Од петок во Бугарија нема мамење на радарот на автопат: Казните до 300 евра ќе стигнуваат преку СМС


Фото: Б. Грданоски

Внимание за сите возачи кои патуваат низ Бугарија! Од овој петок, 5 септември, во Бугарија официјално започнува со работа новиот, софистициран систем за мерење на просечна брзина на автопатиштата. Системот, кој е далеку потежок за мамење од класичните радари, ќе им испраќа автоматски казни преку СМС-пораки на сите возачи кои го надминале просечното ограничување на одредена делница. Овој потег е дел од големите напори на бугарската влада да се справи со озлогласено лошата безбедност на патиштата.

Како функционира новиот систем „Тутор“?
Системот, познат во Европа како „Тутор“, ги користи веќе постоечките камери за наплата на патарина, кои се поставени на почетокот и на крајот на одредени делници. Камерата го евидентира точното време кога возилото поминува покрај неа. Потоа, системот пресметува колку време му било потребно на возилото да ја помине делницата и со тоа ја пресметува неговата просечна брзина. Ако таа е поголема од дозволената, казната автоматски се генерира.

Во првата фаза, системот ќе биде активен на 50 делници, вклучително и на автопатот „Тракија“.

Драконски казни за пребрзо возење
Казните за оние кои ќе бидат „фатени“ од новиот систем се сериозни. За надминување на брзината за над 40 км/ч, казната е околу 300 евра, плус одземање на возачката дозвола на два месеци. За повторен прекршок, казната се дуплира, а дозволата се одзема на три месеци.

Технологијата против „балканскиот возач“
Овој потег е директен одговор на катастрофалната статистика која со години ја става Бугарија на врвот на листата на земји во ЕУ со најмногу загинати во сообраќајни несреќи. Системот за мерење на просечна брзина е технолошки одговор на специфичната „балканска“ возачка култура, каде што возачите возат со огромна брзина, за нагло да забават само пред познатите локации на радари. Со новиот систем, овој трик повеќе не функционира.

Иако многу возачи ќе го доживеат ова како уште еден начин за полнење на буџетот, искуствата од земјите како Италија и Велика Британија покажуваат дека овој систем е исклучително ефикасен во намалувањето на бројот на несреќи. На крајот, оваа мерка не е само за казнување, туку е обид да се спасат човечки животи.