Маск остана без зделка од 7 милијарди долари поради објава за мексикански милијардер


Во последните неколку недели, односите меѓу Илон Маск, основачот на Спејс икс и Тесла и шеф на Одделот за владина ефикасност во администрацијата на Трамп, и Карлос Слим, мексиканскиот милијардер и сопственик на телекомуникацискиот гигант Америка мовил  (América Móvil), значително се влошија.

Она што започна како потенцијално профитабилна деловна соработка помеѓу Старлинк, сателитски интернет проект на Маск и телекомуникациската инфраструктура на Слим во Латинска Америка, се претвори во јавен конфликт со сериозни последици за двете страни.

Како започна конфликтот?

Според извештаите на мексиканскиот магазин Proceso, конфликтот ескалирал во јануари откако Илон Маск сподели контроверзна објава на неговата платформа X, што сугерира дека Карлос Слим имал врски со нарко картели. Објавата првично беше креирана од профилот на Волстрит Мав, а во неа се тврди дека „Слим не може да стане милијардер во Мексико без да учествува во мрежа контролирана и заштитена од криминални групи“.

Споделувањето на оваа објава од Маск предизвика жестока реакција кај мексиканскиот милијардер. Иако нема официјални докази за поддршка на овие тврдења, Слим, според извори блиски до неговиот тим, одлучил да ги прекине сите деловни врски со Старлинк на крајот на февруари.

Соработката помеѓу Старлинк и Америка мовил имаше за цел да го прошири пристапот до интернет во руралните области на Латинска Америка, особено во Мексико, каде што Слим доминира на телекомуникацискиот пазар. Прекинот на оваа соработка дојде брзо по потегот на Маск, што сугерираше дека Слим сака да ја заштити својата репутација и да испрати порака за неговата нетрпеливост кон таквите обвинувања.

Болни последици за Маск

Прекинот на соработката имаше значително финансиско влијание врз Старлинк. Иако точните бројки не се официјално потврдени, проценките на латиноамериканските медиуми како Expansión сугерираат дека вредноста на изгубените работни места во Латинска Америка би можела да достигне до седум милијарди долари.

Овој регион претставува клучен пазар за Старлинк, кој се натпреварува со локални и глобални играчи како што се кинеските сателитски компании. За Маск загубата не е само финансиска, туку и стратешка, бидејќи Старлинк ја губи можноста да се прошири во еден од најбрзо растечките региони за дигитално поврзување.

Во меѓувреме, Америка мовил на Слим останува на силна позиција на домашниот пазар, а според Ројтерс, компанијата веќе истражува алтернативи за сателитски услуги, вклучително и преговори со европски и азиски партнери, пренесе Индекс.хр.