(Во живо) Јаневска најави 650 милиони евра за образованието в година
Министерката за образование и наука Весна Јаневска, се обрати на завршната конференција на ИПА проектот „Подобрување на квалитетот на образованието“.
Таа најави дека следната година се зголемува буџетот за образование на 40 милијарди денари, околу 650 милиони евра.
– Следната година планиран е најголем буџет за образование досега, во износ од 40 милијарди денари со кои ќе се унапредуваат наставните планови и програми во основното и средното образование, ќе се зголемат платите на вработените во училиштата, ќе се подобри образовната инфраструктура и ќе се унапредат условите за работа на наставно – научните работници.
Унапредување на квалитетот на образованието
„Нашата иднина зависи од квалитетот на образованието што го обезбедуваме за нашите млади, обликувајќи ги не само нивните животи, туку и општеството во кое сите ќе живееме.“
Цели на проектот
Целта на проектот е да го подобри квалитетот на образовниот систем во регионот. Ова подобрување е преку инвестиции во професионалниот развој на наставниците, заедно со промоција на сеопфатно, висококвалитетно и инклузивно образование за сите ученици. Проектот е осмислен да постигне неколку конкретни цели во тесна соработка со различни засегнати страни, вклучувајќи го следново:
Зајакнување на системот за професионален развој: се фокусира на подобрување на професионалниот развој на наставниците и помошниот персонал, обезбедувајќи усогласување со утврдените компетенции и стандарди релевантни за општото образование и стручното образование и обука (СОО).
Подобрување на ИКТ интеграцијата: поддршка на системските подобрувања во развојот и реализацијата на информатичко-комуникациската технологија (ИКТ) и дигиталните компетенции во склоп на образовната рамка. Ова е клучно за подготовка на учениците за дигиталниот пејзаж кој брзо се развива.
Промовирање на инклузивното образование: целта е да се зајакне спроведувањето на начелата на инклузивното образование во рамките на програмите за професионален развој на наставниците, во согласност со Концепцијата за инклузивно образование, што е од витално значење за да се осигури дека сите ученици имаат еднаков пристап до квалитетно образование.
Анализа на компоненти
КОМПОНЕНТА 1: Професионален развој на наставници
Проектна задача: Да се поддржи спроведувањето на системот за професионален развој на наставниците за ефикасно спроведување на новите закони и придружните подзаконски акти.
Сите планирани активности во рамките на компонентата се успешно завршени, што значи дека едукаторите се опремени да ги задоволат барањата на современата настава. Завршувањето на овие активности не само што ги подобрува индивидуалните компетенции, туку и придонесува за солидна образовна средина во целина.
КОМПОНЕНТА 2: Интеграција на ИКТ
Проектна задача: Да се обезбеди поддршка за системски подобрувања во развојот и имплементацијата на ИКТ и дигиталните вештини/компетенции во образованието.
Сите активности се успешно завршени, што резултираше со значителен напредок во интеграцијата на ИКТ и дигиталните вештини во образовната рамка. Сеопфатните извештаи, програмите за обука и изготвените ресурси ќе ги поттикнат едукаторите ефективно да предаваат за дигитална писменост и да ги подобрат резултатите од учењето на учениците.
Воспоставувањето на националните стандарди дополнително ќе обезбеди дека учениците се опремени со основни дигитални компетенции неопходни за успех во сè подигиталниот свет. Овој систематски пристап не само што поттикнува иновативна образовна средина, туку ги подготвува и наставниците и учениците за идните предизвици.
КОМПОНЕНТА 3: Инклузивно образование
Проектна задача: Да се зајакне системот за инклузивно образование во рамките на професионалниот развој на наставниците согласно Концепцијата за инклузивно образование.
Целта на оваа компонента е да ги зајакне инклузивните образовни практики за професионален развој на наставниците. Ова вклучува изготвување специјализирани програми за обука приспособени да ги задоволат потребите на учениците со посебни образовни потреби (ПОП), промовирање инклузивни практики во училницата и обезбедување еднаков пристап до квалитетно образование за сите ученици.
Додека повеќето активности се успешно завршени, една обука за образовни асистенти не можеше да се организира поради отсуство на такви позиции во постојната образовна структура. Овој јаз ја нагласува потребата за понатамошно лобирање и развој во оваа област за да се обезбеди поддршка на едукаторите во нивните улоги.
ВЛИЈАНИЕ
Проектот катализираше трансформативни промени во образовниот пејзаж, што доведе до плејада позитивни влијанија кои резонираат низ повеќе димензии. Сеопфатното унапредување на компетенциите на наставниците е едно од најзначајните достигнувања, при што едукаторите се стекнаа со вештини и знаења неопходни за поттикнување на динамични и ангажирани средини за учење.
Интеграцијата на информатичко-комуникациската технологија во образовната рамка дополнително го збогати наставното искуство, обезбедувајќи им на учениците можности да развијат основни дигитални вештини клучни за нивниот иден успех.
Освен тоа, заложбите на проектот за промовирање на инклузивното образование поттикна поправедна средина за учење за сите ученици, особено за оние со посебни образовни потреби (ПОП). Со тоа што наставниците се стекнаа со алатки и стратегии неопходни за спроведување индивидуализирани образовни планови (ИОП), проектот обезбеди секој ученик да ја добие потребната поддршка за академски и социјален напредок.
Поважно, проектот, исто така, стави приоритет на одржливоста, создавајќи рамки и системи кои ветуваат долгорочни придобивки.
ПОСТИГНАТИ РЕЗУЛТАТИ
19 документи – анализи, препораки, водичи, прирачници.
10 дигитални алатки и 20 дигитални материјали за учење
15 наставни содржини и 5 наставни програми за СОО прилагодени за ученици со ПОП
(посебни образовни потреби)
15 Програми за обука за КПР (Континуиран професионален развој) на наставниците
13 спроведени обуки – повеќе од 430 часа обуки, 82 дена за обука
Над 9.400 обучени учесници
Веб-каталог и е-модул за наставниците електронски да аплицираат за програми за
обука
Видео-снимки од сите обуки со превод и придружни материјали
Конференција Подобрување на дигиталните компетенции за настава и учење и корист
од алатката SELFIEforTEACHERS