„Отело“ на Бродвеј руши рекорди по заработка, ама ја подели критиката


Оживувањето на „Отело“ на Шекспир на Бродвеј доби различни критики од критичарите, од кои многумина се расправаа со модернизацијата на продукцијата.

Сместено во „блиска иднина“, Отело е предводен од холивудските ѕвезди Дензел Вашингтон како титуларен командант генерал-воин и Џејк Гиленхал како неговиот амбициозен поручник Јаго.

„Отфрлен за унапредување, немилосрдната потрага на Јаго за одмазда против Отело и неговата сопруга Дездемона (портретирана од Моли Озборн), ги втурнува во шокантна мрежа на измама и предавство“, се вели во официјалното соопштение.

Со само 15-неделно прикажување, претставата, во режија на добитникот на наградата Тони, Кени Леон, која се одржува во театарот „Етел Баримор“, веќе ги собори рекордите на бокс-офисот и стана драмата со најголема заработка на Бродвеј досега, со заработка од 2,8 милиони долари во прегледи во една недела.

И покрај тоа што филмските ѕвезди Вашингтон и Гиленхал беа пофалени за нивните изведби, оживувањето не се најде целосен амин кај критичарите.

„Со оглед на видливо добро одржливата природа на публиката на настапот на кој присуствував, и мазната, современа облека користена во продукцијата на Кени Леон, како што ја дизајнираше Деде Ајте, понекогаш се чувствував како да гледам извонредна, милитаризирана верзија на Billions или Succession“, напиша Крис Џонс за New York Daily News.

Џонс открил дека 70-годишниот Вашингтон наспроти Озборн (27), како љубовница на Отело Дездемона, создал повеќе „патерналистичка“ динамика. „Не чувствувате многу сексуална врска меѓу Отело и Дездемона“, додаде тој.

Во меѓувреме, Џеси Грин од Њујорк тајмс го поздрави „злобниот став“ на Гиленхал кон Јаго, тврдејќи дека „овој Отело нуди Јаго многу почитлив од неговиот господар“.

Грин дополнително ја оспори со „одлуката на Леон да ја постави акцијата „во блиска иднина“.

Грег Еванс од Deadline, исто така, ја смета за несреќна премисата за модернизација, пишувајќи дека тоа „сериозно влијае на емотивниот удар на крајот“.

Што се однесува до глумата, тој сметаше дека изведбата на Вашингтон е „добра, малку несигурна во неговата карактеризација повремено и згрчена во промените на неговото расположение“.

Сепак, Еванс му аплаудираше на Гиленхал, велејќи: „Џиленхал се фаќа и никогаш не го испушта, рецитирајќи ги своите реплики со сета модерна лукавност, сериозност и, кога е потребно, крокодилски солзи за да ја исполни огромната сцена на Баримор“.

„Иако на почетокот е добро како величенствен воен водач и релаксиран нов сопруг, тој не веродостојно ја пренесува трансформацијата на ликот во луда љубомора и сомнеж, сведувајќи ја на нешто нејасно скучно и незагрозувачко“, го критикуваше Мет Виндман Отело од Вашингтон.

Тој сметаше дека Гиленхал е „способен и физички Јаго“, иако мислеше дека „неговите обиди да го прикаже ликот како несигурен и ранлив за време на приватните монолози се неубедливи“.

Отело ќе се прикажува на репертоарот до 8 јули во театарот Етел Баримор на Бродвеј.