Регистрирани само 1,5 отсто од тротинетите во Србија – чини колку за автомобил


Фото: Б. Грданоски

Од средината на јуни, во Србија, сите електрични тротинети мора да имаат налепница со која се потврдува дека се регистрирани и дека сопственикот го извршил нивниот технички преглед или ги има техничките спецификации.

Овој процес често се претвора во макотрпна работа, која возачите на овие две тркала може да ги чини прилично голема сума на пари, пишува Блиц.

Има и комплициран систем за закажување, па не е чудно што во изминатите два месеци што возачите имале на располагање да регистрираат тротинети, тоа го направиле само 1,5 отсто од нив.

Фото: Б. Грданоски

Електричните тротинети,  кои, според проценките, ги има околу 250.000 во Србија, станаа законски видливи кон средината на септември минатата година со прецизни упатства дека долната граница за возење е 14 години, но и каде може да се возат и со која брзина.

За да не доживеат непријатности и да бидат исклучени од сообраќај во текот на претстојното лето, сите возачи на тротинети треба до 15 јуни да поднесат барање за издавање налепница за регистрација до Агенцијата за безбедност во сообраќајот.

Приемот и обработката на барањата, издавањето и поставувањето налепници го вршат стручни лица на АМСС Центарот за моторни возила на 150 локации во 80 градови и општини низ Србија. Но, освен основниот трошок за регистрација, возачите чекаа и дополнителна во вид на технички преглед на возилото…

Пријавување со технички преглед 6.440 динари
Освен своето возило, секако, граѓаните кои сакаат да добијат налепница и на тој начин да го регистрираат својот тротинет треба да донесат и скенирана лична карта на локацијата каде што можат да го пријават своето возило, како и документација која ги докажува техничките карактеристики на електричниот тротинет.

За да се забрза постапката, возачите можат да преземат барање за издавање налепница и потребните обрасци од веб-страниците на Агенцијата за безбедност во сообраќајот или АМСС Центарот за моторни возила.

За издавање налепница треба да се издвојат вкупно 2.440 динари (околу 1.300 денари). Од нив, услугите за издавање налепници се 1.560 динари (820 денари), цената на образецот на налепницата е 500 динари, додека за републичката управна такса се плаќа 380 динари (200 денари).

Кога не е потребен технички преглед
Сепак, трошоците за добивање налепница за регистрација значително ја зголемуваат цената на техничкиот преглед на возилото. Овластените служби обично наплаќаат околу 4.000 динари (2.100 денари) за овој процес.

Единствен „спас“ од дополнителните трошоци за регистрација е тоа што при купување на возило, возачите добиваат документ кој ги содржи спецификациите и карактеристиките на возилото, па доколку граѓаните го имаат овој документ не им е потребен технички преглед.

Меѓутоа, проблемот настанува затоа што повеќето граѓани пред извесно време ги купиле своите скутери, па многумина не ја зачувале оригиналната документација.

Доколку возачите немаат техничка документација за своето возило, вкупните трошоци за регистрација на скутер ќе бидат 6.440 динари (3.400 денари). Она што е интересно е дека цената на техничкиот преглед на скутерот речиси се поклопува со парите што треба да ги платат возачите на некои четири тркала.

Фото: Б. Грданоски

Така, во зависност од типот на автомобилот, техничкиот преглед чини од 3.000 до 6.000 динари (1.600 до 3.200 денари), но има и други трошоци, како осигурување, такси, такси…

Според сведочењето на многу возачи, регистрацијата на тротинет била отежната поради тоа што се закажува издавањето на налепницата, како и тоа што на сите места каде што тоа може да се направи има ограничено работно време, што обично се совпаѓа со делот од денот кога повеќето корисници се на работа, а локациите често се на периферијата на градот.

Само 1,5 отсто од возачите регистрирале тротинети
Според податоците на „Инсајдер“, за нешто повеќе од два месеци кога сопствениците на скутери морале да ги регистрираат своите возила, тоа го направиле само околу 1,5 отсто од нив. Од околу 250.000 скутери, според податоците на Агенцијата за безбедност во сообраќајот, налепницата ја имаат само околу 3.450 возила.

Така, 1.300 се издадени во Белград, околу 1.000 во Нови Сад и нешто повеќе од 300 во Ниш и Крагуевац.

Што се однесува до казната, за користење електричен тротинет без налепница по 15 јуни е пропишана парична казна од 10.000 динари (5.300 денари).

Дополнително, според важечкиот закон за лесни електрични возила, кога се работи за возење тротинет, задолжително е носење велосипедски шлем при возење, додека носењето рефлектирачки елек, се разбира со кацига, е задолжително за малолетни лица во сите услови, а за други возачи кога се движат по патиштата.