Со БРТ системот Скопје добива еколошки јавен превоз
Воведувањето на БРТ системот на брз автобуски превоз во Скопје претставува огромен исчекор во унапредување на јавниот превоз на патници во градот. Системот за брз автобуски превоз е нов тип на јавен градски превоз, со физички издвоена траса за автобусите, со станици од затворен тип, со приоритет на сигнализираните раскрсници, паметни билети, АВЛ и информации за патниците во реално време.
Се работи за систем кој се состои од модерни автобуси со голем капацитет и безбедни коридори по кои ќе се движат, со оптимална брзина. Со воведувањето на БРТ, ќе се подобри услугата и на сегашниот автобуски систем со поголем број автобуси што ќе циркулираат. БРТ системот целосно ќе се интегрира со постојниот автобуски систем. Станиците на автобусите од постојниот автобуски превоз и станиците на БРТ ќе бидат најблиску што може.
Со БРТ системот се воспоставуваат две линии со коридори резервирани само за ултра-еколошки автобуси – од Ѓорче Петров до Ново Лисиче, и од Бутел до Кисела Вода. Трасата со правец запад-исток е во должина од 12,8 км во една насока, со 21 станица, а трасата со правец север-југ е во должина од 10,4 км и 20 автобуски станици.
Делницата од Ново Лисиче до Ѓорче Петров, предвидено е да се поминува за околу 30 минути. Меѓу станиците се постигнува брзина на движење од 50 километри на час.
Физичката издвоеност на трасата во 82% од вкупната должина е со зелен појас, што е најквалитетен начин на издвојување; во централниот дел – околу 400 метри е пешачка зона во која се допуштени само возила на БРТ.
Наплатата, односно валидацијата на билетите предвидено е да се врши на самата станица што ќе овозможи што е можно пократко задржување на возилата на брзиот автобуски систем на станиците заради влез и излез на патниците.
Согласно најновите истражувања од областа околу 200 градови во светот го имплементираат БРТ транспортот. Според меѓународната методологија за рангирање на брзите автобуски системи скопскиот БРТ систем е бодиран како сребрен стандард – меѓу највисоките светски стандарди. Во Европа таков систем има уште во Руен, Франција и во предградие на Париз.