УНКТАД: Транзитот низ Суецкиот канал е речиси преполовен

Просечните тарифи на товар во контејнерскиот транспорт на релација Шангај-Европа на почетокот на февруари биле три и пол пати повисоки од почетокот на декември,


Бродскиот сообраќај низ Суецкиот канал е намален за 42 отсто во јануари во споредба со најпрометниот месец во 2023 година поради честите напади на бродови во Црвеното Море, објави УНКТАД.
Според УНКТАД, 1.338 бродови поминале низ Суец во јануари, 42 отсто помалку отколку во мај.

Ист процентуален пад е забележан и во сообраќајот низ Панамскиот канал поради сушата која го намали нивото на водата, посочуваат оттаму, но сепак транзитот низ Суецкиот канал е значително намален во последните два месеца, додека во Панамскиот канал се намалува две години.

Јеменското движење Ансар Алах напаѓа бродови поврзани со Израел во Црвеното Море, барајќи прекин на израелските воени операции во окупираниот палестински Појас Газа и испорака на хуманитарна помош за Палестинците.

САД и Велика Британија возвратија со напади врз цели во Јемен, а движењето одговори со гаѓање американски и британски бродови.

Поради ризикот од напад, многу комерцијални бродови сега го заобиколуваат Црвеното Море и пловат околу Ртот Добра Надеж, според УНКТАД, истакнувајќи дека до средината на февруари, 586 контејнерски бродови биле пренасочени на обиколната рута, со пад во обемот на товар во транзит низ Суецкиот канал за 82 отсто.

Во такви услови, просечните тарифи на товар во контејнерскиот транспорт на релација Шангај-Европа на почетокот на февруари биле три и пол пати повисоки од почетокот на декември, според УНКТАД, со голема разлика меѓу категориите стоки. Поскапе транспортот на стоки за широка потрошувачка и индустриски производи.

Минатата година, 22 отсто од стоките транспортирани од продавачите до купувачите по морски пат поминале низ Суецкиот канал, според УНКТАД, истакнувајќи дека долгорочните нарушувања во транзитот, особено во транспортот со контејнери, може директно да ги загрозат синџирите на снабдување.

Тоа, пак, може да доведе до доцнење на пратката и повисоки трошоци и да ја разгорат инфлацијата, нагласуваат тие.

– Товарните стапки во контејнерскиот транспорт во моментов се приближно половина помали од максимумот во кризата со Ковид, но зголемувањето на логистичките трошоци на подолг временски период може да ја стимулира инфлацијата, како што беше случајот во периодот на прекин на логистиката во 2021/2022 година, истакнуваат тие.