Кои се најдобри, а кои најлоши месеци за заработка на берза
Многу инвеститори, било аматери и професионалци, сметаат дека на берзите има периоди кога заработката е поголема. Дали има вистина во овие тврдења или се работи за финансиско суеверие?
Инфографикот што можете да го видите подолу користи податоци собрани од Шродерс, британска компанија за управување со средства.
Оваа анализа се базира на 31 година деловно работење и резултати на четири главни индекси:
- FTSE 100: Индекс на 100 најдобри компании на Лондонската берза (LSE)
- MSCI World: Индекс со повеќе од 1000 големи и средни компании
- S&P 500: Индекс на 500 најголеми компании на американските берзи
- Eurostoxx 50: Индекс на 50 најдобри блу-чип акции во еврозоната
Процентите во следната табела ја претставуваат историската фреквенција на раст на индексот во даден месец, помеѓу 1987 и 2018 година. Месеците се подредени од најдобро до најлошо.
Најдобри месеци
Кога станува збор за стапките на раст, декември историски беше најдобриот месец за поседување акции. Ова е познато како феноменот „Santa Claus Rally“, што сугерира дека пазарите се концентрирани околу (католичкиот) Божиќ.
Една од теориите е дека празничната сезона има психолошки ефект врз инвеститорите, принудувајќи ги да купуваат наместо да продаваат. Исто така, се претпоставува дека многу институционални инвеститори биле на одмор во тоа време. Ова може да им даде на инвеститорите на мало поголемо влијание врз насоката на движењата на пазарот.
Втор најдобар месец беше април, кој вообичаено се смета за силен месец за берзата. Една теорија е дека многу инвеститори добиваат поврат на данок во април, кој потоа го користат за купување акции.
Фокусирајќи се на S&P 500 и гледајќи наназад на 1928 година, април генерира просечен принос од 0,88%. Ова е значително над просекот за целиот месец од 0,47%, пренесува Bankar.me.
Најлоши месеци
Трите најлоши месеци за поседување акции, според оваа анализа, се јуни, август и септември. Дали е случајно што ова се сите летни месеци?
Една теорија за релативната слабост на сезоната е дека институционалните трговци се на одмор, слично на декември.
Овие податоци покажуваат привлечна шема. Поради оваа причина, фразата „продади во мај и замини“ стана популарна меѓу инвеститорите.
Сепак, треба да се запомни дека тие се засноваат на историски резултати и не треба да се користат за донесување одлуки насочени кон иднината на берзата.
Аномалиите како што е пандемијата COVID-19 во 2020 година може да имаат големо влијание врз светот и пазарот во целина. Перформансите на берзата во текот на овие периоди може многу да отстапуваат од нивните историски просеци прикажани погоре.
Сепак, оваа анализа сè уште може да биде корисна за инвеститорите кои се обидуваат да го разберат развојот на пазарот. На пример, ако залихите растат во декември без јасен фактор, тоа би можело да биде влијанието на пословичниот ефект „Santa Claus Rally“.