Од срцев удар почина Рохит Бал, водечкиот индиски дизајнер


Рохит Бал, познат како врвен кутуриер во Индија, почина во петокот од срцев удар на 63-годишна возраст.

Тој беше кремиран во саботата во услови на голем одѕив на индиското модно братство и огромно збогување од познати личности и пријатели кои споделија сочувство и сеќавања за него.

„Тој беше најпопуларниот дизајнер во земјата; љубовта и пораките се слеваат од светот“, изјави за WWD Сунил Сети, претседател на Советот за моден дизајн на Индија, зборувајќи за неговиот однос со дизајнерот кој траеше повеќе од три децении. „Тој не беше подготвен да се откаже, и иако неговото тело беше исцрпено, неговиот дух беше целосно ангажиран во животот“.

Бал, кој беше основач на FDCI, беше во кревко здравје минатата година, закрепнувајќи по неколку недели поддржан од вентилатор пред да доживее срцев удар.

Неговото последно шоу на 13 октомври, финалето на Lakme Fashion Week x FDCI во хотелот Imperial во Њу Делхи, беше студија за елеганција и стил. Самото шоу дојде по пауза од речиси пет години од пистата. Голем дел од публиката беше во солзи бидејќи дизајнерот се врати по една година шпекулации дека неговата смрт е неизбежна.

„Кога му пријдов за шоуто пред два месеци, отидов со малку скептицизам знаејќи дека не е добро и дали би прифатил да направи толку големо шоу. И Lakme и Reliance [партнерите со FDCI за модната недела] беа подеднакво возбудени за идејата. Кога отидовме да го запознаеме, не му требаше ни минута да каже „да“. Единственото прашање му беше за локацијата – веќе ги проверив опциите со хотелот Империјал. Низ процесот во следните неколку месеци, тој го надгледуваше секој детал, вклучувајќи ја и музичката плејлиста за шоуто“, рече Сети.

„Пред тоа, неколку месеци пред да бев во жирито на Hindustan Times, каде што му беше доделена награда за легенди. Очигледна беше опкружувачката љубов кон него. Плачевме, луѓето плачеа. Имаше многу мал собир на луѓе кои го познаваа“, додаде Сети.

Џесприт Чандок, потпретседател на групата на Reliance Brands Ltd., кој исто така помогна во планирањето на пистата на Бал, рече: „Во текот на изминатите неколку месеци, се сретнавме многу пати на колекцијата и за финалето. Неговата способност да зборува и мобилноста беа донекаде попречени, но неговиот ум беше остар како и секогаш. Додека го враќав назад во неговата соба во Империјал по финалната претстава, тој беше толку емотивен и ми се заблагодари за моментот. Додека пријателите и семејството се преполнија околу него, тоа беше моето последно збогување со блудниот принц на индиската мода“.

Дека тој живеел по свои услови е можеби потценување, според моделите и инсајдерите во индустријата кои го гледаа растот на неговата кариера – и во последните неколку години беше жртва на тој раст. Неговата способност да заповеда модели во неговиот личен живот, магиите на опивање и неговиот отворено геј начин на живот беа добро познати низ индустријата.

„На некој начин што доведе до негов сопствен пад“, забележа еден модел, кој побара анонимност, додавајќи дека начинот на живот го поткопува она што можеше да биде континуиран раст. Додека многу дизајнери од неговата генерација размислуваа за наследство – влегуваат во корпоративни инвестиции и побрз раст на малопродажбата – Бал никогаш не го следеше тој пат.

Што значи тоа за неговата етикета и неговиот бренд сега?

Во моментов има повеќе прашања отколку одговори, но како што забележа Сети, дизајните на Бал „имаат безвременост и долговечност што им пркоси на децениите. Некои од неговите критичари забележаа во изминатите години дека немаше инфузија на свежа мисла и дизајн, заглавени во временскиот искривување – додека други ги фалат препознатливите, повторувачки обрасци. За годишнината од бракот на ќерка ми минатата недела, кога ја прашав што сака, нејзиниот одговор беше јасен: парче Рохит Бал“, рече Сети. „Неговиот привлечност ги надмина генерациите, а добриот квалитет на работата ги задржа неговите постари парчиња сè уште во истата недопрена форма како и новите“.

Бал имаше безброј соработки во текот на неговата кариера, која започна во 1986 година кога го основаше Orchid Overseas Pvt. со неговиот брат Раџив Бал. Тој дебитираше со својата независна колекција во 1990 година. Запаметен е по неговата долга соработка со финалето на групата Омега на многу емисии; упад во прехранбената индустрија со неговите два ресторани, Веда и Цибо, и неговите самостојни продавници за малопродажба во водечките индиски градови. Тој, исто така, облекуваше бројни локални и меѓународни познати личности, вклучувајќи ги Синди Крафорд, Памела Андерсон, Ума Турман, Наоми Кембел и ѕвезди од Боливуд, меѓу кои Дипика Падукон и Ајшварија Раи Бачан, меѓу другите. Многу од актуелните врвни дизајнери во земјата работеа за неговата етикета во минатото, вклучувајќи ги и Маниш Арора, Панкај и Ниди и Ашиш Н Сони, меѓу другите. (WWD)