За прв пат по 60 години – мјузиклите доминираат во трката за најдобра актерка на Оскарите
Синтија Ериво од Wicked и Карла Софија Гаскоњ од „Емилија Перез“ги добија своите широко предвидувани номинации за Оскар за најдобра женска улога во четвртокот. Од истите филмови е и трката за најдобра споредна женска улога, Аријана Гранде од Wicked (прва номинација за Оскар) и Зои Салдана од „Емилија Перез“. Нивните номинации претставуваат редок двојник во историјата на Оскар: ова е втор пат – и првпат во 60 години – повеќе музички изведби да се номинирани за најдобра женска улога.
Сметајќи ги само традиционалните мјузикли со недиегетска музика (т.е. без биографии за музичар или филмови во кои настапуваат пејачите), последен пат тоа се случило, природно, за време на најславниот период на мјузиклите во 1960-тите. Џули Ендрјус и Деби Рејнолдс беа номинирани за нивните соодветни филмови од 1964 година, Mary Poppins и The Unsinkable Molly Brown, а првата победи. Можеше да има трет музички номиниран таа година, доколку Одри Хепберн успееше со улогата од My Fair Lady‘s.
Победата на Ендрјус се сметаше за малку слатка одмазда (со лажица шеќер, се разбира) откако продуцентот Џек Ворнер ја одбра Хепберн наместо Ендрјус, која ја играше улогата на Елиза Дулитл на Бродвеј во филмската адаптација на My Fair Lady. Не само тоа, туку и пеачкиот глас на Хепберн го синхронизираше Марни Никсон. Сепак, загубата на Ворнер беше добивка на Волт Дизни бидејќи овој ја грабна Ендрјус за да го направи своето филмско деби во Мери Попинс. Следната година, Ендрјус повторно беше номиниран аза The Sound Music, станувајќи единствената личност која постигна последователни номинации за најдобра актерка за мјузикли. Таа загуби од Џули Кристи за „Дарлинг“.
Оттогаш, неколку музички изведби се номинирани за најдобра актерка, вклучувајќи ги победниците Барбра Стрејсенд ( Funny Girl од 1968 година) и Лиза Минели (Кабаре од 1972 година). Имаше дури и години наназад со еден овој век – Никол Кидман во Мулен Руж од 2001 година! и Рене Зелвегер во Чикаго од 2002 година – но ниту еден не се преклопил во истата година до сега.
Оваа година беше невообичаено силна на комедијата/мјузикл во трката за најдобра актерка, за да ја позајмиме категоризацијата на Златните глобуси. Четири од петте номинирани за Оскар потекнуваат од поставата на Глобус за комедија/музичка актерка (Мајки Медисон од Анора и Деми Мур од Супстанција се другите), а петтата е шампионката од Златните глобуси- Фернанда Торес (Сè уште сум овде) . Вообичаено, има повеќе конкуренти за драма во последната петорка на Оскарите.
Првата отворено трансактерка што беше номинирана, Гаскоњ беше фаворизирана да добие номинација уште од премиерата на Емилија Перез на Канскиот филмски фестивал, каде што ја подели наградата за најдобра актерка со колешките Зои Салдања, Селена Гомез и Адријана Паз. Оттогаш ја освои европската филмска награда и наградата Лумиер за најдобра женска улога. И покрај реакциите на интернет околу прикажувањето на транс прашањата и Мексико, картелската музичка драма на Жак Одиар беше индустрија и меѓународен фаворит. Четирикратниот добитник на Златен глобус доби номинации за ТК Оскар.
Риво брзо се искачи во првите пет во коефициентите за најдобра актерка откако Wickedимаше премиера во ноември и стана сензација на бокс офисот. Како и Гаскоњ, таа доби номинации за Златен глобус, Избор на критичари, Здружение на актери на екранот и награди БАФТА за нејзината улога како Елфаба. Како и да е, пред номинациите, некои фанови и прогнози се плашеа дека таа би можела да го пропушти а ла Марго Роби минатата година за Барби. Но, Ериво им пркоси на оние кои се сомневаа во гравитацијата и собра една од номинациите за TK за Wicked.
Но, дали оваа трка ќе го даде истиот резултат како пред 60 години со преовладување на еден мјузикл? Пред номинациите, Мур ја смени Медисон за првото место во коефициентот по нејзината победа во комедијата/мјузикл на Злтмите глобуси. Тоа ќе биде тешка задача, но не е готово додека дебелата дама не запее.