Хрватска го доби својот прв зелен аеродром – со пари од ЕУ завршен една година порано


Аеродромот во Задар стана првиот зелен аеродром во Хрватска, беше речено на завршната конференција од проектот Електрификација и позеленување на системот за прием и испраќање на авиони и електрично снабдување на авиони на задарскиот аеродром.

Проектот е кофинансиран од Европската Унија како дел од Националниот план за закрепнување и отпорност 2021-2026 година, а има за цел значително да ги намали емисиите на стакленички гасови и да ги подобри еколошките стандарди во воздушниот сообраќај. Аеродромот Задар стана еден од првите аеродроми во Хрватска што имплементира вакви технологии, пренесе Index.hr.

„Направивме единици за напојување на авионите додека тие се во мирување, набавивме многу електрична опрема за сервисирање на авионите додека се на аеродромот во Задар, а изградивме и фотоволтаична централа што ги напојува и авионите и опремата што ја набавивме “ изјави директорот на задарскиот аеродром.

„Инвестициите во нашите пристаништа придонесуваат за имиџот на округот Задар и овој дел од Хрватска за да можеме да бидеме интегрирани не само во транспортниот систем на Република Хрватска, туку и во транспортниот систем на целата Европска унија“, смета државниот секретар во Министерството за море, транспорт и инфраструктура Јосип Билавер.

Звонимир Савиќ, специјален советник на премиерот на Република Хрватска за економски прашања, истакна дека аеродромот во Задар е единствениот аеродром во Европа и Хрватска што се финансира од Планот за закрепнување и отпорност.

„Овој најголем индивидуален проект во округот Задар по вредност беше завршен една година пред крајниот рок што го предвидовме во тековниот план за закрепнување и отпорност. Тоа значително придонесува за модернизацијата на аеродромот, што во првите осум месеци од оваа година го достигна сообраќајот во 2023 година и кој е трет по ниво на раст на сообраќајот во Европа“, додаде тој.

Во рамки на конференцијата, учесниците ги обиколија инфраструктурните објекти во аеродромот, вклучително и новопоставените системи за напојување на авионите. Вкупната вредност на проектот е 16,33 милиони евра, вкупните прифатливи трошоци се 12,83 милиони, од кои 9,28 милиони се грантови.