Како „Анора“ ги победи сите фаворити и доби Оскар за најдобар филм во 2025


„Анора“ беше големиот победник на Оскарите во 2025 година, добивајќи пет од шесте номинации, вклучително и за најдобар филм, за најдобра режија за Шон Бејкер и за најдобра актерка за Мајки Медисон.

Филмот ги собори рекордите на Оскарите, создаде вознемиреност за фаворитите од сезоната на награди и генерално се покажа како мрачниот коњ на конкуренцијата. Беше заслужен победник по прилично хаотичен и изненадувачки пат до доделувањето на Оскарите, на кој излезе на виделина голем број контроверзии.

Медисон (25) го доби Оскарот за нејзината прва голема главна улога на големото платно. Деми Мур отиде на церемонијата како претпоставен фаворит за нејзината застрашувачка улога во The Substance.

Таа е родена како Микаела Медисон Розберг во Лос Анџелес, едно од петте деца на родители психолози. Нејзината мајка ја пријавила на час по глума во средината на тинејџерските години, откако Медисон тренирала натпреварувачко јавање, кое го сметала за осамено во споредба со колаборативната природа на глумата.

„Пораснав во Лос Анџелес, но Холивуд секогаш се чувствуваше толку далеку од мене“, рече Медисон. „Ова е остварување на сонот. Веројатно утре ќе се разбудам“.

По освојувањето на Златната палма, главната награда на Канскиот филмски фестивал, во мај 2024 година, Анора беше првиот вистински фаворит во сезоната на награди. Иако трофејот вообичаено го прави филмот претендент на Оскарите, победниците ретко кога добиваат дома за најдобар филм на Оскарите речиси 10 месеци подоцна. Само тројца го направиле тоа: Изгубениот викенд (1945), Марти (1955) и Паразит (2019).

 

Сценаристот и режисер на „Анора“, Шон Бејкер е најпознат по создавањето независни, нискобуџетни независни филмови за луѓето на работ на општеството – од пензионирани порно ѕвезди кои се враќаат во нивните родни места (Црвена ракета, 2021 година) до транс сексуалните работници кои истражуваат макро макро (Tangerine, 2015). За „Анора“, тој ги отфрли малку познатите актери што тој ги избрал од нивните необични аудиции или потценетата работа во други филмови, правејќи ги своите сценарија околу нив.

Бејкер со децении снимаше филмови целосно на iPhone и со минимални буџети, но неговиот фонд на ресурси во последно време се зголеми. Тој изјави за Yahoo Entertainment во октомври дека наградата на Златната палма веднаш му го променила животот. Анора стана негова сопствена приказна за Пепелашка.

„Анора“ остана дел од разговорите за награди кои водеа до Златните глобуси, каде што беше номинирана за пет награди, но не доби ниту еден. Откако се снајде изненадувачки добро на благајните – 38,1 милиони долари ширум светот со буџет од 6 милиони долари – се чинеше дека бајката можеби завршува. Неговите шест номинации за Оскар беа убави, но филмот изгуби на интензитет во споредба со конкурентите како Емилија Перез и Бруталистот. Сѐ до синоќа.

Но, ако сето тоа сте го пропуштиле, а лесно сте можеле да го направите тоа, тогаш каков филм е Анора? Еве што треба да знаете.

„Анора“ e спој на романса и комедија. Ја следи Анора „Ани“ Микеева (Медисон), 23-годишна стриптизета од Брајтон Бич која бега со синот на рускиот олигарх, Иван „Вања“ Захаров (Марк Ејделштајн). Кога Вања ќе ја запроси, Ани не е сигурна, но на крајот се согласува на свадба во Лас Вегас, таа потоа ја напушта работата и се преселува кај нејзиниот нов сопруг во неговата палата.

Единствениот проблем е што семејството на Вања не е премногу задоволно со свадбата, а неговата мајка му наредува на неговиот кум, Торос (Карен Карагулијан) да добие поништување. Со оглед на тоа што родителите на Вања се упатуваат во САД за да ги расчистат работите со нивниот син, послушниците Гарник (Ваче Товмасјан) и Игор (Јура Борисов) се задолжени од Торос да го направат тоа пред да пристигнат.

Така започнува хајката за поништување, при што Ани се обидува да докаже дека таа и Вања се заљубени додека нејзиниот нов сопруг бега од неговите проблеми. Ова ги остава Ани, Игор и Гарник да го најдат и да најдат решение за нивните ситуации.