На 80 години почина Елза Перети, славната дизајнерка на накит на „Тифани“


За дизајните на Перети, Лајза Минели за Vanity Fair во 2014 година изјави: „Сè беше толку сензуално, толку секси. Јас само го сакав тоа. Беше поразлично од сè што некогаш сум видела “

 

Шпанија – Елза Перети, која од модел на Халстон и редовен гостин на Студио 54 во 60-тите и 70-тите години стана една од најпознатите светски дизајнери на накит со безвременски, колекции на „Тифани и Ко“ често инспирирани од природата, почина. Имаше 80 години.

Таа почина во сон дома во малото село Сен Марти Вил во околината на  Барселона, Шпанија, се вели во соопштението од нејзината семејна канцеларија во Цирих и фондацијата „Нандо и Елса Перети“.

Со дизајнерот Халстон во 1970 година

Скулпторските нараквици со манжетни, дизајни на грав и приврзоци со отворено срце на Перети се едни од нејзините најпрепознатливи дела. Својата класична естетика им ја позајми и на функционалните добра, вклучувајќи чинии, жилети, па дури и машина за пица направена од сребро, метал што го фаворизираше и помогна да се популаризира како луксузен избор.

„Елза не само што беше дизајнерка, туку и начин на живот“, рече Тифани во изјавата . „Елза ја истражуваше природата со остроумност на научник и визија за вајар“.

Родена во Фиренца, Италија, од богати, конзервативни родители и образована во Рим и Швајцарија, Перети се преселила во Барселона во нејзините 20-ти години и започнала да работи како модел, каде што се дружела со заедницата на уметници, меѓу кои и Салвадор Дали, според списанието The Wall Street Journal. По кратко време, таа се пресели во Њујорк и започна да работи како манекенка на на Халстон и други врвни дизајнери, скокајќи во уметничкиот и модниот џет сет. Тогаш, таа започна да прави накит, кои дизајнерите за кои работеше ги вметнуваа во нивните креации.

Тоа беше за Халстон, близок пријател, кој ја запозна со највисоките ешалони во Тифани, ексклузивна соработка што траеше во текот на целата нејзина кариера.

Искрената Перети започна да се занимава со дизајнирање на Тифани во 1974 година. На прославата на 50-годишнината, Тифани лансираше свежи верзии, вклучително и некои со камења од тиркиз и жад.

„Нејзината инспирација честопати се црпеше од секојдневните предмети – грав, коска, јаболко може да се претворат во манжетни, нараквици, вазни или запалки“, се вели во семејното соопштение. „Скорпиите и змиите беа претворени во привлечни ѓердани и прстени, често во сребро, што беше еден од нејзините најпосакувани материјали. Таа самата изјави дека „Нема нов дизајн, бидејќи добрите линии и форми се безвременски“.

За дизајните на Перети, Лајза Минели за Vanity Fair во 2014 година изјави: „Сè беше толку сензуално, толку секси. Јас само го сакав тоа. Беше поразлично од сè што некогаш сум видела “.

Повеќе од триесетина колекции на Перети за Тифани беа олицетворение на луксуз, но таа исто така ја сфати потребата за буџетска флексибилност кај потрошувачите. Таа стоеше зад линијата на Тифани „Дијамантите покрај јардот“ што започна во 1974 година, заснована на идејата дијамантите да добијат поедноставен изглед и да ги понуди по ниски цени. Денес, линијата се движи од 325 до 75 000 УСД.

„Треба да можете да излезете на улица со вашиот накит“. Жените не можат да одат наоколу носејќи 1 милион долари“, велеше таа за колекцијата.

Дизајните на Перети се наоѓаат во постојаните колекции на Британскиот музеј во Лондон и Музејот на уметноста Метрополитен во Њујорк, меѓу другите. Како признание за нејзината работа, Тифани го воспостави професорството Елза Перети за дизајн на накит на Модниот технолошки институт, првото доделено професорство во историјата на FIT.

Таа исто така беше филантроп, основајќи ја својата фондација во чест на нејзиниот татко во 2000 година. Поддржува низа проекти, од човекови и граѓански права до медицински истражувања и зачувување на дивиот свет.

Малото село Сен Марти Вил, каде што почина во Каталонија, секогаш ѝ беше при срце, се вели во семејното соопштение. Во 1968 година, таа купи куќа од синап-жолта боја и со љубов ја обнови во следните 10 години. Таа продолжи да ги обновува целите делови од селото, стекнувајќи и зачувувајќи згради, вклучително и црква. Таа, исто така, го поддржа ископувањето на римските урнатини и архивирањето на историјата на селото и воспостави лозје што пушта вина под етикетата Екочиви од 2008 година. (АП)