Франција сака да се стави крај на евтините авио билети


Францускиот министер за транспорт ќе предложи ЕУ да донесе минимална цена за летовите за да ги намали емисиите на јаглерод. Клеман Бон вели дека сака „да се бори против социјалното и еколошко расфрлање“ и дека „авионските билети  од 10 евра повеќе не се можни“, мислејќи на евтините авио билети. Тој рече дека мега ниската цена на билетот „не ја одразува цената за планетата“. Но, дали поскапите летови се решение за намалување на јаглеродот во авијацијата?

„Сè што ги тера авиокомпаниите да плаќаат фер дел од еколошките трошоци што ги создаваат е добра работа“, вели Џон Ворт, експерт за патувања и основач на кампањата „Возови за Европа“. „Но, треба да се занимаваме со евтините летови.Тоа може да ги намали убавите викенди по градови за некои луѓе, но нема да ја запре или намали оваа редовна летечка елита“.

Во Франција, 2% од луѓето трошат половина од сите летови,  15% од Британците летаат на 70% од летовите, а 8% од Холанѓаните  на 42%. Севкупно, 37% од Европејците никогаш не патувале надвор од својата земја, според едно европско истражување од 2014 година. Оваа статистика не се однесува директно на воздушниот сообраќај, туку дава идеја за тоа колку Европејци летаат.

Во просек, европските билети за воз се двојно поскапи од летовите, според извештајот на Гринпис од јули.Утврдено е дека само 12 линии со воз се брзи, сигурни и поевтини од летовите, од преку 112 најважни рути анализирани од Гринпис.

Во мај оваа година, Франција донесе забрана за некои домашни летови. Беа погодени летовите што може да се заменат со патувања со воз кои траат помалку од 2,5 часа. Но, поради предупредувањата, како што се возовите што не сообраќаат доволно доцна навечер, забраната се однесува само на 3 летови – Париз Орли до Бордо, Лион и Нант. Климатските активисти и организации ја критикуваа француската влада велејќи дека забраната не оди доволно далеку за да се намалат емисиите на јаглерод во авијацијата.

Белгија ги сузбива приватните авиони и летовите на кратки релации со нов данок.

„Ако сакате да летате од Париз до Барселона или од Париз до Франкфурт, капацитетот на возот на таквите линии е премногу низок“, вели Џон Ворт. „Овие видови мерки се стапови, но ни недостасуваат моркови, стимулации да ги натераме луѓето да го променат своето однесување“, жали Џон Ворт.

Џон Ворт, исто така, истакнува дека Бон не е во право кога вели дека можете да земете лет од 10 евра. Минималните стапки за еден билет во еден правец, вклучувајќи ги сите даноци, обично се движат околу 40 и 50 евра. 

Во Обединетото Кралство со години се дебатира за воведување „такса за често летање“. “Даночните стапки ќе се зголемат врз основа на тоа колку летови ќе земете годишно. Данокот на првиот лет е многу низок и се зголемува со секој лет“, објаснува Џон Ворт.

Данокот за фрекфентни патници може да биде единственото решение за воздухопловната индустрија. Но, ова е сепак мерка „стап“. Во Германија  бараат начини да ги скратат домашните рути.

„Ако патувате од Штутгарт до Сингапур, единствениот директен лет заминува од Франкфурт, Германија ќе го качи тој патник во воз што го поврзува Штутгарт со Франкфурт“, вели Ворт.

Проблемот е што некои земји како Франција сè уште немаат поврзан систем. Во Франција, можете да поврзете само брзи возови TGV INOUI со летовите на Ер Франс. „Во Германија, можете да одите со воз на Дојче Бан до летот на EasyJet“, вели Ворт.

Аеродромот Шипхол во Амстердам, пк,  ги ограничува летовите за да ги спречи емисиите. „Еколошки глупавите“ правила на аеродромот водат до илјадници празни летови. Дали земјите од ЕУ ќе го поддржат предлогот на Бон?

„Тоа е многу типичен француски потег, потег многу Макрон. Тактички гледано, тоа не е најдобриот начин“, вели Ворт. „Германија нема да биде многу заинтересирана поради нејзиниот либерален министер за транспорт, Шпанија можеби ќе биде позаинтересирана, Холандија исто така, освен нив, тешко е да се каже“.

Главниот извршен директор на Ryanair беше многу непријателски настроен кон слични мерки споредувајќи ги таквите потези како „контрола на тарифите налик на Северна Кореја“, кога Австрија објави во јуни 2020 година дека сака да забрани авионските билети да бидат пониски од реалните даноци и давачки, т.е. во просек од 40 евра по лет во оваа земја.

„Мислам дека контролата на цените на[авионските билети е достојна за економијата на Северна Кореја“, рече тој. 

Џон Ворт стравува дека францускиот министер за транспорт бара публицитет наместо вистинска промена.

„Меѓународниот публицитет на забраната за кратки летови во Франција беше огромен, но потегот беше бескорисен! Но, на Макрон му даде добар меѓународен публицитет, се плашам дека Бон го прави истото“, рече тој. (Еуроњуз)