Загубите на „Версаче“ ѝ пресудија на Донатела

Донатела Версаче драматично се откажа од функцијата на чело на модната империја Версаче, откако „се судри“ со нејзините сопственици, бидејќи италијанскиот гигант за облека трпи загуби од година во година.
69-годишната дизајнерка, која е на чело на истоимениот бренд на нејзиното семејство речиси 30 години, ќе ја наследи Дарио Витале, кој претходно беше директор за дизајн на готови облека во Miu Miu.
Донатела ќе се повлече од креативниот директор на Версаче, позиција која ја зазеде откако нејзиниот брат и нејзиниот основач Џани Версаче беа убиени во Мајами во 1997 година.
Таа ќе ја преземе улогата на главен амбасадор на брендот на компанијата откако Витале официјално ќе влезе во нејзините чевли на 1 април.
Холивуд репортер тврди дека Донатела се судрила со сопственикот на Версаче, Капри Холдингс, американската корпорација која го купи брендот за 2 милијарди долари во 2018 година и наводно сака да го продаде на Прада.
Џон Д Ајдол, главниот извршен директор на модната куќа, се вели дека се судрил со Донатела откако Версаче претрпел загуби од година во година. Експертите сугерираат дека брендот за облека „ја изгубил важност“ со потрошувачите на преполниот моден пазар од високата класа.
Тоа доаѓа во време на шпекулации дека Прада е заинтересирана за купување на Версаче од Капри Холдингс, а извештаите сугерираат дека има рок до средината на март да склучи договор.
Зборувајќи за нејзиното заминување, Донатела рече: „Водството на следната генерација дизајнери отсекогаш ми било важно. Најголема чест во мојот живот беше да го носам наследството на мојот брат Џани. Тој беше вистинскиот гениј, но се надевам дека ќе имам дел од неговиот дух и истрајност“.
Во својата нова улога, се разбира дека таа се подготвува да се посвети на филантропските и добротворните потфати на Версаче.
Нејзиното заминување се подготвуваше веќе неколку месеци, при што The Hollywood Reporter сугерираше дека американскиот корпоративен сопственик на компанијата „ќе се збогува со Донатела“.
По купувањето на Versa, брендот достигна приходи од 1,1 милијарди долари во 2023 година, но забавувањето на глобалната побарувачка влијаеше на економските резултати.
Помеѓу април и јуни, приходите на компанијата се намалија за 15,4 отсто, што резултираше со оперативна загуба од 17 милиони долари, додека продажбата забележа значителен пад во Европа и во САД.
Финансиските прогнози на брендот покажуваат дека продажбата паѓа од 810 милиони долари во тековната финансиска година на 800 милиони долари во следната. Во февруари, агенцијата S&P Global Ratings го намали долгот на Капри Холдингс, велејќи дека притисоците во работењето и високото задолжување може да предизвикаат проблеми во отплатата на нејзините долгови.
„Версаче се мачеше, па не е изненадувачки што се прави промена“, рече Дејвид Сварц, аналитичар во фирмата за финансиски услуги Морнингстар.
„Брендот ја изгуби важноста и заостанува зад сличните европски луксузни брендови“, објасни тој, додавајќи: „Не знам дали доведувањето на Дарио Витале е директно поврзано со потенцијалната продажба на Прада, но се чини дека тоа го прави уште поверојатно“.
За време на побавните периоди за индустријата, Версаче не произведува артикли кои остануваат еластични продавачи, како што е багажот за Луј Витон, на пример.
Сепак, Донатела беше во првите редови на судирот на модата и поп-културата, со фигури како Џенифер Лопез и Мадона кои се катапултираа во индустријата за облека.
Таа славно го дизајнираше фустанот од зелена џунгла што Џенифер Лопез го носеше на Греми наградите во 2000 година – фустанот за кој Ерик Шмит, претседателот на Google, тврдеше дека го инспирирал основањето на Google Images бидејќи бил толку вирален.
Донатела, исто така, се залагаше за повеќе генерации на супермодели, од моделот на „Big Five“ од 90-тите Наоми Кембел до американската ѕвезда Џиџи Хадид.
Во меѓувреме, Капри Холдингс се вели дека работи на продажба на Версаче и Џими Чу со цел да се фокусира на повторното лансирање на американскиот бренд за готови облека Мајкл Корс.
Договорот со Прада ќе го врати брендот Версаче под италијанска сопственост.
На модната недела во Милано, Миуча Прада, дизајнерската шефица на Прада и внука на основачот Марио Прада, рече дека договорот со Версаче е „на масата на сите“.
Според извештаите во Блумберг, групата оттогаш добила пристап до најновите финансиски и продажни бројки на модниот бренд по завршувањето на првичната длабинска анализа.
Во соопштението објавено во четвртокот, Капри Холдингс рече дека Донатела сега „ќе се посвети на поддршката на филантропските и добротворните потфати на Версаче и ќе остане застапник на брендот на глобално ниво“.
Г-дин Идол додаде дека најавата за нејзината промена на улогата е дел од „промислениот план за наследување“ за брендот Версаче.
Шефот на компанијата на берзата во Њујорк му припиша заслуга на креативниот директор Витале, кој ја започна својата кариера во Ботега Венета, како „силен лидер во дизајнот“ чиј „талент и визија ќе бидат клучни за растот на Версаче“.
Г-дин Ајдол, исто така, ја искористи изјавата за да ѝ се заблагодари на Донатела што одигра „интегрална улога во глобалниот успех на компанијата“ од 1997 година.
Во нејзините 28 години како креативен директор на Версаче, основана во Милано во 1978 година од Донатела и нејзините браќа Санто и Џани, таа го отелотвори брендот.