Рокенрол кралица: Сеќавање на музичкото наследство на кралицата Елизабета Втора


 

Англија- Можеби е родена во ерата на рагтајм, но владеењето на кралицата Елизабета Втора започна со раѓањето на рокенролот.

Нејзиното крунисување во 1953 година се совпадна со подемот на американските ѕвезди како Чак Бери и Литл Ричард, кои наскоро ќе влијаат на британските уметници кои ќе ја направат Британија епицентар на музиката и деценија подоцна. Долго владејачката Елизабета, која почина на 8 септември 2022 година, на 96-годишна возраст, беше крунисана во средината на 1960-тите, токму кога британската музичка инвазија го преплави светот.

Токму кога царството на Обединетото Кралство ја виде својата колонијална моќ да пропадне еднаш засекогаш, млад бран британски ѕвезди, предводени од Битлси, почнаа да ја колонизираат глобалната култура. Од тој момент, последователни бранови на британски музичари владееја со светот на песната и стилот, од Ролинг Стоунс и Лед Цепелин во 60-тите, до панкот и њу вејв во 70-тите и 80-тите, до Ејми Вајнхаус и Адел денес.

Иако далеку од хипстерка, кралицата Елизабета рано ја препозна економската и културната моќ на британските музичари. Во ноември 1963 година, три месеци пред „Битлси“ да експлодираат на шоуто на Ед Саливан, „Фаб четворката“ свиреше на годишниот хуманитарен настан на кралицата што се емитуваше на  телевизија. Поголемото семејство на Елизабет уживаше во младешката моќ на песните што ги изведуваа, како „From Me to You“ и „She Loves You“, и од срце се смееја на познатиот шмек што Џон Ленон им го проби на патот. „Луѓето на поевтините седишта, плескајте со рацете“, им наложи тој на толпата. „Останатите, само штракајте го вашиот накит“. Две години подоцна, круната ги прогласи Џон, Пол, Џорџ и Ринго за членови на Редот на Британската империја. Честа ретко им припадна на забавувачите во тоа време, но кралицата ја знаеше вредноста на P.R. и младешката резонанца, нејзината земја ќе ја добие со почестување на „момчињата“.

Послободоумната сестра на Елизабета, Маргарет, отиде подалеку како  обожавателка на Битлси, посетувајќи го сетот на филмот на бендот Help, како и подоцнежниот филмски проект на Ринго, The Magic Christian.

Со Боно, 2012

Години подоцна, во 1997 година, кралицата Елизабета го прогласи за витез Пол Макартни, воведувајќи бран музички ѕвезди препознаени од нејзиното височество, вклучувајќи ги Клиф Ричард, Том Џонс, Боно, Боб Гелдоф, Мик Џегер, Ширли Бејси и Дејвид Боуви (кој ја одби честа ). Кралицата, исто така, им оддаде нешто помала чест на голем број други рокери – имено, CBE (Командант на Редот на Британската империја). Таа им ја додели на Роџер Далтри, Би Гис, Род Стјуарт, Ерик Клептон, Стинг, Ени Ленокс и Роберт Плант.

Во текот на децениите, љубовта меѓу музиката и монархот не била секогаш взаемна, во најмала рака. Некои од најпознатите песни кои се однесуваат на Елизабета и нејзината круна не може да бидат поосудни. Најпознатата песна на Sex Pistols, „God Save the Queen“, вели дека монархот „не е човечко суштество“. Со добра мерка, песната ја објавија на денот на нејзиниот сребрен јубилеј. Смитс мачно го замислуваа бесењето на Елизабета во „Кралицата е мртва“, додека песните на Стоун розите („Елизабет моја драга“), Били Брег („Правило ниту причина“) и Примал Скрим („Кралица од инсекти“) го третираа кралското семејство како ирелевантни и скапи паразити.

Карактеристично, Битлси беа подипломатски во нивните музички референци. Дрска, скриена песна на Аби Роуд, насловена „Нејзиното височество“, ја нарече Елизабета „прилично убаво девојче“, додека на неа блескаво се алудираше, исто така, во песната „Mean Mr. Mustard“ од 1969 година и во „Penny Lane“ од 1967 година .“ За ретроактивно да го отстрани и најмалиот убод, Макартни ја изведе „Нејзиното височество“ за кралицата на нејзиниот дијамантски јубилеј, затворајќи го тоа ѕвездено шоу од 2012 година. На јубилејниот концерт, гледан на телевизија од повеќе од 74 милиони луѓе ширум светот, имаше постојано поздравни поздрави од преку 25 врвни музички ѕвезди, вклучувајќи ги Ени Ленокс, Стиви Вондер, Роби Вилијамс и Елтон Џон .  Во документарецот од 2016 година создаден за 90-тиот роденден на кралицата, палатата ги откри нејзините омилени песни. Тие вклучуваа шоу мелодии, како „Оклахома“ и „Anything You Can Do“ (од Annie Get Your Gun), британската песна „White Cliffs of Dover“, испеана од Вера Лин, како и химни, како „The Lord Is Мојот Шепард“. Топ 10 листата на Елизабет навистина вклучуваше едно поновото парче: „Sing“, кое беше напишано од Take That’s Gary Barlow и сер Ендрју Лојд Вебер за Diamond Jubilee.

Во документарецот, братучетката на монархот, Лејди Елизабет Ансон, коментираше дека „Кралицата е фантастична танчерка. Таа има одличен ритам.” Што е уште поважно, таа поседуваше силно чувство за сировата моќ што домашната музика може да ја даде на земјата што ја сакаше.