Свиркач тврди дека Боинг 787 Дримлајнер има недостатоци. ФАА истражува


Федералните власти велат дека го истражуваат Боинг откако свиркач изразил загриженост за два модели на широко тело и тврдел дека компанијата му возвратила.

Свиркачот Сем Салехпур, инженер на Боинг, тврди дека Боинг користел кратенки при производството на своите авиони 777 и 787 Dreamliner и дека ризиците би можеле да станат катастрофални како што стареат авионите. „Њујорк тајмс“ прв ја пријави жалбата на свиркачот.

Неговата формална жалба до Федералната управа за авијација, поднесена во јануари и објавена во вторникот, не е специфична за поновиот авион 737 Max, кој двапати беше приземјен од Федералната управа за воздухопловство.

Салехпур во вторникот рече дека неговата жалба покренува „две прашања за квалитетот што може драматично да го намалат животниот век на авионите“.

„Го правам ова не затоа што сакам Боинг да пропадне, туку затоа што сакам да успее и да спречи да се случат несреќи“, им рече Салехпур на новинарите во вторникот. „Вистината е дека Боинг не може да продолжи како што е. Треба да се направи малку подобро, мислам“.

ФАА го интервјуираше Салехпур како дел од својата истрага, рече неговата адвокатка Лиза Бенкс. ФАА соопшти дека ги истражува сите поплаки на укажувачите.

„Доброволното известување без страв од одмазда е клучна компонента во безбедноста на воздухопловството“, соопшти ФАА. „Силно ги охрабруваме сите во воздухопловната индустрија да споделуваат информации“.

Поткомитетот на Сенатот, исто така, ќе ја разгледа загриженоста на сослушувањето следната недела.

Боинг веднаш не ги коментираше тврдењата за 777, но ја оспори загриженоста на Салехпур за 787.

„Овие тврдења за структурниот интегритет на 787 се неточни и не ја претставуваат сеопфатната работа што Боинг ја направи за да обезбеди квалитет и долгорочна безбедност на авионот“, се вели во соопштението на компанијата.

Авионите 787 Dreamliner на Боинг, кои се во употреба од 2011 година, би можеле да имаат животен век од 50 години – околу 44.000 летови секој, велат од компанијата.

Но, во жалбата на Салехпур се наведува дека тимовите што го составувале авионот не успеале правилно да ги пополнат малите празнини кога ги споиле одделно произведените делови од трупот. Тоа повеќе го носи авионот, го скратува неговиот животен век и ризикува „катастрофален“ неуспех, тврдат адвокатите на Салехпур.

Наводите не се сосема нови: речиси две години, почнувајќи од 2021 година, ФАА и Боинг ги стопираа испораките на новите Дримлајнери додека ги разгледуваа празнините. Боинг соопшти дека направил промени во својот производствен процес и испораките на крајот продолжија.

„Ја вградивме активноста за здружена инспекција и верификација во нашиот производствен систем, така што авионите што излегуваат од производната линија ги исполнуваат овие спецификации“, соопшти Боинг.

Авионите 787 Dreamliner не беа приземјени, но ФАА двапати истражуваше прашања за контрола на квалитетот за време на процесот на склопување на авионот. Компанијата тврди дека авионите биле и се безбедни за летање.

Адвокатите на Салехпур рекоа дека ФАА била изненадена кога преку неговата жалба открила дека празнините сè уште се проблем.

„Буквално видов луѓе како скокаат по парчињата од авионот за да ги наведат да се усогласат“, рече Салехпур. „Со скокање нагоре и надолу, вие ги деформирате деловите така што дупките привремено се порамнуваат … и на тој начин не градите авион“.

Наводната одмазда доведе до друго откритие

Салехпур рече дека Боинг му се одмаздил откако тој изразил друга загриженост за 787 и различен модел на авион.

Во жалбата на свиркачот се вели дека тој укажал на раководството за постоењето на проблеми со дупчењето со 787, а потоа бил „игнориран и на крајот префрлен од програмата 787 во програмата 777“.

Во својата нова улога, Салехпур рече дека открил работа под нивото со порамнување на делови од каросеријата и притисок врз инженерите за работа со зелено светло што сè уште не ги прегледале.

Севкупно, Салехпур рече дека проблемите вклучуваат повеќе од 400 авиони  777с и 1.000 од 787.

Акциите на Боинг (БА) паднаа за 2 отсто во вторникот. (Си-Ен-Ен)