Креативните директори се менуваат како чорапи, што значи тоа за луксузните брендови?
Алесандро Микеле, собореното момче на Гучи, се враќа од кавгата како нов креативен директор на Валентино.
Модниот свет по последно време се се врти , додека дизајнерите од некои од најголемите светски луксузни етикети продолжуваат со продолжената игра на музичките столчиња. Но, оваа недела, работите се свртеа кога поранешниот дизајнер на Гучи Алесандро Микеле беше најавен за нов креативен директор на Валентино, неколку дена откако неговиот дизајнер од повеќе од две децении, многу пофалениот Пјер Паоло Пиколи, се повлече од функцијата.
По две години откако Гучи некултурно го отфрли Микеле, се шпекулираше каде следно ќе слета 51-годишниот дизајнер – Фенди? Зења? Банана репаблик? (Последниот бренд меодамна се најде на насловните страници откако ангажираше друга дизајнерска ѕвезда, Зак Позен, да го предводи нејзиниот креативен тим).
Микеле ја усоврши својата склоност кон идиосинкратичен изглед додека работеше за Карл Лагерфелд во Фенди и за Том Форд во Гучи. Кога Форд замина на чело на сопствената етикета, Гучи го постави својот амбициозен млад штитеник на највисокото место во 2015 година. Во текот на следните две години, благодарение на Микеле, продажбата во Гучи се зголеми за 50 отсто, највисока во последните 20 години.
Мишел беше миленик на Хари Стајлс, Били Ајлиш, Џаред Лето и Џесика Честејн. Неговиот Гуќи блокбастер од 2021 година, преполн со ѕвезди на булеварот Холивуд, стигна со сите насловни страници низ светот. Па зошто Гучи би го пуштила да си оди? Заштитниот знак на надреалистичкиот максимализам на Микеле – ретка комбинација на носталгични и футуристички процути – сè уште добро се продаваше. Но, очигледно, богатството на брендот не се забрзуваше доволно брзо за Керинг, матичната компанија на Гучи. Во секогаш бесната модна битка помеѓу креативноста и крајната линија, Микеле од Рим секогаш застануваше на страната на првото, често на разочарување на Керинг.
Сега Микеле можеби последен се смее. Работењето како креативен директор на Валентино е една од најпрестижните работи во модата: основачот Валентино Гаравани не случајно го нарекоа „последниот император“ . По неговото пензионирање во 2008 година, по 48 години, основачот Валентино беше успешно наследен од двајца негови поранешни соработници, Пиколи и Марија Грација Чуири, кои подоцна преминаа во Диор.
Пиколи продолжи сам во 2016 година, повторно измислувајќи ја традицијата на Валентино за смели бои: нејзиниот потпис на црвената боја, а потоа ја воведе ерата на фуксија во 2022 година (а вие мислевте дека тоа е Барби). За црвениот тепих ги облече незгодните ѕвезди Мерил Стрип, Виола Дејвис и Френсис Мекдорманд, а потоа ги облече оние како Зендаја и Флоренс Пју во бајковито мода.
Валентино не се приближува до масовната продажба на Гучи. Во една типична година, Гучи носи 10 пати повеќе од годишните приходи на Валентино од милијарди долари. Валентино е прилагоден на поспецифичен клиент: први дами, аристократи, кралски и мега филмски ѕвезди, привлечени од неговата извонредна црна вратоврска и модерна вечерна облека, како и од познатите додатоци за „рок нитни“. Сабато Де Сарно, кој го замени Микеле како минималистички дизајнер на Гучи од новата ера, има уште многу да докаже – иако неговите првични изгледи на Тејлор Свифт и Лили Гледстон беа тема на модниот свет оваа сезона.
Сепак, треба да се запрашате што мисли извршниот директор на Керинг, милијардерот Франсоа-Анри Пино (тој ги поседува Гучи, Баленсијага, Ботега Венета, Александар Меквин и Стела Макартни) за бумерангот на Микеле кој е повторно релевантен – особено откако Керинг го стекна здравиот последен дел од Валентино од 30 проценти годинава. (Ништо како паѓање нагоре за да ги налути поранешните работодавци.)
Што вели повторното појавување на Микеле за состојбата на неизбежниот тренд на „тивок луксуз“ во 2023 година, овековечен со хитот на HBO „Наследство“? Дали дефинитивно бучниот бренд на максимализам на Микеле – комбинации на диви бои, мешани дезени и ткаенини, украси, често споени со глупави очила – веќе се врати од мртвите? (Леле – тоа беше брзо!) Модните трендови отсекогаш се менувале на секои две години, но тие се особено френетични во ерата на социјалните мрежи.
По неколку сезони на луксузен минимализам, неодамнешните колекции за есен 2024 година предизвикаа сеприсутни наслови кои го најавуваат враќањето на Boho шик. Деценијата на зголемена продажба на луксузна облека и додатоци почнува да забавува; брендовите чувствуваат дека треба да им дадат на купувачите нешто ново за да копнеат секоја сезона.
Неколку дена од неговото владеење како цар на Валентино, модните гласини веќе се разгоруваат со шпекулации за тоа каде следно ќе слета младиот дизајнер Пиколи. Дали може да го наследи контроверзниот Демна во Баленсијага или да се пресели во Живанши без дизајнер? Се разбира, прерано е да се шпекулира, но гужвата во модните кругови веќе е во тек. Ако се биде во ред, тој може да биде дури и избраниот наследник на актуелниот мајстор на Милано, 89-годишниот Џорџо Армани. (Холивуд репортер)