбедносен проблем.

Директорот на RhB, Ренато Фасцијати, рече: „Швајцарија е железничка земја како ниедна друга. Оваа година славиме 175 години од швајцарските железници. Со овој обид за светски рекорд, RhB и неговите партнери сакаа да ја одиграат својата улога во постигнувањето на пионерски подвиг што имаше никогаш претходно не бил виден“. (Си-Ен-Ен)