Њујоршката филхармонија прв пат по 13 месеци одржа концерт со публика: Долго сонувавме за овој момент


САД – Еса-Пека Салонен одеше на сцената за да се придружи на Њујоршката филхармонија, која не беше собрана пред публика точно 400 дена.

„Во име на сите нас на сцената, добредојдовте назад“, им рече диригентот на публиката синоќа. Долго време сонувавме за овој момент“.

Филхармонијата го одржа својот прв јавен перформанс по историската пауза од повеќе од 13 месеци предизвикана од пандемијата на коронавирусите, свирејќи во „Шејд“ во Брукфилд Плејс, на околу 2 милји од нејзината реновирана сала Гефен во Центарот за изведувачки уметности во Линколн.

„Сега сум на некаков еуфоричен врв, бидејќи ми недостигаше повеќе отколку што сфатив“, рече потоа концертмајсторот Френк Хуанг.

Имаше намалена сила од 23 жици – сите маскирани -и програма што траеше еден час: „Entr’acte“ на Каролин Шоу, „Rakastava (The Lover)” на Жан Силбелиус и „Metamorphosen “ на Ричард Штраус. 

Салта Шејд, кој беше отворена во април 2019 година, имаше маскирана публика од 150 лица, распоредени во групи од по еден на столици, оддалечени околу 10 стапки помеѓу секој сет, на место каде обично има околу 1.200 публика.

Имаше електронски билети со темпиран влез, а температурите на посетителите беа мерени при влегувањето. Секоја личност мораше да покаже доказ за негативен тест КОВИД-19 или доказ за завршена вакцинација најмалку 14 дена порано.

За време на пандемијата, многу музичари предаваа. Тие имаа придобивки од продолжени, но намалени плати, што е контраст со нивниот сосед од центарот „Линколн“, „Метрополитен операта“, која престана да дава плата за своите синдикални вработени на подолг период.

Последен пат Филхармонијата се собра пред публиката, на 10 март минатата година на вечер со композиции на Клод Дебиси со мецосопраното Изабел Леонард и диригентот Луис Лангри.

Оттогаш, најмногу неколку музичари од Филхармонијата свиреа заедно во јавноста, на настапите „Бендвагон“ се преселија низ областа на Њујорк и како квартет во Флорида каде имаше помалку строги прописи за КОВИД-19. 

Филхармонијата се надева дека ќе продолжи со редовните претплатнички концерти во септември, префрлени во Роуз театарот во Центарот за џез во Линколн, сè додека Гефен не се отвори повторно во септември 2022 година. Неговите музичари ќе ја отворат летната серија на настапи во Паркот Брајант во Њујорк со четири вечери на 9 јуни и исто така во Вајл, Колорадо. Ограниченото враќање е пред претставите на Бродвеј, во кои се зборуваше за можно продолжување во септември, и „Мет“, кој ќе биде отворен на 27 септември, доколку може да се постигнат нови договори за работа.

Салонен, 62-годишниот музички директор на симфонискиот оркестар во Сан Франциско и главен диригент на Лондонската филхармонија, е вклучен како гостин диригент и ќе ја повтори програмата вечерва.

„Ако има нешто што ние музичарите го сакавме во текот на овие околу 14 месеци, тоа е дека ништо – апсолутно ништо – не може да го замени чинот и ритуалот на концерт во живо“, им рече тој на публиката. „Музиката, се разбира, постои на многу различни нивоа: во пишана форма користејќи го сложениот систем на симболи што го нарекуваме нотација; како снимки на различни медиуми; или можеби најважно, во нашата меморија и во нашите соништа. Како и да е, музиката навистина може да ја исполни својата оригинална, се осмелувам да кажам дека биолошка функција за пренесување на најдлабоки емоции и чувства само кога се изведува тука и сега во овој момент , каде што музичките изведувачи и публиката стануваат едно во совршена симбиоза. ”

Акустиката е тешка за оркестарот во „Шејд“, со својот висок таван создава потреба за засилување. Играчите се насмевнаа кога ја видоа толпата, а некои од публиката одговорија со овации.

„Трите дела што ги одбравме да ги свириме вечерва, сите споделуваат чувство на стенкање, носталгија и загуба, издигната на нешто длабоко и суштинско човечко суштинско значење“, рече Салонен. „Се разбира, ниту една програма не може да започне да ги сумира нашите чувства и емоции по овие месеци. Наместо тоа, треба да го видиме вечерашниот концерт како нов почеток, сигнал за посреќни времиња пред нас, исполнет со музика и други работи што му даваат значење на нашето постоење во овој проблематичен свет “. (АП)