Кои се 100-те највредни брендови во 2022 година


Со оглед на самата природа на брендовите, одредувањето на финансиската вредност на брендот е тешка задача. И покрај нематеријалноста на брендот, тешко е да се одрече колку брендот може да биде ефективен во зајакнувањето на крајната линија на компанијата.

Имајќи го тоа на ум, Brand Finance го презеде предизвикот да ги идентификува највредните брендови во светот во својот годишен извештај Глобал 500. Графикот подолу, користејќи податоци од последното издание на извештајот, ги истакнува 100-те највредни брендови во 2022 година.

Со зголемување од 35 отсто во однос на минатогодишниот извештај, „Епл“ (Apple) го задржа првото место на листата на највредни брендови во светот, со вредност од 335,1 милијарди долари

Ова е највисоката вредност на брендот некогаш забележана во историјата на извештајот Глобал 500, кој се објавува годишно од 2007 година.

Како една од најголемите светски технолошки компании, „Епл“ доминира на пазарот на паметни телефони, особено во САД, каде што повеќе од 50 отсто од оперативните паметни телефони сега се iPhone.

Еве ги првите десет од целосната листа на 100 највредни брендови според извештајот:

 

По „Епл“,  „Амазон“ е на второ место со вредност на брендот од 350,3 милијарди долари. Ова не е изненадување, имајќи предвид дека технолошкиот гигант често го брка „Епл“ во рангирањето, па дури и беше на врвот на листата во претходните изданија на извештајот.

Друг бренд што вреди да се истакне е ТикТок . Компанијата забележа пораст од 215 проценти, од година во година во вредноста на брендот, што ја прави најбрзо растечки бренд на целата листа.

Помеѓу 2019 и 2021 година, платформата доживеа вртоглаво растечка база на корисници од 291,4 милиони на 655,9 милиони за само две години. Ако овој раст продолжи, ТикТок би можел да достигне речиси една милијарда корисници до 2025 година, според проекциите на Insider Intelligence.

Во кои земји се највредните брендови?

Кога ќе погледнеме каде се наоѓаат овие брендови, гледаме дека САД и Кина се 73 од топ 100 брендови во рангирањето. Уште поизненадувачки – само шест земји сочинуваат 94 отсто од листата.

Растот на кинеските компании на глобалната сцена се рефлектира во оваа визуелизација. За споредба, пред една деценија, само шест кинески компании влегоа во топ 100 брендови на Brand Finance, а ниту една од нив не беше меѓу првите 30 според вредноста на брендот.

Интересно е што европските земји сочинуваат само 14 отсто од листата, што сведочи за тоа колку е намалена економската доминација на Европа во последните неколку децении.

Назад во 1960-тите, Европа сочинуваше речиси една третина од вкупниот светски БДП. Но, до 2017 година, тој падна на 16 проценти. Според прогнозата на Парди центарот на Универзитетот во Денвер, уделот на ЕУ во глобалниот БДП се очекува да се намали на 10 отсто до 2100 година.

Се разбира, ако историјата нè научи нешто, тоа е дека многу може да се смени за еден век. Како ќе изгледа ова рангирање во наредните децении може само да се нагаѓа.

 

Извор: VisualCapitalist