Светот на модата ја отфрли Меланија Трамп – но таа последна се смее
Во нормални времиња, дизајнерите чекаа да работат со првата дама што доаѓа за да си го обезбедат своето потомство. Фустанот што Меланија Трамп го носи на инаугуративниот бал на претседателот во понеделник вечер, на пример, ќе испише историја во најбуквална смисла. Откако Хелен Тафт го направи преседанот во 1912 година, првите дами на САД ги донираа своите облеки на инаугурацијата на музејот Смитсонијан во Вашингтон. Да се разбереме, таа ќе изгледа добро „како што е“, вели Флавија Масон, американско-италијанска сценаристка која претходно работеше за Соња Ракел и Шанел, „најубавата прва дама по Џеки Кенеди“.
Меланија несомнено би била задоволна да го слушне ова. Стефани Винстон Волкоф, некогашната десна рака на Меланија во Белата куќа, вели дека Меланија со години ја навела Џеки Кенеди како нејзина стилска љубов. До одреден степен, споредбата потврдува. И двете жени делат чисто совршенство.
Меланија знае дека е гламурозна и елегантна. Лажната скромност, како што покажува нејзината неодамнешна најпродавана автобиографија Меланија, не е една од нејзините слабости. Во таа книга, таа и припишува на нејзината мајка шивачка како големо влијание, која на нејзините мали ќерки им ја всадила важноста на грижата за себе, „не само за благосостојбата на една личност, туку и за тоа што може ефективно да се грижи за другите… важно е да се внимава на својот изглед пред да се впушти во светот“.
Книгата „Меланија“ , е чуден спој на подесување на секоја негативност и во исто време, кружење назад кон неа. Сепак, ако дури и атом на Меланија, жената, тајно памети при нејзиниот егзил од модната индустрија, таа се смее последна. Има доволно пари да купи што сака, силно чувство за тоа што и одговара и барем еден лојален советник за стил кој е со неа од 2016 година.
Ерве Пјер, француски моден и костимограф е Олег Касини на Меланија (бел руски дизајнер кој го обликуваше стилот на Камелот на Џеки Кенеди). Во далечната 1987 година, Пјер ја доби наградата Кристијан Диор за театарски костими. Тој знае што прави. Облеката и стои беспрекорно, нагласувајќи ја нејзината висока, лута фигура без да изгледа како џин. Токму Пјер ја водел кон синиот фустан и соодветната јакна (многу Џеки) што ги носеше на првата церемонија на положување заклетва. Тоа беше обичај да го направи Ралф Лорен, голем поддржувач на демократите со години, но премногу натопен во старите школски манири за да одбие да и помогне на првата дама, без оглед на нејзината политика.
Не може секој да ја стави политиката на една страна. Ако ништо друго, мислењата за Меланија се уште поизразено изразени откако таа остана покрај нејзиниот сопруг, наместо да го заврти моментот кога тој беше надвор од Белата куќа, како што многумина предвидуваа дека ќе направи.
По втор пат, потешко од кога и да е да се натера некој во модната индустрија да зборува за Меланија – освен Пјер, кој даде интервју за Women’s Wear Daily минатиот ноември. Розмари Фајтелберг, новинарката која го интервјуираше Пјер, им пријде на шеснаесет други дизајнери за да разговараат за стилот на Меланија. Сите одбија.
Максин Троубриџ, основач на нова модна линија Eve & Max со седиште во Далас, разбира зошто. „Имам пријатели републиканци и демократи, но веќе не е возможно да се водат разговори каде што учтиво не се согласувате“, вели Троубриџ, натурализирана Британка која се согласи да разговара со мене затоа што мисли дека Меланија била неправедно третирана.
„Трампови категорично не беа луѓе од Вашингтон“, вели таа. „Меланија никогаш не помина низ години учејќи како да се облекува за живот во политиката. Така, за првиот мандат, тоа беше голема транзиција. Првите дами не можат да победат. Но, објективно, мислам дека таа се облекува прекрасно. Таа ѝ донесе достоинство на улогата и се облекува многу соодветно на возраста“.
Гледањето на средовечна жена како бавно ракоплескање од кул толпата требаше да предизвика непријатно гледање уште во 2016 година. Но, жената на милијардер, која беше оцрнета од самите усти што ги хранеше, за многумина се покажа како неодолив циркус. Кој може да го заборави времето кога Меланија го однесе предалеку облекувањето на дипломатијата со тоа што ќе стави нешто што личеше на колонијален шлем во Кенија? Потоа, тука беа трошоците за нејзината гардероба – неколку парчиња облека чинат под 4.000 долари. Кога носеше улична мода – влезе во детски мигрантски центар на границата со САД и Мексико во паркот Зара од 39 долари со зборовите на грбот: „Навистина не ми е гајле, нели? – монументално се врати.
Дали мешањето во достапни брендови ќе им се допадне на нерепубликанците повеќе? Дури и без должност, таа е жена на Мајкл Корс и Биркин, наместо како Џеј Кру. „Тоа е многу извонредна, традиционално женствена, луксузна дизајнерска мода“, вели Шантал Фернандез, американска писателка за мода и убавина. „Многу вкусно, но не може лесно да се повтори за просечна Американка, особено затоа што никој не носи високи потпетици како таа. Не знам дали таа имаше забележливо влијание како Мишел Обама, која го поддржа доаѓањето на американските дизајнери како дел од нејзиниот моден пристап“.
Всушност, Меланија помогна во продажбата на одредени комбинации. Некој кој работеше за луксузен продавач на мало ми кажа дека фустанот Роксанда во боја на слонова коска со извајани ракави се распродаде откако таа го облече во 2016 година.
