Кинескиот гигант за електрични автомобили се подготвува да ја освои Европа, во фокусот е и Германија


Илјадници автомобили од кинеската BYD се симнаа од бродот во германското пристаниште Бремерхавен во понеделникот додека најголемиот светски производител на електрични автомобили го постави својот предизвик директно на европското производство на автомобили.

Испораката беше извршена од БИД Експлорер Бр.1, првиот од осумте товарни бродови специјално нарачани од кинеската групација за проширување на извозните операции.

По застанувањето во холандското пристаниште Влисинген, БИД Експлорер Бр.1 се закотви во Бремерхавен во неделата, изјави за АФП портпаролката на германското пристаниште.

Околу 3.000 возила беа истоварени во понеделникот од бродот, кој ја носи бојата на самиот производител на автомобили, рече портпаролката.

Германците се многу горди на својата автомобилска индустрија и никогаш не сакале да ги остават своите автомобили како „Ауди“, БМВ, „Мерцедес“ и да се префрлат на странски брендови. Но, со цел да го промени тоа, кинескиот производител на автомобили кој продава најмногу електрични автомобили во светот, почна да нуди три свои модели во Германија.

BYD, основана во 1995 година под името „Build Your Dreams“, стана голема во Кина, најголемиот пазар на автомобили во светот, фокусирајќи се на електричните возила. Минатата година продаде 1,86 милиони автомобили на батерии, вклучително и plug-in хибриди, кои имаат и електричен мотор и мотор на гас.

Тоа ја надмина продажбата на „Тесла“ од вкупно 1,3 милиони автомобили во 2022 година, од кои сите беа на батерии.

Досега, огромното мнозинство на автомобили BYD се продаваат во Кина. Но, компанијата со седиште во Шенжен сака да се прошири во други делови на светот, вклучувајќи ја Европа и, особено, Германија.

Засилена од зголемената побарувачка за електрични автомобили, заедно со проблемите со синџирот на снабдување што продолжуваат да ги мачат европските производители на автомобили, BYD претстави три модели во Германија претходно оваа година: Atto-3, компактен SUV; Хан, лимузина; и Танг, С.У.В. Во наредните месеци компанијата планира да претстави уште неколку. Има информации дека размислува да отвори фабрика за монтажа во Германија, која ја има најголемата европска економија.

BYD е подготвен да одвои време за да стане конкурентен во Германија, рече Јан Гриндеман, главен оперативен директор на „Хедин мобилити груп“, шведската компанија која увезува BYD во земјата.

– Мислам дека тоа нема да се случи преку ноќ, изјави Гриндеман. „Мораме да го изградиме BYD како бренд, а начинот на кој ќе ги убедиме луѓето е преку квалитетот.

Можеби не е лесно. Германија има преполн пазар – домашните производители на автомобили веќе произведуваат 90 електрични модели и се тркаат за проширување и подобрување на нивните понуди. На крајот на минатата година заврши посебната државна субвенција за електрични возила. Потоа, тука е фактот дека BYD е во голема мера непознат меѓу купувачите на автомобили надвор од Кина.

Но, компанијата не е непозната меѓу инвеститорите. Во 2008 година, Ворен Бафет плати околу 230 милиони долари за речиси 10 отсто удел во BYD, кој почна како производител за батерии. Минатата недела, Чарли Мангер, потпретседател на Беркшир Хатавеј на Бафет, рече дека инвестицијата сега е вредна „околу 8 милијарди долари“, пренесе Си-Ен-Би-Си.