Германската автомобилска индустрија во криза: Ауди укинува 7.500 работни места


(Фото: Википедија)

Производителот на луксузни автомобили Ауди во понеделникот објави дека ќе укине 7.500 работни места до 2029 година во Германија, наведувајќи ги „огромните предизвици“ додека автомобилската индустрија во земјата се бори со забавувањето на побарувачката за електрични возила и растечката кинеска конкуренција.

Отпуштањата – кои изнесуваат околу осум проценти од глобалната работна сила на Ауди – се насочени кон зголемување на „продуктивноста, брзината и флексибилноста“ во неговите фабрики на домашниот пазар, рече производителот.

„Економските услови стануваат сè потешки, конкурентскиот притисок и политичката несигурност ѝ претставуваат на компанијата огромни предизвици“, се вели во соопштението на Ауди, подружница на Фолксваген.

Ова е најновата лоша вест од автомобилскиот сектор кој се бори во најголемата европска економија, која е тешко погодена од застојот на транзицијата кон електрични автомобили, жестоката конкуренција од локалните ривали на клучниот пазар во Кина и слабата побарувачка.

Ауди, со седиште во баварскиот град Инголштад, соопшти дека кратењата ќе бидат во области како администрација и развој и ќе бидат спроведени на „општествено одговорен“ начин, што значи дека нема да има принудни отпуштања.

Производителот на автомобили вработува околу 88.000 луѓе ширум светот, вклучувајќи 55.000 во Германија.

Кратењата на работните места се дел од низата мерки, кои вклучуваат и намалување на администрацијата, за кои Ауди тврди дека имаат за цел да заштеди една милијарда евра годишно.

Производителот на автомобили, исто така, соопшти дека планира да инвестира околу осум милијарди евра во своите две најголеми фабрики, Инголштад и Некарсулм во Германија, делумно за да помогне во транзицијата кон електрични возила (ЕВ).

Ова би вклучило инвестиции во производството на втор електричен модел во сегментот на почетниот сегмент, како и во вештачката интелигенција.

Ауди беше тешко погоден од забавувањето на побарувачката за електрични возила и во февруари затвори фабрика во Белгија која вработуваше околу 3.000 луѓе и произведуваше електрични возила од високата класа.

Испораките на целосно електрични возила на овој производител паднаа за осум проценти на годишно ниво во 2024 година, на околу 164.000.

Испораките на кинескиот пазар, кој сочинува речиси 40 отсто од вкупниот глобал, паднаа за околу 11 отсто.

Матичната компанија на Ауди, Фолксваген – која произведува вкупно 10 марки – објави во декември дека ќе укине 35.000 работни места во својата истоимена марка VW во Германија до 2030 година.