Лувр за прв пат ги отвори вратите за модата со спектакуларна изложба

Париз- Во текот на неговата легендарна модна кариера, Карл Лагерфелд тврдеше дека „Уметноста е уметност, модата е мода“. Но, новата изложба „Лувр Couture, Art and Fashion: Statement Pieces“ може само да докаже дека покојниот германски моден дизајнер греши. На изложбата, која ќе трае до 21 јули, учествуваат 45 дизајнери – од Шанел и Баленсијага до Версаче и Ив Сен Лоран – откривајќи невиден дијалог помеѓу уметноста и модата од 1960-тите до денес.
Седумдесет облеки и 30 додатоци од мноштво реномирани дизајнери се претставени на ова значајно шоу – првата модна изложба досега поставена во Лувр – со креации често скриени меѓу просториите и галериите на музејот од речиси 100.000 квадратни метри.

Иако ова е првпат Лувр да изложува модна облека, облеката е сеприсутна во неговите галерии, од „The Lacemaker“ на Вермер до голата „Grand Odalisque“ облечена во турбан на Енгр. Она што се носи – или не се носи – отсекогаш било централна компонента на создавањето и приемот на уметноста.
„Многу е важно Лувр да продолжи да се отвора за новите генерации и да даде свој мал придонес во разбирањето на денешниот свет. Токму тоа го прави оваа изложба“, рече Лоренс де Карс, претседател на музејот, во интервјуто во Лувр.
Колекцијата ги плете нишките помеѓу модата и разновидните „уметнички предмети“ – вклучувајќи таписерии, керамика, портрети, скулптури и распоредот на самите галерии на Лувр. Посетителите се поканети да летаат – или бесцелно да талкаат, како што вели француската поговорка – низ музејот и да ги откријат неговите помалку популарни колекции.
„Лувр е многу повеќе од само „Мона Лиза“, со насмевка рече Оливие Габет, директорот на музејот за уметнички предмети, како и кустосот на изложбата.
Модерна размена
Додека сликарот Пол Сезан еднаш забележал дека „Лувр е книгата во која учиме да читаме“, за модните дизајнери музејот е „крајната табла за расположение“, забележа Габет. Од Лагерфелд до Александар Меквин, дизајнерите долго време се инспирирани од богатството на колекции изложени во најголемиот музеј во светот. Некои, како Кристијан Лубутан, споделија со Габет спомени од детството од деновите поминати во неговите сали. Други, како Ив Сен Лоран, и самите беа големи познавачи на уметноста и колекционери. За Габет, личниот однос меѓу дизајнерите и Лувр беше почетна точка за изложбата.

Тоа е врска олицетворена со силуетата на Диор што ја отвора изложбата, рече Габет. Под наслов „Musée du Louvre“, Габе рече дека, според неговите сознанија, тоа е „единственото парче во историјата на високата мода што го носи името на музеј.
Изложбата им оддава почит на главните историски периоди, поканувајќи ги посетителите повторно да ги откријат артефактите на Лувр низ призмата на современите дизајнери. Најдобрите моменти вклучуваат фустан на Долче и Габана, извезен со кристали, инспириран од мозаиците од 11 век од Санта Марија Асунта во Торчело, Венеција. Спектакуларна свилена тоалета на Диор со мотив на Кралот Сонце е поставена пред барокниот портрет на самиот Луј XIV.
Исто така, изложени се иконските парчиња, како што е металната мрежа на Џани Версаче од 1997 година – претходно прикажана на изложбата Мет Гала „Небесни тела“ во 2018 година. Облеката на две од шивачките во ателјето им требаше повеќе од 600 часа – или 25 дена – за рачно шиење и е украсена со кристали Сваровски, златен вез со византиски крстови и препис на Версаче инспириран од старогрчките фустани од пеплум.
Фустанот го инспирираше златниот Версаче фустан на Ким Кардашијан на Мет Гала 2018 година и иконската колекција на Донатела Версаче „Tribute“ истата година, во која беа претставени пет од оригиналните супермодели: Наоми Кембел, Карла Бруни, Синди Крафорд, Клаудија Шифер и Хелена Кристенсен.
Детали, детали
Понекогаш, референците на дизајнерите за предметите во Лувр се буквално. На пример, колекцијата на Карл Лагерфелд за Шанел за 2019 година, содржи впечатлива извезена јакна чиј мотив е извлечен од сино-белиот ковчег од 18 век од дизајнерот на кабинети Mathieu Criaerd. Лагерфелд, кој го сметаше Лувр за своето „второ студио“, ги скицира своите првични дизајни за фустанот на музејскиот каталог од сандак, пред да ја испрати конечната верзија во ателјето Шанел.

Гламурот може да се најде дури и во средниот век, со фустани во стил на оклоп што ги трансформираат моделите во модерна Јованка Орлеанка. Француската актерка Брижит Бардо беше славно фотографирана од Дејвид Бејли во туника со верижна пошта на Paco Rabanne од 1967 година, која е претставена на изложбата до 3Д-печатен оклопен фустан на Balenciaga.
Почесто, широкиот зафат на историјата служи како повторлива инспирација за дизајнерите, како што се сликите од италијанската ренесанса за Марија Грација Чиури во Кристијан Диор, средновековните таписерии за Дрис ван Нотен или деликатесите од 18 век предизвикани од Џон Галијано и Кристијан Лубутaн.

Со Модната недела во Париз околу катчето „Louvre Couture“ нуди извор на инспирација за дизајнерите и посетителите, осветлувајќи го тековниот дијалог помеѓу уметноста и модата.
„Изложбата не е тука за да каже дека модата е или не е уметност“, заклучи Габет. „Модата е за создавање. Уметничката култура споделена меѓу големите дизајнери – тоа е лајтмотивот на колекцијата“.
И ова е само почеток на разговорот. Во март, познатиот париски музеј ќе биде домаќин на стотици гости на Гранд Динер, настан кој веќе се нарекува првата француска Мет Гала. (Си-ен-ен)