За прв пат Кинезите дома продадоа повеќе автомобили од американските: Дали вреди царинската војна?


Кинеските автомобилски гиганти продадоа повеќе автомобили во Кина од нивните американски конкуренти за прв пат минатата година, според неодамна објавеното истражување на Jato Dynamics.

Кинеските марки, предводени од BYD, продадоа околу 13,4 милиони нови возила на тој пазар, додека американските брендови достигнаа 11,9 милиони клиенти. Сепак, јапонските автомобилски гиганти сè уште доминираат со 23,59 милиони продадени автомобили.

– Постојаните високи цени на новите возила неповратно ги свртеа потрошувачите кон подостапни кинески алтернативи, вели Фелипе Муњоз, аналитичар од Jato Dynamics.

Кинеските производители се раширија низ светскиот пазар токму поради ваквата жестока конкуренција на домашниот пазар, поради што цените на нивните возила се далеку пониски од остатокот од светот.

Кинеските марки, исто така, направија голем упад на пазарите во развој, каде според анализата на Jato Dynamics, секој петти нов автомобил е од кинеско потекло.

– Над 17,5 милиони нови возила се продадени на пазарите во развој во 2023 година, што е повеќе од вкупната продажба во САД и Европа, додаде Муњоз.

Така, во извештајот се наведува дека кинеските производители имаат значителен удел на пазарите на Блискиот Исток, Евроазија и Африка, додека заземаат зголемен удел во Латинска Америка и Југоисточна Азија. Во исто време, акциите растат и на развиените пазари: Европа, Австралија, Нов Зеланд, Израел.

Интересно е што продажбата на кинеските марки расте без оглед на растечките тензии меѓу Истокот и Западот, високите каматни стапки и високите цени на новите возила, истакнува Муњоз.

Со поставувањето на повисоки царини за електричните возила од Кина до ЕУ, САД, па дури и Турција, можно е овој тренд да не запре, но секако да се намали по интензитет, забележува компанијата што го спроведе истражувањето. На почетокот на годинава царинските тарифи ги зголемија и САД, пишува Си-Ен-Би-Си.