Ја компонирал музиката за„Кралот лав“ и „Темниот витез“. За еден филм Ханс Зимер не очекувал да стане блокбастер
„Важно е да се биде паметен човек кој постојано греши на вистинскиот начин“, изјави добитникот на два Оскари за Yahoo Entertainment.

Нешто магично се случува кога ќе се појави музика од Ханс Зимер. Од емотивните теми на The Lion King, Inception и Gladiator до возбудливите звуци на Pirates of the Caribbean, Interstellar и трилогијата The Dark Knight , композициите на Цимер не само што ја придружуваат приказната – тие ја дефинираат.
Но, и покрај тоа што има постигнато повеќе од 500 проекти, двократниот добитник на Оскар, една награда БАФТА, пет Греми, и номиниран за седум Еми и Тони награди, рече дека е навикнат на сомнежи.
„Сите доаѓаат кај вас и велат: „Сакаме нешто ново“, па вие правите нешто ново, а тие велат: „О, не сум сигурен. Малку е премногу ново“, изјави тој за Yahoo Entertainment. „Постои страв од новото, но моја работа е да бидам храбар и да се обидам да направам нешто различно.“
Таа тензија, помеѓу очекувањето и изненадувањето, е местото каде што Зимер вели дека напредува. Тоа е исто така она што ја поврзува неговата музика со генерации љубители на филмови.
„Луѓето ми велат: „Мора да ги држиш музичките дела кратки, бидејќи младите немаат распон на внимание“. Целосни глупости. Младите гледаат долга телевизија“, рече тој, забележувајќи дека целосната тема за Пиратите од Карибите траела 14 минути, додека онаа за Темниот витез траела 22 минути.
Оваа есен, музиката на Зимер повторно е во центарот на вниманието со „Светот на Ханс Зимер: Нова димензија“, турнеја низ 24 градови во Северна Америка што започнува на 5 септември во Санрајз, Флорида, а билетите ќе бидат во продажба на 2 мај. Предводена од долгогодишниот соработник и диригент Мет Данкли, новата продукција ги оживува партитурите на Цимер со целосна симфонија и импресивен видео дизајн.
За маестрото, тоа е можност да се поврзе со луѓето на подлабоко ниво.
„Можеме да пишуваме музика и да ја изведуваме од 100 луѓе, а тие ги канализираат своите емоции на начин што таа се пренесува на публиката“, рече тој за искуството од турнејата. „И потоа сите стануваме едно. Мислам дека тоа е прилично неверојатно.“
Уметноста на пишување за летен блокбастер
И покрај тоа што ја компонирал музиката за некои од најголемите блокбастери во последните неколку децении, процесот на Цимер започнува на изненадувачки едноставен начин.
„Ќе ви кажам од каде започнува“, објасни тој. „Со излегување на вечера со режисерот, отворање добро шише вино и велење: „Раскажи ми ја приказната“. Тој нема да го рецитира сценариото. Ќе ви ја раскаже приказната и ќе ви ги каже деловите што се важни за него.“
Оттаму, музиката почнува да се обликува. „Почнуваме да зборуваме за музиката и почнуваме да зборуваме за тонот. Почнуваме да зборуваме за боите.“
Тоа е инстинктивен пристап, објасни Зимер, кој намерно ги игнорира трендовите и маркетиншките зборови.
„Никогаш не размислувам: „Дали е летен блокбастер?“ Снимам филмови затоа што ги сакам филмовите“, рече тој. „Работев на еден од филмовите „Невозможна мисија“, и пред моето студио имаше билборд на кој пишуваше: „Мај, како и да е [датум]“. Постојано го гледав ова и си велев: „Нема да бидам готов до мај!““
Некои од неговите најголеми проекти дојдоа со ниски очекувања – или воопшто без.
„Гладијатор имаше огромен број проблеми, но за мене беше задоволство да работам на него. Не мислев дека ќе биде блокбастер“, рече тој за филмот од 2000 година, кој заработи над 465 милиони долари низ целиот свет.
„А Кралот лав? Дизни ми рече: „Ако вие заработите 80 милиони долари низ целиот свет, ние ќе бидеме среќни“, објасни Зимер. „Им реков дека не сакам мјузикли, а тие рекоа: „Ви гарантираме дека никогаш нема да биде мјузикл.““
„Кралот лав“ не само што беше хит на бокс-офисот, со што на Зимер му ја донесе првата награда Оскар за најдобра оригинална музика, туку стана и еден од бродвејските мјузикли со најголема заработка на сите времиња.
„Важно е да се биде паметен човек кој постојано греши на вистинскиот начин“, рече тој ретроспективно.
Зимер ужива во испорачувањето на неочекуваното. На пример, кога го компонираше Шерлок Холмс во 2009 година, тој се навали во хаосот на викторијанскиот Лондон и го наполни саундтракот со банџо и виолина – што беше голема загриженост за студиото.
„Студиото беше ужаснато“, се присети тој. „Не беше она што го очекуваа, но потоа луѓето го обожаваа затоа што беше чудно, беше забавно. Плус, можев да ги бранам моите избори.“
Тој донесе сличен дисторзивен дух во „Дина“ (2021), кој му го донесе вториот Оскар, и во неговото продолжение, „Дина: Втор дел“ (2024).
„Ние сме на друга планета, десетици илјади години во иднината“, објасни тој. „Не верував дека старата музика би била соодветна, па затоа треба да биде нова музика и нови инструменти“, како што се синтетизатори, ерменски дудук и виолончело свирено како тибетски рог.
Дури и додека воведува иновации во звучната смисла, Зимер продолжува да се залага за една од најстарите филмски традиции: оркестарот.
„Можете да кажете многу лоши работи за филмската индустрија, и сите се вистинити, но тоа е единственото место на Земјата кое сè уште нарачува оркестарска музика на дневна основа“, рече тој. „И ако оркестрите исчезнат, губиме огромен дел од она што нè прави луѓе, човечкото достигнување што дури можеме да го направиме тоа.“
Реквием за човештвото
За Зимер, секоја партитура е дел од многу поголема приказна. Гледајќи наназад кон своето творештво, тој рече дека не гледа само спектакл. Тој гледа борба.
„Постои реквием за целото човештво“, рече тој за својата музика. „Мојот реквием е за бруталноста на животот.“
Тоа е една од причините зошто тој често размислува за парадоксот на неговата кариера како германски композитор кој поминал децении помагајќи ѝ на Америка да се осврне на себе.
„Јас сум овој Германец кој постојано пишува за Америка“, рече тој. „Едно од нештата што се обидувам да ги направам е да ја натерам Америка повторно да ја погледне Америка, понекогаш со чудење, а понекогаш со ужас.“
Во текот на децениите, тој ги направи противречностите главен дел од креативниот процес. На крајот на краиштата, „тоа се работите што го прават животот шарен“, рече тој.
Што е следно? Освен што ја организира претстојната турнеја, Зимер сè уште брка нови звуци, нови приказни и можеби нешто уште поголемо.
„Ритамот мора да продолжи“, рече тој за иднината. „Да ви кажам вистината, само сакам светот да се претвори во една ебана џиновска дискотека.“