Втората смрт на Пригожин во авион

Вирално, како што се вели сега, светот прашува - Пригожин, жив е или мртов?


Ова не е прв пат Евгениј Пригожин да биде прогласен за мртов. По падот на авионот „Антонов-72“ во Конго на 10 октомври 2019 година, на големо се пишуваше дека Пригожин е на списокот на патници и дека најверојатно загинал. Тој тогаш не беше светски познат, па целиот настан имаше помало влијание отколку сега.

По несреќата, компанијата на Пригожин „Конкорд“ одговорила на новинарските прашања дека не знаеле дали Пригожин бил на летот. Набрзо на каналите на Телеграм се појавија пораки во кои се вели дека Пригожин не се појавил на работа денови по несреќата и дека пропуштил договорен состанок во Конго ден по несреќата.

Конгонските власти потоа започнаа истрага за да утврдат дали Пригожин се качил во авионот. Руската амбасада првично соопшти дека во авионот имало и руски државјани, но подоцна соопштија дека загинале двајца Руси кои биле членови на екипажот. Иако несреќата се случи на 10 октомври, пет дена подоцна медиумите, повикувајќи се на неименувани извори, само потврдија дека Пригожин е жив. Можеше да ги негира тврдењата за неговата смрт, но не го стори тоа. Тој молчеше.

Пригожин понекогаш имал ненадејни одлуки пред летот и необични навики поврзани со воздушниот сообраќај, пишуваат руските медиуми. Често се префрлал од еден во друг авион пред летот, без објаснување. Или откажано поаѓање во последен момент.

Тој побара да се постават падобрани од двете страни. Ова е прилично бесмислен потфат од гледна точка на пилотот: во случај на катастрофа, падобран во авионот е бескорисен. Меѓутоа, барањето на Пригожин било исполнето. Тој никогаш не донел алкохол во авионот, што фрла сомнеж врз информацијата дека несреќата ја предизвикала пеколна направа во кутија со скапо вино.

Евгениј Пригожин, шефот на руската приватна армија „Вагнер“ беше прогласен за мртов по авионската несреќа пред три дена. Ниту еден од патниците не преживеал, но смртта на командантот на групата се уште не е официјално потврдена, бидејќи телата се уште не се идентификувани.

Не беа презентирани докази кои укажуваат на тоа дека некој е вмешан во несреќата. Причината за инцидентот не е позната, а руските власти покренаа кривична истрага. Не е само прашање на време, туку приказните и шпекулациите навлегуваат. И секако, се е неофицијално!

Руските власти допрва треба да потврдат по ДНК-тестот дека телото на 62-годишниот Пригожин е меѓу јагленисани и осакатени останки на десет лица пронајдени во остатоците од приватниот авион што се урна во средата, на 350 километри северозападно од Москва.

Извори блиски до истрагата за авионската несреќа наведуваат дека е невозможно да се утврди идентитетот на загинатите само со испитување на јагленосаните тела – пренесуваат руските медиуми.

Повеќето американски медиуми пишуваат дека Пригожин бил на списокот на патници, но не знаат дали всушност бил во авионот…

Нема индикации дека е соборен со ракета земја-воздух, соопшти Пентагон, кој тврди дека Пригожин најверојатно е убиен, но нема докази дека авионот е соборен. Американската војска „нема информации дека проектил земја-воздух“ го предизвикал соборувањето на авионот во средата, изјави портпаролот на Пентагон, Пет Рајдер. Информациите за употреба на такво оружје се „неточни“, додаде тој. Портпаролот на Кремљ Дмитриј Песков ги отфрли тврдењата дека руската влада е вмешана во смртта на лидерот на „Вагнер“ Евгениј Пригожин. Тој рече дека ваквите тврдења на Западот се апсолутна лага.

Каде се крие Степанов?

Едно од сомнежите е дека неговиот личен пилот Артем Степанов, поранешен основач на компанијата МНТ Аеро, бил вмешан во падот на авионот во кој се наоѓал шефот на Вагнер, Евгениј Пригожин.

Според информациите, Русите во моментов не можат да го лоцираат, а наводно тој бил единствениот кој имал пристап до авионот пред летот, пренесуваат порталите.

Белорускиот претседател Лукашенко не верува дека проектил го соборил авионот на Пригожин. Тој вели дека го предупредил Пригожин дека ќе се случи неговиот атентат, поточно, му дал порака од Кремљ за разузнавачки информации.

Путин се огласи, изрази жалење и за Пригожин рече дека тој е талентиран бизнисмен и дека улогата на „Вагнер“ во Украина нема да биде заборавена. Путин зборуваше за минатото на својот поранешен сојузник и рече дека имал „тешка судбина“.

