Франција има воен радар кој сите очајно го посакуваат: Фаќа сè, од птици до ракети


Еден од најпродаваните производи на француската воена индустрија е радарот за воздушен надзор Ground Master (GM). Фабриката, во сопственост на Талес и лоцирана во малото гратче Лимур, на околу 50 километри јужно од Париз, се обидува да го удвои своето производство, но се соочува со низа проблеми кои вообичаено го мачат европскиот одбранбен сектор.

„Со цел производствените линии да се справат со зголемувањето на побарувачката, ги удвојуваме тимовите и сме во процес на воведување двосменско работење“, изјави за Политико менаџерот на продукција Ив Дескурвиер.

Радарот GM е дизајниран да открива воздушни закани и да идентификува млазни ловци, проектили и хеликоптери. Може да разликува и дронови од птици. GM 400 Alpha, вреден 30 милиони евра, може да забележи авиони на 500 километри, а GM 200 има помал домет, помеѓу 250 и 350 километри.

Thales – компанија која е заеднички контролирана од француската држава и производителот на борбени авиони Dassault Aviation – е водечки европски производител на радари и ја држи третата позиција во светот, зад американските компании Lockheed Martin и Raytheon.

Француската компанија од 2008 година продаде 200 GM радари во 32 земји, од кои 40 само минатата година. Украина, исто така, го зеде системот GM 200 минатата година.

Откако започна војната во Украина, француската влада ги охрабрува компаниите да произведуваат повеќе оружје, што е можно побрзо и поевтино. Сепак, не е толку едноставно.

„Тоа е тековен процес. Досега произведувавме околу 10 радари годишно, сега нашата цел е над 20 од нив“, рече Дескурвиер.

Компанијата го обновува секој дел од производната линија. Фабриката Limours сега има четири тест комори за дотерување на антената, повеќе од претходните три, и има поставено 17 тест зони за склопени радари, во споредба со десетина пред неколку месеци.

За да го забрза склопувањето, Талес координира сè со добавувачите. „Потребна ни е совршена синхронизација на пристигнувањето на опремата за да избегнеме загуба и чекање“, рече Ерик Марсо, потпретседател за деловна стратегија за радари.

Друг предизвик е ангажирањето работници. Изградбата на радар бара вештини кои се движат од машинско инженерство до развој на софтвер и знаење за радиофреквенции. Покрај тоа, како и многу такви фабрики, оваа фабрика Талес се наоѓа далеку од градовите.

„Она што е малку помалку лесно е да се донесат млади таленти во Limours“, жали Дескурвиер, велејќи дека би било полесно ако фабриката се наоѓа во луксузен дел на Париз.

Додека европските влади сериозно се занимаваат со подготовка на своите војски за војна, а Украина води битка на живот и смрт против Русија, радарите за воздушно набљудување станаа едно од клучните одбранбени оружја.

Радарските системи на Талес, кои се мобилни и обично се монтираат на камиони, имаат целосно дигитален радар со долг дострел кој може да идентификува цели кои се движат од многу високи до многу ниски височини. Тие следат сè, од ниско летачки тактички авиони со многу маневрирање до неконвенционални уреди како што се беспилотни летала или крстосувачки ракети.

Покрај тоа, радарите Талес се клучен елемент на обидот на Франција да ги продлабочи одбранбените врски со земјите кои неодамна беа под контрола на Русија.

Во последниве месеци, Париз продаде три ГМ 200 на Ерменија и еден на Молдавија – прв пат земјата да купи западна воена опрема. Молдавија треба да добие уште еден радар, кој ќе го финансира Европскиот фонд за мир.