Трамп стави царина и на лименките, настрадаа пиварниците

БРИСЕЛ – Доналд Трамп можеби не пие пиво, но оваа недела им го отежна тоа на многу луѓе. Пивото се појави оддеднаш на списокот на производи поврзани со алуминиум кои сега потенцијално подлежат на американска увозна такса од 25 проценти. Овој потег, закопан во бирократски анекс и дел од пошироката трговска војна што ја покрена администрацијата на Трамп, ги остави европските производители на пиво од збунетост до конфузија – а пијаниците да се пенат од бес.
Употребената царинска ознака – „пиво направено од слад“ – се чини дека го покрива целото пиво, без разлика како е спакувано: лименки, шишиња или буриња. Тоа е особено фрустрирачко за пиварите, имајќи предвид дека повеќето други европски извози на храна и пијалоци беа погодени со пониски тарифи од 20 проценти – што го прави пивото една од најтешко погодените категории на земјоделско-прехранбени производи.
„Како што е формулирано, сето тоа е пиво што е внатре, без разлика на пакувањето, но бараме појаснувања“, рече еден инсајдер во индустријата. „Испаѓа како пивото да е единствениот производ што доаѓа во лименки“.
Европскиот извоз на пиво во САД минатата година надмина 1,1 милијарда евра, а меѓу најпродаваните се Гинис и Хајнекен. Околу една петтина од таа трговија, по вредност, се испраќа во лименки. Царинскиот код се применува на глобално ниво – па дури и врвните извозници како Мексико, кое обезбедува преку 60 отсто од увозот на пиво во САД, се погодени.
Опсегот на тарифата ги остави компаниите несигурни дали да реагоираат – или да седат цврсто и да се надеваат на разјаснување. Белгиските производители на пиво, кои веќе работат со тесни маржи, стравуваат од продолжен ќор-сокак.
„Не знаеме колку долго мерката ќе биде во сила и таа неизвесност веќе е штетна“, изјави Раф Де Јонге, шеф на белгиската групација на пивари BEER, за белгискиот дневен весник Nieuwsblad.
Како што се зголеми конфузијата, американското Министерство за трговија појасни дека тарифата не е наменета на самото пиво.
„Тарифите за увезено пиво се однесуваат само на вредноста на содржината на алуминиум во лименката пиво, а не и на самото пиво“, изјави Џефри Кеслер, потсекретар во Бирото за индустрија и безбедност при Министерството за трговија, во соопштение испратено по е-пошта. „Увозот на празните алуминиумски лименки ќе се тарифира во однос на нивната целосна вредност“.
Трамп, кој долго време се воздржуваше од алкохол поради битката на неговиот покоен брат Фред со зависноста, еднаш лансираше свој бренд за вотка – „Успехот дестилиран“, како што пишуваше на ознаката.Европската комисија проценува дека неговите огромни нови тарифи – вклучително и 20 отсто такси и одделни давачки од 25 отсто за автомобили, челик и алуминиум – ќе влијаат на 70 отсто од целиот извоз на ЕУ во САД, во вредност од околу 380 милијарди евра.
Додека Брисел се подготвува да одговори, официјалните лица велат дека намерно ја одложуваат акцијата за да избегнат да изгледаат во паника – и да купат време за евентуално преговарање надвор од рампата.
Последиците се исто така домашни. Голем дел од алуминиумот што се користи во производството на лименки во САД доаѓа од Канада, а американските топилници не се опремени да произведуваат доволно легура што се користи за пакување на пијалоци.
Љубителите на пивото не беа тивки. Во групата Пивото на Редит, форум од речиси половина милион пивници, расположението беше мрачно. Една од најгласните реакции едноставно гласи: „Голем данок на промет на пиво? Каков ебен шупак“.
Од страна на индустријата, тонот беше повеќе дипломатски.
„Пивото, како и виното, е производ кој се сака од двете страни на Атлантикот и е дел од нашата култура илјадници години“, рече Џулија Леферман, генерален секретар на The Brewers of Europe, трговска групација што претставува илјадници производители на пиво низ ЕУ.
„Ние се бориме да разбереме зошто тарифата се однесува само на дериват од производите на алуминиум“. (Политико)