Од Луј Витон до Шанел: Короната ги поскапи луксузните чанти

Италија/Кина – Врвните луксузни брендови од „Шанел“ до „Луј Витон“ ги зголемија цените на некои од нивните најпосакувани производи, бидејќи тие бараат да ја надоместат продажбата изгубена во текот на корона-кризата.

Куќите од високата класа го стартуваат бизнисот во Јужна Кореја и клучниот кинески пазар, каде продавниците почнаа повторно да се отвораат во март, делумно неутрализирајќи го падот во Европа и во Соединетите држави – каде ограничувањата само што започнаа да се укинуваат.

Но, со проценка од експертите дека продажбата во овој сектор од 300 милијарди американски долари ќе падне до 35% оваа година, доведувајќи до уништување на една деценија спектакуларен раст, луксузните групи се движат брзо за да ги заштитат границите.

Шанел соопшти дека во средата ги зголемува цените на нејзините иконски чанти и некои мали кожни производи за околу 5% до 17% ширум светот, бидејќи пандемијата ја зголеми цената на одредени суровини.

„Овие прилагодувања се направени додека се осигураваме дека избегнуваме прекумерни разлики во цените меѓу земјите“, се вели во извештајот.

Модната етикета Луј Витон – за која компанијата соопшти дека минатиот месец уживаше раст на продажбата поголема од 50% во Кина на почетокот на април – исто така ги зголемува цените на чанти во САД и во Европа.

Како пример, нејзината торбичка Neverfull MM Monogram, која чини 1.500 американски долари на својата веб-страница, се најде на 1.430 УСД на почетокот на мај и на 1.320 УСД на крајот на октомври, за севкупно зголемување од скоро 14%.

Американскиот накит „Тифани“ кој го купува LVMH, ги зголеми цените на некои од нејзините производи во Јужна Кореја за 10% на 6 мај, изјави директорот на продавницата во Сеул за Ројтерс.

„Тифани редовно ја разгледува својата стратегија за цени, вклучително во рамките на секој од пазарите на кои работиме за да ги рефлектираме меѓу другото, валутните флуктуации и трошоците за влез на деловноста“, рече портпаролот на компанијата како одговор на прашањето за „Ројтерс“, одбивајќи да ги образложи понатаму.

Аналитичарите велат дека најсилните брендови како Луј Витон би можеле да бидат во искушение да ги зголемат цените со оглед на кризата со вируси, што предизвика замрзнување на меѓународните патувања и рецесија во Европа и САД.

Брендовите, исто така, се борат со голема количина на непродадени резерви што нема да сакаат да ги продадат со голем попуст во продавници, продажни места или преку Интернет од страв од заби за продажба на целосна цена и аура на ексклузивноста на нивната стока.

Зголемувањето на цените исто така носи ризик. Во Пекинг, Луна Ксин, брокер за финансии, рече дека сега се откажува од својот сон да купи средна големина Шанел Класик, чија цена се зголеми во четвртокот за 14,5% на 48.900 јуани, рече таа.

„Минатиот септември беше само 39.000 јуани, а сега, само нешто повеќе од половина година подоцна, чини 10.000 повеќе“, рече Ксин.

Кинеските купувачи се клучни за луксузните брендови бидејќи тие учествуваа со 35% од глобалното трошење во луксуз во 2019 година. Бејн очекува нивното влијание врз овој сектор да расте уште повеќе во наредните неколку години – сочинувајќи скоро половина од целата луксузна продажба во 2025 година.

Со глобалното патување кое не се очекува да се врати на нормално ниво до две години, кинеските потрошувачи кои порано правеа две третини од своите луксузни набавки во странство, во голема мерка ќе купуваат дома, забрзувајќи го трендот што веќе беше во тек.

Тоа значи дека луксузните брендови се под притисок за натамошно усогласување на цените во континентална Кина – кои традиционално биле повисоки отколку во другите делови на светот – за да ги охрабрат кинеските потрошувачи да купуваат во својата земја.

Цените во Кина постепено се намалија во последните години, бидејќи владата ги намали увозните давачки и другите даноци што ги чуваше повисоко. Брендовите, исто така, масовно поминаа на маркетинг и изнајмување кога за прв пат почнаа да се обидуваат да го пробијат пазарот таму.

„Веруваме дека е неопходно да не се казнуваат нашите клиенти врз основа на географски размислувања“, рече Шанел. (Ројтерс)