Убиениот директор на UnitedHealthcare го извади на површина гневот во САД кон осигурителните компании


Шокантното убиство на извршниот директор на UnitedHealthcare во средата, Брајан Томпсон, предизвика бран од гнев на социјалните мрежи против здравствените осигурителни компании поради одбивањата за покривање на трошоците за медицински услуги и други деловни практики.

Американците имаат тенденција да го сакаат сопствениот осигурител, но немаат доверба во индустријата – и во здравствениот систем во целина. UnitedHealthcare е најголемиот приватен здравствен осигурител во земјата по удел на пазарот и, како и другите големи осигурителни компании, беше цел на тужби и критики од регулаторите и законодавците поради наводно одбивање на трошоци на пациентите за максимизирање на профитот.Сопругата на Томпсон изјави за NBC News дека тој добивал закани, најверојатно поврзани со здравствената заштита, но инспекторите не го идентификуваа се уште  мотивот за убиството.

 Томпсон, 50-годишен татко на две деца со седиште во Минесота, беше застрелан и убиен во, како што вели полицијата,насочен напад во средата рано наутро на Менхетен додека одел на конференција за инвеститори. Како што се појави веста во средата наутро, гласната група на корисници на социјалните медиуми ослободи сурови емоции за индустријата.

„Кога ќе застрелате еден човек на улица, тоа е убиство. Кога ќе убиете илјадници луѓе во болниците, одземајќи им ја способноста да се лекуваат, вие сте претприемач“, напишал корисник на X.

„Го видов известувањето за убиството на извршниот директор на United Healthcare на TikTok и мислам дека политичките и индустриските лидери можеби ќе сакаат да ги прочитаат коментарите и добро да размислат за нив“, напиша активистката Тобита Чоу на X.

 Американците имаат тенденција да даваат позитивни критики на своето здравствено осигурување – освен ако не се болни и навистина треба да го користат, според истражувањето на повеќе од 3.600 возрасни осигуреници спроведено минатата година. 81% од осигурените возрасни лица во САД во истражувањето му дадоа на своето здравствено осигурување оценка добро или одлично. Но, таа бројка падна на 68% за луѓето со не толку добро или лошо здравје.
И покрај тоа што Американците во голема мера го оценуваат позитивно сопственото здравствено осигурување, анкетите на јавното мислење покажуваат дека луѓето воопшто не ја сакаат осигурителната индустрија.

Во истражувањето од 2018 година, 90% од возрасните со здравствено осигурување покриено  од работодавачите мислеа дека здравствените трошоци се превисоки и  дека компаниите за здравствено осигурување сносат  прилично голема вина за проблемот. Податоците собрани од Галуп минатата година покажаа дека 36% од Американците ги оцениле услугите што ги обезбедуваат компаниите за здравствено осигурување само фер, а други 32% ги оцениле како лоши.

„Луѓето кои се здрави и не мора многу да го користат нивното осигурување, тие гледаат колку може да чини ако немаат осигурување“, рече Хамел. „Постои феномен со луѓе кои се чувствуваат благодарни што воопшто имаат покриеност“.

„Луѓе кои избираат да кажуваат и прават длабоко нељубезни работи на Интернет, за жал, не е ништо ново и не е единствено само за денешните трагични настани“, рече претставник од индустријата, говорејќи анонимно.

Сепак, фрустрацијата на Американците од компаниите за здравствено осигурување се заснова на вистински настани кои можат да имаат сериозни медицински и финансиски последици. Скоро 60% од анкетираните  минатата година рекле дека имале проблеми со нивното здравствено осигурување, како што се одбиени барања или тешкотии со мрежите на добавувачи.
Помеѓу возрасните осигуреници кои посетиле лекар повеќе од 10 пати во претходната година, речиси една третина доживеале проблеми со барањата што здравствениот осигурител ги потпишува на секој предмет или услуга пред да бидат покриени, покажа истражувањето.
Здравствените осигурителни компании тврдат дека овие полиси спречуваат измами и ја спречуваат непотребната или несоодветната медицинска нега. Но, други податоци покажуваат дека одбивањата и самите барања може да доведат до тоа пациентите да ја напуштат или одложат грижата. Така, Anthem Blue Cross Blue Shield минатиот месец одлучија да ги покриваат услугите за анестезија само за одреден број минути по процедура почнувајќи од следната година.

„Ова е само последното во долгата низа на ужасно однесување на комерцијалните здравствени осигурителни компании кои сакаат да го зголемат својот профит на сметка на пациентите и лекарите кои обезбедуваат основна нега“, рече во вестите Доналд Арнолд, претседател на Американското здружение на анестезиолози. (Аксиос)