Пад на продажбата на автомобили во ЕУ во февруари, катастрофа на Тесла


Вкупно 853.670 автомобили се регистрирани за прв пат во ЕУ во февруари, што е намалување од 3,4 отсто во однос на февруари минатата година, објави Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA).

Посебно за одбележување е падот на продажбата на електрични возила од американската марка Тесла, која во февруари падна за 47,1 отсто на годишно ниво, на 11.743 возила.

Во првите два месеци од оваа година, продажбата на Тесла падна за 49 отсто во споредба со истиот период минатата година, од 37.311 возила на 19.046 возила, што претставува само 1,1 отсто од вкупниот пазар.

Како што пренесува француската новинска агенција АФП, падот на продажбата на Тесла на почетокот на оваа година делумно се должи на застарениот модел, но и поради тоа што неговиот сопственик Илон Маск стана еден од главните сојузници на американскиот претседател Доналд Трамп.

Во САД, на пример, вандалите уништија неколку продавници на Тесла во последните неколку недели, а вредноста на акциите на компанијата драстично падна во изминатиот месец.

Продажбата на сите електрични возила во ЕУ се зголеми за 28,4 отсто во јануари и февруари на 255.489 возила, што претставува пазарен удел од 15,2 отсто. Само во февруари продажбата на електрични автомобили е зголемена за 23,7 отсто на 131.275 возила.

Сепак, според генералниот директор на ACEA, Сигрид де Вриес, најновите бројки покажуваат дека побарувачката на пазарот за електрични возила со батерии останува под нивото потребно за да се постигне напредок во транзицијата кон мобилност со нулта емисија.

Хибридните автомобили остануваат на врвот на пазарот, при што продажбата се зголемила за 19 отсто во февруари и 18,7 отсто во јануари и февруари заедно на 594.059 возила, што претставува пазарен удел од 35,2 отсто.

Во првите два месеци заедно пазарниот удел на автомобилите со бензински мотори изнесува 29,1 отсто, а автомобилите со дизел мотори 9,7 отсто. За тоа време беа продадени 489.838 од првите, а 163.452 од вторите, што претставува раст од 20,5% на годишно ниво. Пад на продажбата од 28%.

Главните пазари генерално забележаа пад на продажбата од година во година во февруари. Продажбата е намалена во Италија (-6,2 отсто), Германија (-6,4 отсто) и Франција (-0,7 отсто), додека зајакна во Шпанија (+11,0 отсто). Според овие податоци, во Словенија е зголемен за 5,4 отсто на 4.372 возила.