Инцидентот со авионот на Фон дер Лајен бил резултат на радио-електронската војна над Украина

Нема причина да се истражува ситуацијата со авионот на претседателката на Европската комисија (ЕК), бидејќи овие нарушувања не се ниту хибридни ниту сајбер закани, изјави бугарскиот премиер Росен Жељасков за новинарите во Бургас.
Неговиот коментар беше во врска со информациите за инцидентот со авионот на претседателката на Европската комисија Урсула фон дер Лајен на аеродромот во Пловдив на 31 август.
Владината информативна служба вчера објави дека ГПС сигналот исчезнал за време на слетувањето на аеродромот во Пловдив. За да се обезбеди безбедноста на летот, контролата на воздушниот сообраќај веднаш предложи алтернативен пристап за слетување со помош на копнени навигациски помагала.
Европската комисија беше известена од бугарските власти за инцидентот со блокирање на ГПС сигналот за време на летот над Пловдив на авионот во кој патуваше фон дер Лајен, изјавија портпаролите на Европската комисија, Аријана Подеста и Ана-Каиса Иконен.
„Бугарските власти нè информираа дека се сомневаат во намерно мешање од страна на Русија“, изјави Подеста за новинарите во Брисел.
Од 2022 година, од почетокот на војната во Украина, дел од методите за водење модерни војни вклучуваат таканареченото радио-електронско војување, што е намерно мешање во радиофреквенцискиот спектар. Ова е забележано во последните години во воената зона. Според бугарскиот премиер, во овој случај станува збор за мешање поврзано со ова радио-електронско војување.
Ова е феномен во кој, како резултат на суперпозиција на два или повеќе радиомагнетни бранови, се добива комплексен бран со зголемување на амплитудата во некои области и намалување во други. Нешто како рефлектирани сигнали.
Жељасков објасни дека мешањето поврзано со радио-електронската војна што ја водат двете страни над Украина е од Хелсинки, преку Црното Море, Ереван, Тбилиси, Кипар, Сирија и до Триполи. Сето ова е мешање бидејќи влијае на радиофреквенцискиот спектар на ГПС сигналот, кој го емитуваат сателитите што се наоѓаат речиси 20 км над Земјата, коментираше премиерот.
Според него, овие пречки не се насочени кон еден или друг воздухопловен објект. Ова во овој конкретен случај го утврдил екипажот на летот, рече премиерот.
Ваквите работи, според него, се случуваат секој ден, поради што авионите, долго пред да постои ГПС систем, исто така полетувале и слетувале. Во овие моменти е создаден протокол, овој протокол е во сите земји каде што Европската агенција за безбедност на воздухопловството има набљудувања за радиусот на влијание, а овие протоколи многу јасно наведуваат дека кога има пречки во ГПС сигналот, се пристапува со инструментална навигација, таканаречениот конвенционален метод, додаде Росен Жељазков.
За жал, ова е една од споредните, но не и неважни последици од ваквите конфликти, додаде премиерот.
„Реткок и загрижувачки инцидент, во кој, за среќа, немаше последици. Немаше пад, никој не беше повреден, дури ни патниците не се исплашија при слетувањето. Само една од загриженостите на авијациските специјалисти сега стана позната на пошироката јавност“, напиша францускиот весник „Паризиен“ за инцидентот на аеродромот во Пловдив, додавајќи дека целта на нападот не била да се предизвика смрт.
Според експертите, таквото мешање досега не предизвикало ниту една несреќа.
Која е причината за загриженоста за мешање со ГПС сигналот, која постои со години?
Конфликтни зони, одговара француското издание.
„Кога летате во близина на воени зони, многу сте изложени на ова ГПС мешање, без разлика дали е офанзивно или дефанзивно, без разлика дали е насочено кон вашиот авион или не“, објаснува Мишел Полако, поранешен пилот и воздухопловен експерт, кој ги посочува Балтичкото Море и Црното Море како места со високо ниво на ГПС мешање. Европската комисија, исто така, верува дека ваквите инциденти се вообичаени во Источна Европа.