Русија сака сама да произведува авиони, без „Боинг“ и „Ербас“


Авионот МЦ-21-310 со руски мотори на пробен лет во Москва во август 2022

 

МОСКВА – Руската воздухопловна индустрија ќе има за цел да оди сама без Запад, користејќи локално изградени делови за производство на 1.000 патнички авиони до 2030 година и да стави крај на зависноста од „Боинг“ и „Ербас“, соопшти државната компанија „Ростек“.

Забелешките од „Ростек“, огромна државна корпорација на чело со близок сојузник на претседателот Владимир Путин, која го вклучува единствениот руски производител на цивилни авиони, се најсилниот показател досега дека воздухопловниот сектор на земјата го гледа конфронтацијата со Западот како постојан раскол.

Воведувањето на најстрогите санкции во модерната историја од страна на Западот, откако Москва испрати илјадници војници во Украина, ја наметна најголемата промена на руската економија од распадот на Советскиот Сојуз од 1989 до 1991 година.

Постсоветските претпоставки за воздухопловниот сектор се свртени на главата: странските авиони, главно од „Боинг“ и „Ербас“, сочинуваат 95% од патничкиот сообраќај, но санкциите значат дека нема резервни делови – и нема изгледи за какви било.

Ројтерс во август објави дека руските авиокомпании, вклучително и државната „Аерофлот“, ги соголуваат авионите за да обезбедат резервни делови што повеќе не можат да ги купат во странство поради западните санкции.

Но, „Ростек“, на чело со Сергеј Чемезов, кој работеше со Путин во Источна Германија во 1980-тите, го гледа пресвртот како можност за изградба на силна, самостојна воздухопловна индустрија.

„Странските авиони ќе бидат исфрлени од флотата“, рече „Ростек“ во писмениот одговор на прашањата на Ројтерс за нејзините планови и ситуацијата во руската авијација.

„Веруваме дека овој процес е неповратен и авионите на ‘Боинг’ и ‘Ербас’ никогаш нема да бидат испорачани на Русија“, се вели во соопштението.

„Ростек“ управува со некои од главните индустриски, одбранбени и инженерски средства на Русија откако Путин потпиша декрет за создавање на корпорацијата во 2007 година.

Целта за изградба на 1.000 патнички авиони до 2030 година е „во основа невозможна“, според воздушниот аналитичар Ричард Абулафија, управен директор во „Аеродинамикс“ со седиште во САД.

„Дури и кога можеа да добијат полупроводници и други витални компоненти од Запад, тие имаа многу тешко време да произведат повеќе од неколку авиони“, рече тој.

Во споредба со новата седумгодишна цел, Русија и остатокот од Советскиот Сојуз некогаш изградиле вкупно околу 2.000 големи комерцијални авиони, додаде тој.

Половина од компонентите и технологиите користени во руската авионска индустрија во 2021 година потекнуваат од странски земји, се вели во документот насловен: „За стратешките насоки на активност во новите услови за периодот до 2030 година“, подготвен од владата и виден од Ројтерс .

„Ростек“ ќе мора да најде делови – или да ги направи. (Ројтерс)