Како „Мајкрософт“ заработува пари?


Во текот на изминатата деценија, приходите на „Мајкрософт“ се зголемија повеќе од двојно, поттикнати од клучните линии на производи како што е неговата интелигентна облак инфраструктура.

Дополнително, „Мајкрософт“ минатата година го лансираше својот пребарувач Копајлот (Copilot) со вештачка интелигенција (ВИ), кој веќе генерира 12 милијарди долари за компанијата. Покрај овој прелистувач, „Мајкрософт“ развива и голем број услуги засновани на вештачка интелигенција, како што е Azure Arc, платформа за облак компјутери со 18.000 корисници.

Најпрофитабилните деловни сегменти на „Мајкрософт“

Во 2023 година, приходот на „Мајкрософт“ се зголеми на рекордни 211 милијарди долари, бидејќи побарувачката за услуги за вештачка интелигенција се забрза.

Како една од најголемите светски компании по пазарна капитализација, „Мајкрософт“ достигна вредност од 2,8 билиони долари додека инвеститорите се собираа во големи акции за технологија и вештачка интелигенција минатата година. Во услови на силен раст, еве колку приходи генерираа производните линии на „Мајкрософт“ во 2023 година:

Со 38 отсто од вкупните приходи во 2023 година, сегментот на услуги за облак компјутери на Мајкрософт носи повеќе од кој било друг.

Овие облак услуги обезбедуваат сервери, складирање и центри за податоци кои им овозможуваат на бизнисите да водат веб-страници и други компјутерски услуги без да купуваат индивидуален хардвер и софтвер.

Вториот најголем двигател на приходите беше софтверот за канцелариски пакет во облак, со продажба на „Мајкрософт 365“ што донесе приход од 49 милијарди долари.

Во меѓувреме, сегментот на конзоли за видео игри на „Мајкрософт“ заработи 15 милијарди долари во една од најдобрите години досега. Во 2023 година, компанијата го купи Activision Blizzard, познат по World of Warcraft и Call of Duty, за 68,7 милијарди долари. Тоа беше најголемата аквизиција на компанијата во нејзината историја.

По приходите од игрите, во пад е „Копајлот“, неговиот пребарувач со вештачка интелигенција, кој сочинува 6% од приходите во 2023 година. Оваа алатка за продуктивност може да се вгради во „Мајкрософт 365“, дозволувајќи им на компаниите да користат потсетници од природен јазик за да добијат податоци за нивната компанија, да резимираат увиди од состаноците и разни други функции.

Бидејќи услугите поврзани со вештачката интелигенција продолжуваат да добиваат импулс, останува да се види дали приходите на „Мајкрософт“ ќе продолжат да бележат силен раст.