Зошто луѓето плаќаат стотици евра за niche парфеми?


Тие НЕ СЕ РЕКЛАМИРААТ, немаат глобални амбасадори и се претежно непознати за пошироката јавност. Сепак, niche (ниш) мириситe, познати и како парфеми за висока мода, достигнуваат цени од стотици евра благодарение на мажите и жените кои сакаат да бидат уникатни. Со стапки на раст значително повисоки од остатокот на пазарот, нивниот успех охрабрува сè повеќе брендови да се вклучат во овој сегмент.

„Имавме апсолутно неверојатен раст“, ​​рече Жилиен Сосет, директор на Parfums de Marly, француски производител на парфеми. Во 2023 година компанијата оствари раст на продажбата од над 50 отсто, а годинава очекува раст од над 40 отсто, што ќе донесе приход од 600 милиони долари (околу 550 милиони евра).

„Луѓето повеќе не сакаат да мирисаат како сите други. Тие сакаат да се ослободат и да го потврдат својот идентитет“, изјави Сосет за АФП. Денес, парфемите сочинуваат 10 до 12 проценти од вкупниот пазар, според Sausset. Овој удел веројатно ќе се зголеми бидејќи овој сегмент расте со стапка од 13 проценти годишно, додека глобалниот пазар на парфеми расте меѓу три и пет проценти.

Секторот за парфеми niche беше создаден како реакција на популаризацијата на мирисите во 90-тите Julie El Ghouzzi, автор на книга за луксузната индустрија, објаснува дека нишаниот парфемски сектор се развил како реакција на популаризацијата на парфемите во 1990-тите, кога многу брендови почнале да наликуваат еден на друг.

Некои парфимери сакаа да направат нешто поинаку, „да го скршат концептот на машки и женски парфем“ и да развијат мириси засновани на премиум состојки, користејќи ги имињата на тие состојки наместо имињата на брендовите, рече таа. Тие користеле високи концентрации на одредени состојки за да создадат уникатни и сложени композиции за мирис, како што се килибар, бергамот, кедрово дрво, розова пиперка или караница.

Овие независни парфимери „немаа пари да нарачаат сопствени шишиња, па користеа правоаголни шишиња за сите нивни парфеми. И тоа функционираше“, додава Ел Гуци. Сепак, нивниот успех ги поттикна луксузните куќи, како што се Диор и Картие, да ги имитираат, користејќи едноставни шишиња за да сигнализираат дека се работи за ниски производи.

Иако некои парфимери почнаа да користат покреативни дизајни на шишиња, L’Oréal, водечка компанија во индустријата за убавина, сè уште користи минималистички стил за своите niche парфеми.

Додека шишето визуелно сугерира разлика, парфемите навистина се истакнуваат со својата содржина. „Кога потрошувачот плаќа 400 евра за шише парфем од цвет од портокал, во наш интерес е да користиме цветови од портокал со врвен квалитет во високи концентрации“, рече Карин Лебрет, глобален потпретседател за наука за мириси и дизајн на парфеми во L’Oréal.
„Денес не постои водечки бренд без свој парфем“, вели Ерик Брионс, автор на книга за луксуз и генерација Z (луѓе родени помеѓу доцните 1990-ти и почетокот на 2010-тите). Особено кинескиот пазар и генерацијата Z ги ценат нишаните парфеми за разлика од другите луксузни производи.

Трендот на раст продолжува. 2024 година донесе лансирање на неколку престижни колекции на познати брендови на парфеми, како што се Infiniment Coty, Balmain Les Éternels, La Collection Rabanne и Lancôme Absolue Les Parfums. Ова се само некои од примерите.

„Овој тренд јасно покажува дека големите брендови сакаат да ја искористат репутацијата на niche парфеми, особено со влегување во нивните специфични канали за малопродажба“, објасни Орели Дематонс, основач на консултантската компанија Le Musc et La Plume, на Самитот за иновации за мириси во Париз.

Тој тренд ни приближно не се забавува. Interparfums неодамна го објави лансирањето на луксузната колекција наречена Solferino, инспирирана од најексклузивните приватни резиденции во Париз.

Посебен сегмент се состои од ултраниче персонализирани парфеми. Силвен Делакурт, која порано работеше за Guerlain, сега има своја линија парфеми и нуди сопствени мириси. Процесот започнува со двочасовна средба со клиентот, при што се истражуваат нивните „миризливи спомени“. После тоа, уникатниот мирис се создава неколку месеци. Цена? 20.000 евра за два литра.

Escentric Molecules

 

Ова е бренд со потекло од Германија, кој во понудата има 17 парфеми. Од секој има две верзии – основна арома и интерпретација во минималистичка композиција. На пример, Molecules 01 има и свој „партнер“ Escentric 01, кои можат да се носат самостојно или заедно. Во принцип, Molecules 01, 02, 03, 04 и 05 се парфеми од една нота, мирисна молекула, додека пак Escentric 01, 02, 03, 04 и 05 се ненападни композиции базирани на истата нота. Постојат и неколку лимитирани изданија на овие мириси. За нив велат дека се како „духови“ меѓу парфемите – иако се тука, нивниот интензитет се менува, а понекогаш дури и заборавате дека го носите парфемот, додека повторно не се врати во посилен бран.

ACQUA DI PARMA

 

Нивниот прв мирис датира уште од 1916. Биле лоцирани во Парма, а денеска се во сопственост на LVMH. Нивните креации, особено од линијата Colonia, биле омилени на многу популарни актери и познати личности, меѓу кои и Ава Гарднер, Кери Грант и Одри Хепберн. Иако нивните денови не биле секогаш светли, во 90-тите, тројца Италијанци ентузијасти се здружија за повторно да ја лансираат оваа ниш-куќа, а во 2003 со договор е регулирана сопственоста на LVMH врз компанијата. Ако сте заинтересирани за автентичниот мирис на Италија, не ги пропуштајте Colonia линијата, Blu Mediterraneo Fico di Amalfi, Magnolia Nobile, Peonia Nobile и уживајте во ова мирисно патување на Медитеранот.