Летовите во Европа се двојно поевтини од железницата

Истражувањето на еколошкото здружение „Гринпис“ покажа дека најголемата разлика има во Британија и Шпанија, каде што патувањето со воз е четири пати поскапо од патувањето со авион


Во просек, билетите за воз во Европа се двојно поскапи од авионските билети на некои линии, а Хрватска го следи просекот, наведува во истражувањето еколошкото здружение „Гринпис“, кое бара воведување на давачка за керозин.

„Гринпис“ ги спореди цените на билетите на 112 линии низ Европа за неколку датуми. Истражувањето опфати 94 меѓународни и 18 домашни линии.

Откриле дека цените на билетите за воз на тие линии се во просек двојно поскапи од авионските билети, пренесува Хина.

Најголема е разликата во Британија и Шпанија, каде патувањето со воз е четири пати поскапо од она со авион.

Испитувачите забележале најзначајна разлика во цената на линијата Барселона-Лондон, каде што билетот за воз чини до 384 евра, 30 пати повеќе од авионскиот билет што може да се најде за 12,99 евра.

Летовите се поевтини на 71 отсто од анализираните линии, а нискобуџетните превозници летаат на 79 отсто од нив и во повеќето случаи се поевтини од железничките поради нефер и агресивна политика на цени.

„Гринпис“ во своето истражување истакнува дека Хрватска е поврзана со сите соседи со железница, но возовите сообраќаат многу ретко.

И покрај малиот број меѓународни линии, сите тие нудат ноќни возови со релативно ниски цени. Нивната цена се зголемува само во случај на поврзување летови, па летовите се поевтини, открија тие.

Бидејќи Рајанер го избра Загреб како еден од центрите, авионот е поевтина опција во Хрватска поради големиот број понудени летови.

Најскапата железничка линија е онаа од Загреб до Рим, откри „Гринпис“, додавајќи дека летот е дури четири пати поевтин.

Летовите се во просек двојно поевтини од патувањето со воз, пресметаа тие.

Со цел да им овозможат на луѓето да патуваат со возови поштедливи за животната средина, тие ги повикуваат владите да воведат долгорочни поволни „ваучери“ за јавниот превоз и данок на дополнителен профит и постепено да ги укинат стимулациите за авиокомпаниите.

Експертот за транспорт на „Гринпис“, Мариса Рајзерер, предложи данок на керозин ширум Европа од 50 центи по литар, што ќе генерира годишен приход од 46,2 милијарди евра.

Тие пари треба да бидат насочени кон железничката инфраструктура, рече Рајзерер.

„Се повеќе луѓе сакаат да патуваат со воз и да престанат да летаат, но непостоечкиот данок на керозин и дополнителните субвенции за авиоиндустријата кои штети на климата ги нарушуваат цените“, рече таа.