Фернандез вели дека овој пат внимателно ќе го следи стилот на Меланија. „Љубопитна сум да видам каде ќе оди со нејзиниот стил во следните четири години. Не го гледам нејзиниот раскол со светот на модата како се лекува или дека е поканета на модни ревии. Но, и јас не гледам дека сака да ја игра таа игра. Нејзината личност е да не ѝ пречи како луѓето ја доживуваат“.
Тоа ќе биде сложена игра на моќ што се развива. Во еден камп го имаме Бернард Арно, извршен директор на LVMH – кој ги поседува Диор, Селин, Луј Витон, Живанши, Лоу, Тифани, Лоро Пиана, Диор (многу од омилените етикети на Меланија) и околу 80 отсто од Марк Џејкобс. Арно е најголемиот играч во светот на модата и јавно се занимава со Мар-а-Лаго, Флоридијан Ксанаду на Трамп. Неговиот син Александар присуствуваше на митинзите на Трамп во Њујорк.
Во другиот, го имаме сликовното признание на американскиот Вог, минатото лето, на многуте американски први дами кои ги красат неговите страници во изминатиот век. Дури и Пет Никсон, сопруга на друг навреден претседател на САД, го доби својот момент во фенерче. И да не заборавиме, Асма ал-Асад (сопругата на соборениот сириски диктатор Башар) беше почестена со хагиографија во списанието во 2011 година.
Но, нема трага од Меланија во нејзината кралска инкарнација во Белата куќа, иако таа се појавуваше во списанието неколку пати во нејзините претходни денови како девојка на Доналд Трамп.
Не мора да бидете обожавател за да ја откриете еволуцијата на стилот на Меланија, од секси фустаните и изгледот насочен кон деколтето од раните деведесетти до нејзината моментална ледена елеганција која вреди да се проучува. „Тоа е изглед кој е географски специфичен“, објаснува Троубриџ, кој поминува дел од секоја година во Палм Бич, како мајка на Трампови и нивните поддржувачи со пари. „Многу смели бои, кои Меланија ги носи многу добро. Сосема е различно од Менхетен, каде што стилот климнува кон поминималистички и монохроматски ансамбл. Меланија е многу полуксузна и поевропска од Вашингтон. Палм Бич е полиран, скап и конзервативен и тоа го прави многу добро. Луѓето во Палм Бич се восхитуваат на начинот на кој таа изгледа“.
Релевантноста на Вог можеби опаѓа, но Ана Винтур останува сила и помалите брендови би можеле да заклучат дека „согласувањето“ со Меланија може да ги оштети нивните шанси со Винтур. Од друга страна, бизнисот е бизнис. Загреаниот однос на Арно и Трамп кулминираше со отворањето, во 2019 година, на голема фабрика LVMH во мал град во неверојатната локација на Тексас. Трамп може да бара 1.000 потенцијално отворени работни места во САД, додека Арно уредно ги заобиколи сите тарифи натоварени на луксузни стоки направени надвор од САД.
„Разбирам зошто брендовите не го рекламираат фактот дека таа ги носи“, вели Троубриџ. „Политиката е толку поделена во САД. Најдобро е да се избегне темата. Има толку многу предизвици за индустријата во моментов, последното нешто што му треба на кој било бренд е да се најде на погрешен крај на бурата на социјалните мрежи“.
А сепак… моменти за гламурот, како што се Меланија во лимон, фустан од шифон до подот, Џеј Мендел во палатата Бленхајм во 2018 година, или црвениот фустан со кратки ракави и соодветните Louboutins што ги носеше на „60 минути“ веднаш по победата на нејзиниот сопруг во 2016 година се бесценети. Особено сега, кога модата доживува пад на продажбата ширум светот.
Црвениот фустан од„ 60 минути“ „беше првпат да го забележам нејзиниот стил“, вели Масон, разговарајќи со мене од Венеција.
„Секогаш имало многу внимание на стилот на Меланија од моментот кога таа почна да се забавува со Трамп во доцните деведесетти. Во тоа време, ниту еден од нив не го сфатив сериозно“, вели Масон. „Тоа не беше шик ера. Модата беше за да изгледа секси и провокативно… но таа изгледаше толку беспрекорно [на 60 минути]. Таа навистина се наметна со тоа каква прва дама ќе биде“.
Масон, која се опишува себеси како пловечки гласач, одржува објективност кога станува збор за стилот на Меланија. „Луѓето станаа ирационални. Ако кажете нешто позитивно за Меланија, вие сте брендирани, што сметам дека е збунувачки. Како што рече претседателот Рузвелт, „учтивоста е знак на достоинство, а не послушност“. Меланија е поранешен модел и многу добро носи облека – факт.
Масон не греши за когнитивното слепило на модната индустрија кога е загрижена Меланија, иако откако неодамна на погребот на Џими Картер облече бел црн фустан со јака на Валентино во стилот на „аџија“ на погребот на Џими Картер, имаше забележителен интерес. Иако датира од 2019 година, беше помоден од повеќето нејзини јавно облечени облеки во изминатите неколку години. Дали облекувањето облека од сопствената гардероба би можело да стане повеќе белег на нејзините следните четири години?
Едно сценарио изгледа сигурно. Таа ќе продолжи да плаќа за својата облека – и тоа функционира за сите страни. Тоа значи дека Меланија може да го носи она што најмногу и одговара без да се чувствува должна да се залага за дизајнер кој и прави услуга. Во меѓувреме, брендовите продолжуваат да ја одржуваат својата политичка дистанца – додека ги жнеат наградите од тие фото-опери. (Телеграф)