Светските медиуми, особено западните, се во првите редови на различни можни и невозможни околности на овој настан. Различни теории се испреплетени. Од тоа што контролата на летот снимила појава на друг авион во исто време во истата област, така што осум од вкупно десет тела биле пронајдени на местото на горење, а две подоцна биле пронајдени но недалеку од несреќа…

Сега, дали е или не, што е точно, а што не, времето ќе покаже. Понекогаш дури и времето го крие, а тоа не го ни покажува.

Затоа има и такви кои се сомневаат во наводната смрт на Пригожин, која се случи точно два месеци по „Маршот на правдата“, како што ја нарече самиот Пригожин. Маршот беше прекинат на само 200 километри јужно од Москва, откако белорускиот претседател Александар Лукашенко им вети на Пригожин и на „Вагнер“ безбедно засолниште во неговата земја, која граничи со Украина.

Црната кутија и вториот авион

Вирално, како што се вели сега, светот прашува – Пригожин, жив е или мртов?

„Слушнав од извор близок до Вагнер дека веројатно е точно дека тој е мртов“, рече Џоб Ленер, истражувачки новинар од САД кој пишува книга за Пригожин во која ги сумира годините на истражување, откако стана позната авионската несреќа.

Црната кутија е пронајдена, се прават ДНК анализи, но отсега ќе има многу луѓе за кои ниту една верзија нема да биде конечна, без сенка на дилема.

Оние кои се сомневаат во смртта ја наведуваат склоноста на Пригожин за маскирања – и неговата можност да избега во Централноафриканската Република, Мали или други африкански земји каде што „Вагнер“ обезбедува „безбедносни услуги“, но има и работа во рударството и трговијата со локални природни ресурси.

Еден ден по неуспешниот бунт, на крајот на јуни, руската полиција откри многу лажни пасоши со фотографии на Пригожин и туѓи имиња, а во неговата вила во Санкт Петербург беа пронајдени фотографии на кои носи перики, очила и брада и веднаш беа исмејувани во интернет полемики.

„Убаво и лесно е да се лажира сопствената смрт“, напиша на Фејсбук Марија Кучеренко, украински експерт за одбрана и автор на детален извештај за „Вагнер“.

Со неа не се согласуваат другите аналитичари кои тврдат дека нема шанси смртта на Пригожин всушност да е лажирана во Русија, со оглед на внимателното испитување на официјалните лица и форензичарите кои ја истражуваат несреќата.

„Можеше да има гласини за лажна смрт дека тоа го направил во Африка, но не и во Русија, каде што брзо ќе се направи ДНК тестот“, рече Николај Митрохин од германскиот универзитет во Бремен.

ДНК тестовите ќе бидат внимателно следени од Кремљ, имајќи предвид дека тој е вмешан како можен виновник за смртта на Пригожин, рече Митрохин.

Зад авионот можеше да се забележи облак чад што не наликуваше на издувните гасови, а опашката и едното крило беа далеку од трупот, што може да укаже дека несреќата е предизвикана од експлозија, според фотографиите и видеата од местото на несреќата.

На друго аматерско видео на кое се гледа авионската несреќа, очевидци тврдат дека слушнале две експлозии.

Бомбата во авионот на газдата „Вагнер“ можела да биде скриена во фрижидер, кој бил нарачан од САД, заобиколувајќи ги санкциите. Тој експлозивен дел со тајмер, поставен во авионот непосредно пред кобниот лет, е една од шокантните верзии.

По потврдувањето на веста за смртта на Пригожин, граѓаните на неговиот роден Санкт Петербург му оддадоа почит со палење свеќи и положување цвеќе пред Вагнер центарот, каде беа вклучени светилки во форма на крст.

Беше во авионот, не беше во авионот…

Да спомнеме по ред кои верзии на смртта се спомнати:

Пригожин загина во авионска несреќа. Авионот можел да се урне поради техничка неисправност, грешка на пилотот или како резултат на напади врз леталото. Или, пак, беше соборен по грешка на руските сили за противвоздушна одбрана, чии припадници се на деноноќна должност поради напади на украински беспилотни летала. Или, авионот паднал поради поставена бомба пред летот. Кој би можел да го засади во тој случај? Украински саботери и шпиони, потпомогнати од странски служби, но и некој по барање на Кремљ, за „предавство за кое беше повикан…“

Ако Пригожин не бил во авионот, без разлика што бил на списокот на патници, тогаш оваа околност може да биде следнава: секогаш буден, ако добил дојава или сомнеж, Пригожин се откажал од летот или исценирана смрт била планирани во круг многу мал број луѓе, со или без знаење на некој од Кремљ. Значи, сите шпекулираат, се е неофицијално, а отсега разни страни се обидуваат да го искористат инцидентот за свои цели. Се верува и дека некој му понудил да „умре“, а тој прифатил, што би значело дека веќе е на заслужен одмор, со поинаков изглед, на Тајланд или Флорида. Или Конго, Сибир, Мадагаскар… Или? (Политика)